Skocz do zawartości

Rami-R1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Rami-R1

Informacje

  • Imię
    Rami
  • Miasto
    ?p

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG
  1. Racja na benzynie nie powinno być problemu, bo zapewne błędne odczyty przepływomierza nie powinny mieć takiego wpływu na prace silnika, najwyżej na jego równomierność pracy-obroty (chyba że sie mylę-prosze mnie poprawić) i zapewne nie jest to immo, a coś innego a możliwe ze pompa paliwowa, (tu dodam, że od dawna mam problem ze mulił mi tylko benzynie na biegach 2-3 przy próbie przyśpieszania). Mam czasami też problem z odpalaniem w wilgotne dni, bywa ze trzeba czasem zakręcic kilka razy zanim załapie, poprawiło sie to po wymianie świec, kabli i kopułki która możliwe ze najwiecej miała w tym udziału. Jak odpalałem to była reakcja na pulsacyjne użycia pedału gazu, ale taka ze wchodił na obroty 3-4tys po czym dławił sie i opadały obroty aż do zgaśnięcia silnika, dolot już jest ok, a jak najprościej mogę sprawdzić czy pompa paliwa jest sprawna czy chodzi? dzięki za odp Próbowałem dzisiaj odpalać kilka razy na zakręconej butli gazowej i przełącznikiem ustawionym na samej benzyne, lecz nie przyniosło to efektów - to samo, podejrzewałem to, ale niestety raczej to coś innego:/ Bo z tego co pisałeś Ty i to co pisał poprzednik (ze problem może byc w pompie paliwa) rozumiem też ze na gazie powinien chodzić normalnie. Jak uważasz, moge przy temp 5stC próbować odpalać na gazie? czy lepiej nie ryzykować? ew. jak mogłbym sprawdzić tą pompę paliwową? czy jest do wymiany zeby skutecznie wykluczać lub eliminować możliwe powody usterki. pozdrawiam i dzieki wielkie za Wszystkie podpowiedzi Powodem tego całego problemu było nieszczelność układu dolotowego, dzieki Wszytkim za rady i podpowiedzi
  2. ale czy możliwe że przez te nieszczelności mam taki problem na benzynie? odpalam silnik na benzynie, wydaje się że pracuje normalnie i po ok 2sek gasnie. nawet nie przełączam na LPG. dzięki wielkie za odp
  3. teraz nie miga, tak jak wiekszość kontrolek (po przekręceniu zapłonu zapala sie i gaśnie) a silnik odpala jakby normalnie na początku, ale gaśnie po ok 2sek, a próba utrzymania go na obrotach (dodając gazu) kończy sie jakby stopniowym duszeniem sie (spadaniem obrotów) aż do całkowitego zgaśnięcia. zamontowana jest najstarsza (I generacja) gazu kilka dni temu brat jechał autem i mu gaz wystrzelił chyba ze 2x po czym musiał jechać na benzynie bo na gazie mu odrazu gasł, ponieważ: właśnie przed chwilą zauważyłem, że w układzie dolotowym po tym wystrzale gazu, metalowa rura (z klapką od wystrzałów) która wpuszcza gaz do dolotu wyskoczyła z gumowego kolanka łączącego ją dalej z przepustnicą. Czyli przepustnica dostawała dużo lewego powietrza. (a LPG nie dociera do kolektora ssącego). I tu moje pytanie: czy możliwe że przy tak rozszczelnionym układzie dolotowym, powstaje ten cały problem że odpala i gaśnie po ok 2sek? Pytam, ponieważ teraz padł mi akumulator i nie mam jak sprawdzić, a oczywiste jest że silnik nie dostawał gazu a same powietrze, ale czy możliwe na benzynie mógł powstać taki problem jeżeli przepustnica dostawała sporo lewego powietrza (omijając przepływomierz) i dlatego silnik gasł? wielkie dzięki za odp i czekam dalsze porady Rami
  4. Witam szukałem po innych tematach ale nic podobnego nie mogłem znalezc, pomoże ktoś? Tak jak w temacie po odpaleniu silnik jakby chodzi z 1-2sek i gasnie jakbym sam gasił kluczykiem. dodam, że wcześniej był problem że po odpaleniu odrazu gasł (migająca pomarańczowa kontrolka kluczyka z autem) w tym przypadku wystarczyło poprawię/ruszyć kostkę i brązowy kabelek nad kierownicą i jak już kontrolka nie migała to odpalał normalnie. (Nie wiem czy to ma cos z tym wspólnego, ale najczęsciej działo się tak jak nadchodziły wilgotne dni) na początku roku były wymieniane: swiece, kable i kopułka nawet na dodanie gazu po odpaleniu nie ma reakcji, nie zwiękaszały sie również obroty. w czym może być problem ? proszę o rady i pomoc pozdrawiam, Rami
  5. dzięki wielkie sprawdze i skasuje jak wróce na wknd, co ile wyskakuje Service "OIL" i "INSP"? a wiesz jak to jest z układem hamulcowym? czy po wymianie klocków, tarczy i wciskaniu tłoczka, trzeba odpowietrzac tą część układu lub cały układ hamulcowy? ponieważ mi sie nie zdarzyło, ale innym użytkownikom auta kiedy musieli mocniej hamowac to czasem nie hamował (jakby wciskać bez oporu), a to jest dość ważna sprawa, bezpieczeństwo. pozrawiam, Rami
