Witam wszystkich forumowiczów!
Pojawił się u mnie dosyć typowy problem z nietypowymi objawami. Mianowicie, jakiś czas temu po wyjechaniu z domu moją AUDI A4 2.0 BPW zapaliła mi się kontrolka świec żarowych oraz trakcji. Samochód wszedł w tryb awaryjny. Podczas podpięcia pod komputer wyszły następujące błędy:
-błąd zaworu n75,
-błąd przepustnicy,
-błąd sterownika świec żarowych
Wszystkie błędy były błędami stałymi.
Po podmienieniu części z innej A4 błędy nadal się świeciły, a auto pozostawało w trybie awaryjnym. Wielkim błędem było to, że zrobiłem w trybie awaryjnym około 200 kilometrów(musiałem wrócić z innego miasta). W trakcie trasy w trybie awaryjnym zaświeciła się kontrolka DPF. Mój mechanik dopiero doszedł do tego, że pod komputerem padł bezpiecznik i faktycznie- po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Wszystkie błędy, włącznie z DPF na desce zgasły.
Od niedawna pojawił się większy problem. Za każdym razem jak wyjeżdżałem z myjni samochód wchodził w tryb awaryjny. Wyczytałem na forum, że może to być po prostu przyczyna zawilgocenia instalacji w podszybiu, albo zwyczajnie to, że woda dochodzi do instalacji komputera samochodu.
Teraz zaczęła się dziać tragedia. Samochód odpala normalnie, silnik pracuje miarowo, aczkolwiek słychać dosyć głośne odgłosy od strony filtra powietrza. Nie ubywa płynu chłodniczego, nie ma też problemu z "bąbelkami" w zbiorniczku płynu chłodzącego. Po ruszeniu i przejechaniu 300 metrów samochód zaczyna kopcić. Na początku było to zwykłe kopcenie i ustawało na rozgrzanym silniku. Teraz potrafi nagle na rozgrzanym silniku podczas dodawania gazu "zaciąć się", puścić białą chmurkę i automatycznie miga kontrolka świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje i samochód działa jak trzeba. Turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie zauważyłem też, żeby samochód brał olej( jedynie poci się między skrzynią a wałem).
Dzisiaj wyjąłem i wyczyściłem EGR. Zdejmując plastik EGR zauważyłem w środku olej, również w aluminiowej obudowie EGR( nie wiem jak to nazwać fachowo) też zauważyłem olej, olej również był pod tą gumową rurką wychodzącą z EGR). Po wyczyszczeniu zaworu, aluminiowej rurki, również tej aluminiowej obudowy i podpięciu z powrotem wszystkich wtyczek na FIS wyskoczyła wiadomość SERVICE OK( wcześniej palił się service!)
Nie mam pojęcia jak z tym dalej walczyć. Od czego zacząć? Czy może to być od tego, że przejechałem tym autem kawałek w trybie awaryjnym? Samochód ma przejechane 238 tysięcy i idealnie czyta się po VIN. Na komputerze wyskakuje błąd związany z pedałem gazu(czujnik położenia, czy coś takiego), ale skąd to kopcenie? Jest to zupełnie biały dym.
Liczę na pomoc bo powoli ja, jak i mechanik rozkładamy ręce...