Skocz do zawartości

danielzet

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O danielzet

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Legnica

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON
  1. Tak, masz rację, dużo jest o tym na forum. Wiem, że nie tylko u mnie jest taki problem, ale wydaje mi się, że tak nie ma być. Po pierwsze mam to od kilku miesięcy (wcześniej tak nie było). Po drugie czy ktoś wogóle wie skąd jest ten dźwięk i dlaczego? Może ktoś miał coś podobnego, udało mu się zlokalizować przyczynę i wyeliminować problem?
  2. Też tak masz? Co to może być? Nie przypominam sobie, żeby tak było wcześniej, od kilku miesięcy mam coś takiego. Dziwne. Myślałem, że to turbo. Teraz mam nowe i dalej jest to samo. Może spaliny się cofają i silnik sam się dławi?
  3. Sprawdzałem wczoraj DPF, wygląda ok. Pokazało zapełnienie na poziomie 6%, a ostatnie wypalanie miało miejsce godzinę przed sprawdzaniem. Wygląda, że z filtrem wszystko jest ok. Będę monitorował temat. Niepokoi mnie jedna rzecz. Po zmianie turbo nadal jest dziwny dźwięk, który mnie niepokoił przed naprawą. Takie dziwne szuranie, ocieranie pojawiające się najczęściej przy zmianie biegów lub przy wolnej jeździe na niskich obrotach. Myślałem, że to kwestia turbo, ale chyba się myliłem. Ktoś może miał coś podobnego lub wie od czego może to być?
  4. Panowie, Wczoraj za waszą radą sprawdziłem ciśnienie oleju. Wszystko jest ok. Zresztą mechanik (inny niż przedtem) powiedział, że nie zakłada nowego turbo bez sprawdzenia ciśnienia oleju. Trochę myślałem dlaczego turbo padło. Może faktycznie przez 10W40... Zły olej zapchał DPF, spaliny nie były "wydalane" jak powinny, cofały się do turbo i przez to padło. Brzmi logicznie. Mam w planach jechać do kogoś od DPF i chiptuningu, kto mi dokładnie sprawdzi jak wygląda sytuacja. Dzięki wielkie za wszystkie rady i podpowiedzi. Olej oczywiście do wymiany od zaraz
  5. Panowie jak się was czyta to wszystko wygląda jasno i prosto. Niestety w rzeczywistości już tak nie jest bo trudno teraz znaleźć mechanika, który będzie chciał rzetelnie popatrzeć i rozwiązać problem. Teraz każdy (oczywiście uogólniam) nastawiony jest na kasę i proste akcje typu wymiana rozrządu, filtrów, zawieszenia itp (wjeżdżasz, wymieniają, płacisz i do widzenia). Nikomu nie chce się tracić czasu na szukanie, sprawdzanie, testy (no chyba, że jakiś znajomy albo sam ktoś potrafi i ma możliwości zrobić sobie sam). ASO? Drogo i też raczej gwarancji nie ma, że zrobią jak należy. Tak czy inaczej tematu oleju nie zostawię (jak się rozszczelni silnik do wbijam do was ) i będę szukał mechanika, który podejdzie do sprawy jak trzeba. Apropos: DPF. Wycinać czy zostawiać?
  6. Ależ ja nie mam do nikogo żalu Wręcz przeciwnie. Jestem Wam bardzo wdzięczny za odpowiedzi i cenne rady. Każdy popełnia błędy, a i uczymy się cały czas czegoś nowego. Zgadzam się, że powinienem wiedzieć/sprawdzić jaki olej powinien być wlewany do mojego auta, ale zaufałem mechanikowi (myślałem, że wie co robi). Jak tylko pojawiły się jakieś wątpliwości od razu zacząłem się tym interesować i napisałem tego posta na forum licząc na pomoc ludzi doświadczonych (na Was zawsze można liczyć). PS. Piotr - na pewno bardziej zainteresuję się teraz moim autkiem i nie raz zapytam pewnie o coś na tym forum.
  7. Kretyn, nie Kretyn... ale tak to jest jak się nie zna i polega na wiedzy "fachowca"-mechanika. Na wymiany zawsze jeździłem do mechaników i oni sami dobierali olej. Dopiero jak padła turbina zacząłem się zastanawiać co się stało. Goście od turbo zasugerowali, że zły olej może mieć wpływ. I tak się zaczęła cała zabawa. Wielkie dzięki za pomoc, zaleję 5W30 i będę trzymał kciuki, żeby wszystko było ok.
  8. Dzięki wielkie za info. Też chciałem wreszcie zalać mu 5W30 (Vavoline lub Castrol) ale mechanik mnie nastraszył, że szlag trafi silnik, że nie wolno się cofać itd. Sam już nie wiem. A z drugiej strony boję się o DPF i pozostałe części jeśli będę jeździł na niewłaściwym oleju. Radzisz pojeździć teraz trochę na 10W40 z wyższej pólki (ok 5tyś) i zmienić jednak na 5W30?
