Skocz do zawartości

vvalker

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vvalker

Informacje

  • Imię
    Kornel
  • Miasto
    Trzebinia

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia vvalker

1

Reputacja

  1. vvalker

    AEB brak mocy, niski boost

    Temat rozwiazany... uwalony jest przepływomierz. Nie dawalo mi spokoju to Duty cykle dziwnie wysterowane. Widac to w logach. Udało się polecieć w pewnym momencie od od ok. 2000 do 5700. Przepływ był jak w serii, a boost tylko 0,4 bar i dosyć mocno ecu przycieło duty cycle. Przepływka nie ogarnia poprawnie przepływu w okolicach 2000obr do 4000obr (za wysokie przepływy mierzy). Dzisiaj poskładałem auto w całość, wypiołem sterowanie gruszką WG i co, przeładowanie przy 2000 dokładnie w okolicach 0,45 bara. Ehh czas podbubać w ECU i wstawić jakiś tani i łatwo dostępny model przepływki. Pozdrawiam
  2. vvalker

    AEB brak mocy, niski boost

    Logi wyjątkowo nie udane, ale warunków niebyło, ciężko jest ogarniać drogę, manometr, kompa i niedzielnych kierowców naraz
  3. vvalker

    AEB brak mocy, niski boost

    Witam Mam spory problem ze znalezieniem przyczyny braku mocy w moim wozidle. Co do tej pory zrobiłem: -wymieniony DV bo stary umarł, -uszczelniony i sprawdzony ciśnieniowo cały dolot, -sprawdzona turbina (suche obie strony, delikatny luz promieniowy ale w granicach normy, turbo bez problemu daje overboost i odciecie już przy niecałych 3000obr), -gruszka WG oraz klapka są na miejscu działają poprawnie, -rozebrany i sprawdzony N75 -zweryfikowany katalizator, wygląda jak nowy, zero syfu, nadtopień, -zero błedów w ECU. Dzisiaj zrobiłem logi na szybko bo niemiałem warunków do szybkiej jazdy i oto rezultat. Maksymalne ciśnienie jakie osiąga turbina to przeważnie 0,35bara w porywach do 0,4bara. Czemu duty cycle jest takie dziwne? Przepływka daje fałszywe pomiary ? Szczerze mówiąc mam już dosyć tego auta i coraz mocniej zastanawiam się czy nie przerobić go na wsad hutniczy. Passat B4 2.0 115km zbiera się tak samo albo lepiej. Mam powoli dosyć tego niewypała i coraz mocniej zastanawiam się nad przerobieniem mojego |A4 na wsad hutniczy. Co jeszcze sprawdzić. Aktualnie auto stoi rozbebeszone bez wydechu. Jak to zrobie pozostanie jeszcze sprawdzić czy nie cofa zapłonu. Niemam niestety możliwości zamienić lambdy i przepływki z pewnego źródła. Ten silnik praktycznie niema wogóle osprzętu na sobie, a jest tak niemiłosiernie wredny. Jeśli to przepływka lub inny drogi rarytas to auto idzie na złom albo do nowego "szczęsliwego" właściciela. Mi dzisiaj podczas demontażu katalizatora i wydechu z plecionką puściły nerwy. Logi http://vaglog.pl/log_194759.html Pozdrawiam Kornel
  4. Witam ! Przepraszam że tak późno odpowiadam. Niestety niemam zdjęcia. W środku przepustnicy są dwie szczotki od potencjometru. Jedna jest zaspawana na sztywno z wałkiem, a drugą można przesunąć. Przestaw delikatnie tą ruchomą szczotkę o 1mm w lewo jeśli mnie pamięć nie myli. Potem adaptacja przepustnicy i już. W razie niepowodzenia operację powtórz. Ta przepustnica jest obrzydliwie prosta i do puki nic nie jest urwane/wytarte/pęknięte to musi działać i dać się zaadaptować. Pozdrawiam Kornel
  5. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Tak, wiem działam z klimami. Bez obaw. Na chwilę obecna musze ogarnąć szczelność w układzie.
  6. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Dziękuje za radę, przydała się. Nie spodziewałem się że wygnije dziura w dolocie. Dlatego pytałem o inne rzeczy. Zawsze wychodze z założenia, że jeśli się coś naprawia trzeba poznać zasadę działania. Autko miało poprzedniego właściciela troszkę na zasadzie drut majstra . Spodziewać się mogłem wszystkiego. Tak czy inaczej dziękuje jeszcze raz wszystkim za naprowadzenie na trop. Jutro zabieram się za spawanie przewodu od klimy bo poprzednik chyba się zawiesił na czymś i ucieło rurkę od sprężarki. Na moje nieszczęście przewody są jeszcze na nakretkach, więc trzeba ratowacz bo ciężko teraz takie upolować. Pozdrawiam K.
  7. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Nie ścinaj się kolego. Nigdy wcześniej nie miałem bęzyny w turbie. Na codzień urabiam z dieslami po 60 litrów pojemności.Dziękuję nie trzeba. Silnik chciałem doprowadzić do życia. Pozdrawiam K.
