Skocz do zawartości

fiziek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O fiziek

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. fiziek

    150 KM vs 190 KM

    Niekoniecznie,różnica między 190 km a 250 km w 2.0 to podobno inna głowica. Tutaj też oprócz różnic w wydajności turbo może być inna głowica.
  2. fiziek

    150 KM vs 190 KM

    Ja się zlisiłem i dobrałem Audi Sound System zamiast Olufsena i szczerze żałuję. Nie wiem do końca, czy rozczarowanie związane jest z rodzajem navi jakie wybrałem, zwykłe MMI ale z android auto (co do codziennej jazdy jest lepszym wyborem), i być może wpływa to na jakość dźwięku, czy poprostu zwykły system jest lepszy niż ASS. W samochodach zastępczych pożyczanych na czas serwisu dźwięk był znacznie lepszy przy zwykłych głośnikach, ale przy MMI plus. Serwis i sprzedawca nke byli mi w stanje odpowiedzieć czemu tak jest. Drugi raz zamówiłbym Bang&Olufsen'a. A co do silnika to sam mam 2.0 ultra 190 km tylko w sedanie i manualu, i w zupełności wystarcza. Jak trzeba to bez problemu poradzi sobie z dwoma tirami na raz przy wyprzedzaniu czy większą przędkością na autostradzie, a przy tym mój egzemplarz jest bardzo ekonomiczny. W trasie krajówką przy 100-110 spalanie spada do 6.5 l/100, a przy prędkościach około 80-90 nawet i 5.4 l/100. Przy 140 na autostradzie juz idzie w 7.6 l/100, podobnie jak po mieście.
  3. Zdecytowanie 15k, a już szczególnie pierwsza wymiana. Też się przez chwilę zastanawiałem, ale nawet serwis Audi mówi max 18k km albo rok. W serwisie mogą Ci nawet ustawić nowy interwał na 15k tak jak mi zrobili w B9 juz przy drugiej wymianie po 30k km. Pozdrawiam
  4. Hej, jest to normalny objaw. To jest test ABS, przynajmniej taka odpowiedź otrzymałem z serwisu jak zadałem podobne pytanie.
  5. Ja użytkuję od prawie 3 lat silnik 2.0 190 km Ultra ze skrzynią manualną, czyli bez Quatro z połowy 2016 r. Obecnie mam przejechane ok 50 tys.km i spalanie jest na bardzo zadowalającym poziomie. Po miescie staram się jeździć z przeciętną dynamiką, gdy trzeba trochę przycisne i przy takiej jeździe spalanie kształtuje się na poziomie 7,5 -8,5 l/100 km. W trasie wszystko zależy czy jedziesz autostradą czy normalną krajówką. Przy jeździe do 110 km/h spalanie nie przekracza 7 l/100 km (zazwyczaj kolo 6,5 l), ale już przy 130-150 km/h spalanie wzrasta do ok 7,7 a czasem 8 l/100 km. Też dużo zależy od paliwa jakie zalejesz, u mnie najmniejsze spalanie wychodzi na shell 95 V-power. (Róznica czasem nawet i 1 l/100km. Co do konstrukcji silnika to mam mieszane uczucia. Oleju nie bierze, tylko raz przy awarii oddzielacza oleju (auto 2 lata i ok 40 tyś.km) wciągnął ok 1l przy staniu w ogromnym korku. Natomiast od przebiegu 15 tyś.km coś mi wyje z komory silnika przy stałym podtrzymaniu prędkości ok 95-105 km/h, a po ostatniej naprawie skrzyni biegów na gwarancji również przy prędkości ok 115-125 km/h. Usterka nie jest oczywista i już piąty raz wstawiam auto do serwisu, ale serwis nie wie skąd ten dzwięk bo procedury przysłane od producenta o takim problemie nie wspominają i szukają wiatru w polu, a gwarancja jeszcze tylko 3 m-ce. Podejżenia jednak wskazują raczej na skrzynię biegów niż na sam silniķ, choć wg.moich obserwacji dźwięk pojawił się po pierwszej wymianie oleju (15tyś.km) po zalaniu rzadszego oleju niż przyjechał w silniku z fabryki (tak twierdziła pani w tipsach w serwisie audi w Warszawie,na przyjęciu samochodu). Nowy olej to 0W20. Wracając do samego silnika to dynamika jest na bardzo zadowalającym poziomie w zamian za niewygórowany apetet tego motoru. Pozdrawiam
  6. fiziek

    AWT Pali olej

    Ja proponuje profilaktycznie wymienic uszczelniacze. W moim AWT z 2000r. i przebiegiem 170 tys. gumki uszczelniaczy byly twarde jak kamien. Objaw byl taki, ze na wolnych obrotach szedl niebieski dym z wydechu. Wymiana uszczelniaczy bez sciagania glowicy jest jak najbardziej mozliwa i mozna zrobic samemu.Mi to zajelo 3 dni poswiecajac po 2 godziny dziennie a koszt 60 zl.Od wymiany uszczelniaczy przejechalem 12 tys. i dolalem tylko 100 ml ojeju, a jezdze na 5W40 Midland z dedykacja dla serwisow VW.Warto to zrobic majac na wzgledzie katalizator.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...