  9. Witam Kolegów, Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie na tym forum i nie tylko, ale nadal brak jadnoznacznej odpowiedzi. Posiadam auto z silnikiem BRD (2.0 diesel 170 km z DPF i na pompowtryskach, obecnie najechane 250tyś). Od 3 lat leję do niego 10W40. Od wymiany do wymiany dolewam ok 1l oleju. Niedawno padła turbina i mechanik zasugerował, że może to być związane ze złym olejem. Powinienem lać do niego olej pod DPF i PD (5W40 lub 5W30). Problem teraz czy można/warto/powinno się zmieniać półsyntetyk na pełen syntetyk? Naczytałem się dużo o rozszczelnieniu silnika, braniu oleju, licznych późniejszych problemach. Jest też grupa, która radzi zmieniać. Ile osób tyle opinii. Co robić? Jakie są wasze opinie? Warto zaryzykować zmianę czy jednak lepiej zostać przy dobrym 10W40 i zmieniać go częściej (np. co 10tyś)? Z góry wielkie dzięki za wasze zdanie.
  10. Czy dźwięk słychać, na postoju po przegazowaniu? U znajomego też coś dzwoniło po przegazowaniu na średnich obrotach okazało się, że pompa wody. Dźwięk dobiegał z okolicy rozrządu/napędu osprzetu.Co do błędów to jest problem z regulacją ciśnienia, zawór N75 do sprawdzenia i czujnik doładowania G13, do tego sprawdź wszystkie wężyki od podcisnienia i czy nie ma nigdzie dziury w dolocie. Więcej w linkach: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16618/P0234/000564 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665 Dzięki wielkie za odpowiedź. Na postoju na wolnych obrotach auto chodzi równo, bez żadnych dźwięków. Po przegazowaniu delikatne szumy i ciche "szuranie". Martwią mnie trochę logi (szczególnie grupa 011). Trochę dziwnie to wygląda. W sobotę posprawdzam wszystkie połączenia. Czy dźwięk słychać, na postoju po przegazowaniu? U znajomego też coś dzwoniło po przegazowaniu na średnich obrotach okazało się, że pompa wody. Dźwięk dobiegał z okolicy rozrządu/napędu osprzetu.Co do błędów to jest problem z regulacją ciśnienia, zawór N75 do sprawdzenia i czujnik doładowania G13, do tego sprawdź wszystkie wężyki od podcisnienia i czy nie ma nigdzie dziury w dolocie. Więcej w linkach: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16618/P0234/000564 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665 Dzięki wielkie za odpowiedź. Na postoju na wolnych obrotach auto chodzi równo, bez żadnych dźwięków. Po przegazowaniu delikatne szumy i ciche "szuranie". Martwią mnie trochę logi (szczególnie grupa 011). Trochę dziwnie to wygląda. W sobotę posprawdzam wszystkie połączenia. Koledzy Fachowcy, Bardzo proszę o pomoc w analizie logów. Auto nie chodzi jak trzeba, a chciałbym doprowadzić je do porządku. Z góry dziękuję za pomoc.
  11. Witam, Bardzo proszę o pomoc w analizie logów Audi A4 B7, silnik BRD 170KM. Aktualny przebieg auta 250tys, auto seryjne. Miałem kilka przypadków kiedy auto wpadało w tryb awaryjny na autostradzie. Dodatkowo słychać dziwne dźwięki - jakby szuranie, dzwonienie itp (najczęściej przy zmianie biegów lub przy niskich obrotach). Auto jest też trochę mułowate (szczególnie w niskich obrotach), wyżej zbiera się już lepiej. Zrobiłem logi dynamiczne, statyczne i BS grup 001, 003, 004, 008, 010, 011, 013 Logi: http://vaglog.pl/log_274046.html- grupa 011 http://vaglog.pl/log_274047.html- grupa 001 http://vaglog.pl/log_274048.html- grupa 003 http://vaglog.pl/log_274049.html- grupa 004 http://vaglog.pl/log_274067.html- grupa 008 http://vaglog.pl/log_274068.html- grupa 010 http://vaglog.pl/log_274069.html- grupa 013 Poniżej wklejam też błędy jakie znalazłem w sterowniku silnika. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BRD.clb Control Module Part Number: 03G 906 018 AQ HW: 03G 906 018 AQ Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.3 G 9973 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 72133 136 80548 VCID: 74E73A5B174EF4B8343 2 Faults Found: 000564 - Boost Pressure Regulation P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 40 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2336 /min Torque: 168.0 Nm Speed: 126.0 km/h 54.99 % Voltage: 14.01 V Pressure: 1704.0 mbar Pressure: 2087.4 mbar 000665 - Boost Pressure Regulation P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 39 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2112 /min Torque: 232.0 Nm Speed: 114.0 km/h 64.74 % Voltage: 14.13 V Pressure: 1917.0 mbar Pressure: 1533.6 mbar Czy mógłby ktoś pomóc? Nie wiem czy problem jest po stronie turbiny czy może coś innego jeszcze nie działa jak powinno. Będę bardzoy wdzięczny za fachową poradę Panowie/ Koledzy, Bardzo proszę o pomoc. Auto nie zachowuje się normalnie, na pewno można coś wyczytać z logów. Nie do końca się na tym znam, a nie chce pchać się w niepotrzebne koszty. Z góry bardzo dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...