  8. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Jutro dam znać co znalazłem... oby to było to. Jeśli nic nie puszcza to co dalej ? Niemam dostępu do neta w garażu więc chętnie wysłucham jakiś sugestii. Witam, Dzisiaj podzialalem z autem i wykonalem próbę szczelności. Znalazlem mega dziursko w belce-rurze po stronie IC. Wykręciłem całą belkę i zaspawałem latę, okazało się, że jest jeszcze jedna mniejsza dziura, też została zaspawana. Po poskładałem auto w całość końcowy test szczelności nic więcej nie wykazał. Turbina ładuje teraz 0,5 bara. Tak się zastanawiam dalej coś nie tak czy AEB więcej nie dmuchnie. Zobaczę jeszcze jak będzie dmuchał jak będzie cieplej. W końcu zimniejsze powietrze=wiecej masy i na odwrót. Dziękuję za pomoc i za rady. Pozdrawiam Kornel
  9. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Dzięki dobrze wiedzieć... jak strzeli to znaczy że było słabę albo niepotrzebne
  10. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Bardzo możliwe. Hmm niewiem czy ryzykować i cisnąć 0,8 bara na tej gumie w dolocie co idzie do turbiny (chyba się to tip nazywa) bo tam spora średnica jest = duże siły, żeby nie rozerwało. Dziękuję za cenne porady. Mam tokarkę i zaslepki dotoczę sobie z alu i dam krućce do podłączenia kompresora. Roboty na 10min, a może się jeszcze kiedyś przydać.
  11. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    I tak jutro zrobię, przynajmniej będzie pewność że to nie to. Dotoczę sobie profi zaślepki do dolotu i zaraz za turbiną, a z drugiej strony zaślepię przy przepustnicy. I puszczę ciśnienie. Z odmami będę walczył potem, narazie puszcze je w powietrze.
  12. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    No i właśnie dlatego gałązki mi już opadają, przepływka jest ori . Niby się niema do czego przyczepić ale coś nie gada ten motor. Przecież nie wytargam turbo i niedam w ciemno do regeneracji albo nie odpalę się na nową przepływkę bo to nie ten pułap cenowy auta żeby reanimować za wszelką cenę. Bez sterowania wariat mode, ze sterowaniem wolnossący prawie :/. Cóż jak nie ogarnę tematu z N75 i ewentualnie nie znajdę babola w orurowaniu to w ruch pójdzie WG. Czasami trzeba sobie odpuścić.
  13. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Sprawdzałem nic nie puszcza i nie syczy. Jedyne co może mieć wpływ na N75 z dziur to jakiś babol w dolocie. Ale czy wtedy przekływka nie pokazywała by mniej? A wg. logów jakie widziałem i moich przepływka pokazuje ok. Obadam to wszystko jeszcze raz i powycinam i pozaślepiam co niepotrzebne.Za turbem nawet jeśli cos popuszcza to i tak powinno być więcej boostu. Sprzężanie mierzyłęm na gorącym równiutko 12 bar na każdym garku. Oglądałem inne logi AEB i od 1750 obr. pieknie zapuszczał duty cycle na 99,8% i potem spadało. A umnie zima. Problemem jest to że auto już takie kupiłem i czort wie kiedy ostatnio ten silnik widział boost. Auto ma być na góra rok jako d... wóz, ale jakoś tak szkoda żeby mieć dekorację przykręconą do wydechu i 125ps.
  14. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Mierze manometrem. Praktycznie do odcinki idzie 0,2bara. Około 2000 obr. turbina się budzi i startuje od 0,1 aby zaraz potem dobić do 0,2 w szczycie czasem dobije do 0,25. Może tak być, że idzie w gwizdek ale... w teorii układ sterowania ciśnieniem w AEB jest typu open loop więc sterowanie n75 jest uzależnione od przepływki,sondy lambda,obrotów, temp w dolocie + ogranicznik od układu zapłonowego i być możę od temp zwnętrznej. Wywale jutro z dolotu odmę i w ten sposób wyeliminuje "lewiznę". Pozostanie prosty łańcuch: przepływka->turbo->IC->przepustnica. Odnoszę wrażenie ze WG to slepy droga ponieważ to leczenie syfa za pomocą pudru i to będzie ostateczność. Skoro turbina cisnie jak wariatka bez WG to prawidłowo wysterowany zawór powinien zrobić to samo. Powinien pojawić się chociaż peak ciśnienia na moment. Zaczyna mnie ten AEB drażnić bo nie reaguje na nic co robię. Jak nie dojdę do tego to albo sprzedam to auto albo wstawie jakiś późniejszy model ECU z normalnym regulatorem i MAP sensorem.
  15. vvalker

    AEB tylko 0,2 bara

    Hmm, cos tam pop...je na wydechu ale już za katem więc raczej niema to związku, a zaworów nie sprawdzałem. Jakaś przyczyna jest, że ECU nie otwiera N75 na maksa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...