Skocz do zawartości

artnew

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O artnew

Informacje

  • Imię
    Artur
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CAEB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia artnew

0

Reputacja

  1. Pomysł z ręcznym chyba odpada bo o ile się orientuję to linka ręcznego naciąga to cięgło o którym wspominałem, a ono powoduje wypchnięcie tłoczka - wszystko hydraulicznie więc ręczny też w tym wypadku nie działa jak trzeba. Tym bardziej, ze to właśnie przy tym cięgle leje się płyn. Myślałem jeszcze o zaciśnięciu tego elastycznego przewodu podpiętego do zacisku (nie mogę go w żaden sposób odkręcić w tych warunkach jakie mam, zbyt zapieczony), np. szczypcami morse'a albo jakimś zaciskiem śrubowym, wtedy przy pompce nie musiałbym nic robić. To lepszy pomysł? Przewód hamulcowy zawsze można wymienić.
  2. Mam dość nietypowe pytanie i uprzedzając wasze - nie jestem samobójcą Temat dotyczny Audi A4 B5 Quattro, wersja po lifcie z 2000 r. Siadł mi tylny prawy zacisk, leje się z niego płyn hamulcowy w miejscu mocowania cięgła od ręcznego. Aktualnie samochód w ogóle nie ma hamulców (są zapowietrzone, dodatkowo leje się płyn z tego trafnego zacisku), a muszę nim dojechać jakoś chociażby do mechanika, jakieś 2-3 km od parkingu. Wymyśliłem, ze chyba najprostszą opcją będzie "odcięcie" tego trefnego hamulca, uzupełnienie płynu do pełna i te dwa kilometry powinienem jakoś dojechać. Mam jednak kilka pytań: Wydaje mi się, że najprościej byłoby odkręcić ten metalowy przewód od pompy abs i zaślepienie czymś tego otworu w pompie. Chciałbym jednak dopytać czy powinienem od razu odciąć cały tył czy wystarczy ten jeden trefny zacisk? Wydaje mi się, że wtedy samochód będzie ściągać na jedną stronę przy hamowaniu. Druga sprawa, mierzyłem gwint suwmiarką i na moje oko jest tam M12x1.25 ale nigdzie nie mogę znaleźć dokładnej informacji, a chciałbym dobrać coś do zaślepienia. Ktoś dysponuje takimi danymi? Pompa u mnie w aucie to chyba ta ze zdjęcia: Druga sprawa, planowałem odkręcić przewód podpisany HL (z niemieckiego chyba Hinter Links), przewody HR i HL wchodzą prawdopodobnie do jakiejś drugiej pompki (?) pod zbiorniczkiem z płynem hamulcowym - jeśli odkręcę przewód to przy hamowaniu nie będzie lał się z niego płyn czy przewód też muszę czymś zaślepić? I ostatnia sprawa - hamulce strzeliły mi w trakcie jazdy, zanim dotarłem na parking to zdążyły się już porządnie zapowietrzyć. Czy po odcięciu tego zepsutego zacisku jak układ znowu będzie szczelny, jest jakaś szansa na samoczynne odpowietrzenie hamulców, chociaż w takim zakresie żeby dało się ten kawałek przejechać z możliwością zatrzymania? Może temat nie do końca mądry, ale nie widzę innej opcji co w tej chwili zrobić z tym samochodem - póki co nie ma w nim w ogóle hamulców także nie dotrę do mechanika w takim stanie, a ściąganie lawety która go przewiezie dwa kilometry za 500pln to chyba nie jest dobra opcja. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!
  3. Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post! Potrzebuję wymienić sprężyny tylne w A4 B5 quattro. Wlepka w bagażniku mówi że samochód ma zawieszenie standardowe (1BA), szukam głównie oryginalnych sprężyn, używek - na moich niestety nie widać oznaczenia kolorystycznego, nie wiem więc jak dobrać sprężyny do tego auta. Znalazłem fajne sprężynki z kolorami biały+zielony (albo srebrny+zielony) z wersji z silnikiem 1.8, podobno zawieszenie też 1BA. Niestety to nie była wersja quattro - czy te sprężyny nadadzą się w takim razie do mojego auta czy muszę szukać konkretnie do quattro? Zależy mi na standardowych sprężynach, żadne obniżające nie wchodzą w grę bo chcę nawet lekko podnieść tył. Ewentualnie czy ktoś dysponuje tabelkami jak dobrać kolory sprężyn? Jedyne jakie znalazłem to do wersji zawieszenie 1BE, albo do innych wersji silnika niż moja, ewentualnie do nowszych A4 (B6 w górę, według kategorii wagowej). Z góry dzięki za odpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...