  6. Dzięki wszystkim za odpowiedzi po wymianie: - świec na Denso - 2 pozostałych przewodów WN na Sentech 8456 1kΩ (stare miały 5kΩ) - przeczyszczeniu odmy z tzw. masła teraz silnik równo pracuje na benzynie i gazie, nie dusi sie na benzynie (przez przewody WN?) i nie strzela na gazie (przez nowe swiece?) jeszcze mam takie pytania: - migający tekst OIL w miejscu resetowanego licznika km. mając kabel VAG, VAG-iem wykasuje? w błędach silnika to kasowac? czy gdzie? - czy zawsze po wciskaniu tłoczka hamulców trzeba je odpowietrzać? (można wciskać bez odpowietrzania?) z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
  7. a mając zalany 15W40 można teraz przejść na 10W40? czym można zrobic taką płukankę? wymieniłem tylko 2przewody uszkodzone, bo strasznie cieżko fajki schodzą ze swiec, szczypcami nawet ciezko:/ (dlatego zostawilem 2 stare w lepszym) zaznaczam, ze stare przewody miały 5K Ω a te Sentech mają 1K Ω, wiec może w tym problem? co moge zrobic zeby nowe fajki tak łatwo wskaiwały i schodziły tak jak stare? -jak/czym sprawdzic cewke? odma napewno nieszczelna i układ dolotowy powietrza grzeje na benzynie i dopiero jak jest min 60-90st C wtedy na lpg. Instalacja LPG zapewne I.generacji dzieki za odp:)
  8. - to jaki olej w zamian tego? -przepustnice sprawdze, a jakies czujniki? -narazie jedna tarcze bo czasu nie mialem, mam druga i bede wymianiał niedługo:) kontrolka po jakim czasie jazdy sie zapala(miga) i piszczy pierwsze 3razy, później tylko miga. mam też problem z ręcznym, raczej działa (może słabo), ale bloblem, ze nie trzyma (jakby zębatki nie bylo), nie słychać takze jak sie zaciąga ręczny nie wciskając guzika. co moge sprawdzic? dzięki za odp
  9. Wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedz:) ws. oleju mineralnego to mi mechanik powiedział ze do starszych aut nie powinno lac syntetykow tylko mineralne i tak ostatnio zalałem, uzasadnione tym ze mineralny jest bardziej gesty, a jak wiadomo auto juz stare i nie jest za szczelny silnik. a jaki jest ten lotos jakosciowo to pewnie wiadomo, jaki konkretniej byłby lepszy i niezbyt drogi? a co moze byc przyczyna ze po odpaleniu trzęsie autem (przeważnie zanim sie rozgrzeje) na benzynie jak i na gazie ale jakby mniej, czesto mam wrażenie, ze przydusza przy ruszaniu na niskich obrotach, przy ok.1000-1500obr. gdzie moze byc problem? filtr paliwa wymieniany pompa paliwa ma bezpiecznik 15A zamiast 20A(wg. instrukcji)
  10. Witam, Tak jak w temacie, 1.(Ważne) w zime od jakiegos czasu pod korkiem oleju zbiera sie biały płyn/maź, dodam auto jest ostatnimi czasy odpalane i używane na kilka/kilkanaście minut, czasem na dłużej 30-60km. - co jest/może być tego powodem? 2.(Ważne) często po odpaleniu i nawet dłużej trzęsie autem, na benzynie i gazie, czasem jakby przydusza przy ruszaniu na niskich obrotach, przy ok.1000-1500obr. 3.(Ważne) inny problem to migający tekst OIL w miejscu resetowanego licznika km. Miga przez ok 1min i nastepnie normalnie pokazuje mniejszy licznik. - czy to ma coś wspólnego z czujnikiem ciśnienia oleju? -czy wymiana oleju 4.(mniej ważne) ostatnio wymieniałem klocki i tylną prawą tarcze i nie przełożyłem ze starej tarczy na nową zapieczonego pierscienia ABS, od tego czasu po róznym czasie (np. po osiągnięciu 80km/h) odpala sie i miga czerwona kontrolka hamulców (P) dodam ze hamulce działają, oczywiscie przy wymianie klocków wciskałem i wkręcałem tłoczek, odpowietrzanie tez było. Od dawna tez po rozruchu odpala sie pomarańczowa kontrolka ABS. - czy założenie pierscienia ABS rozwiąze problem - czy zawsze po wciskaniu tłoczka hamulców trzeba je odpowietrzać? ostatnie wymiany/naprawy: ok rok temu filtr i olej wymieniany (na Lotos 15W40 mineralny) i na tym oleju juz jest ok. 12-15tys km. w październiku wymieniałem 2 przednie przewody WN (na Sentech 8456), przewód od cewki i kopułkę rozdzielczą zapłonu (na Beru) pare tyg. temu wymieniane swiece z NGK na DENSO (sprzedawca polecił takie do lpg) proszę o rady i sugestię co może być nie tak i co w pierszej kolejnosci sprawdzic i ew. wymienić i z góry dziękuję szybką odp i za każdą pomoc będę ogromnie wdzięczny :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...