opat
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
4 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O opat
Informacje
-
Imię
Jan
-
Miasto
Kraków
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
1.9 TDI
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
187 wyświetleń profilu
Osiągnięcia opat
0
Reputacja
-
Od dwóch miesięcy szukam przyczyny następującego problemu: auto zanim zapali musi przekręcić wałem 8-12 razy - przy czym są takie przypadki kiedy zapala przy jednym obrocie. Nie ma znaczenia temp. silnika ani temp. powietrza. Nic w aucie nie było robione przed wystąpieniem tej usterki. Jest to absolutnie losowe - tak jakby coś się zacinało. Potrafi dwa dni palić dobrze / dwa dni kiepsko. Czasem zapali od razu, ale po zgaszeniu i próbie odpalenia znowu odpala długo. Do tej pory sprawdzone: 1. pompa uszczelniona, dawki startowe sprawdzone na stole- są równe i w normie 2. nowe filtry powietrza / paliwa / kąt wtrysku ustawiony 3. n109 sprawdzony - po podaniu 12v bezpośrednio z aku zapalał tak samo długo 4. aku / rozrusznik (kręci ponad 220-230obr/min) / św żarowe wszystko sprawne 5. paliwo sprawdzone z kilku stacji + wlany uszlachetniacz 6. pompa się raczej nie zapowietrza - czasem odpala prawidłowo / czasem nie. 7. zła kompresja odpada - losowo odpala prawidłowo Z góry dziękuję za wskazówki. B.
-
Czekam na VAGa i spróbuję zrobić logi, sprawdzić wartość kąta wtrysku. Najgorsze jest to, że oprócz mnie nikt nic nie słyszy a silnik wyraźnie inaczej pracuje. Drugi mechanik po ustawieniu kąta wtrysku sprawdzał wszystko VAGiem na rozgrzanym silniku i stwierdził, że nic nie widzi. Ściągali też pokrywę zaworów żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. Na co w VAGu zwrócić uwagę żeby sprawdzić statyczny/dynamiczny kąt wtrysku i ustawienie rozrządu?
-
Kąt wtrysku był ustawiany / poprawiany przez drugiego mechanika. Pierwszy w ogóle tego nie sprawdził i był w granicy 10-15 jednostek. W tej chwili na pewno jest to poprawione ale nie znam wartości. Co masz na myśli pisząc ustawienia pompy?
-
Cześć, Jeśli ktoś miałby pomysł proszę o pomoc - silnik 1.9 AHH rok 2000 przebieg ok. 180 tys. Oddałem do mechanika na wymianę rozrządu - wcześniej silnik / odpalanie bez zarzutu bez względu na temperaturę. Pracował miękko bez zbędnych stuków / hałasów. Po wymianie rozrządu doszedł metaliczny dźwięk przy wkręcaniu się na obroty. Szczególnie słychać go przy utrzymywaniu ok. 1.2 - 1.4 tys. obrotów przy zamkniętej masce słuchając od spodu auta. Przy otwartej masce dźwięk silnika zagłusza wszystko. Silnik wkręca się ładnie, nie ma utraty mocy czy problemów z zapalaniem. Mechanik stwierdził, że być może słyszy zawory twierdząc, że na pewno silnik pracował tak wcześniej. Co zrobić - co sprawdzić? Kolejny mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku a tdi powinien tak pracować. Tylko nie pracował tak wcześniej. Z góry dziękuję za pomoc.