Skocz do zawartości

Vynidaron

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Vynidaron

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Ostróda

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia Vynidaron

0

Reputacja

  1. Witam. Po kolei. Wykonałem test, o którym wspomniałeś. Test nie wykazał żadnych nieprawidłowości, żadnych błędów, wszystko w normie. Dodatkowo zrobiłem test komputera silnika, który poza za niskim ciśnieniem przepływomierza nic nie wykazał. W pierwszym rzędzie wyczyściłem przepływomierz i ponownie zrobiłem test, błąd nie znikł. Kupiłem i zamontowałem nowy przepływomierz, zrobiłem test i błąd znikł. Kolejnym krokiem było zdjęcie przepustnicy i wyczyszczenie jej. Nie była za specjalnie brudna, powiedziałbym nawet, że była czysta. Wyczyściłem ją mimo to, zamontowałem, zrobiłem adaptacje. Nie przyniosło to żadnych rezultatów, skrzynia nadal szarpała z dwójki na trójkę. Zrobiłem nim kilkaset kilometrów, coś mnie skusił do zrobienia kolejnej statycznej wymiany oleju, wykonałem wszystko zgodnie z procedurą- tak jak opisałem to w pierwszym poście. I teraz uwaga. Do momentu przelania, na rozgrzanym odpowiednio oleju, wlałem go jeszcze aż 800ml. Sumując to wszystko wlałem go ok. 5 litrów. Ciekawa sprawa, widocznie skrzynia zaciągnęła oleju w każdy możliwy kącik i dlatego weszło go jeszcze aż tyle. Teraz pracuje ładnie, nie szarpie, nie rwie, zmiany na wyższe i niższe biegi są niemalże niewyczuwalne. Jest tak jak być powinno. Ważna lekcja. OLEJ MA BYĆ TAKI JAKI PRODUCENT PISZE, JEŚLI NIE JESTEŚ PEWNY CZY PORADZISZ SOBIE ZE ZMIANĄ OLEJU W AUTOMACIE, ODDAJ AUTO DO MECHANIKA. To nie takie łatwe jak może się wydawać. Dziękuje Ci za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
  2. Dobra, sprawdzę to możliwie jak najszybciej i dam znać.
  3. Z podanych przez Ciebie propozycji, zmiana biegu "twarda z szarpnięciem" pasuje najlepiej. Tak sobie myślę, czy winowajcą jednak może jest olej? Żółty olej Febiego jest rzadki, w porównaniu do czerwonego Motula, który jest gęsty. Wiem, że zmiana oleju w silnikach z gęstego na rzadki jest bardzo ryzykowne, może i w skrzyni działa taka sama zasada i właśnie on narobił takiego bałaganu?
  4. Witam. Latałem po tematach na forum, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu. Do rzeczy. Swojego czasu wymieniłem olej w swojej skrzyni automatycznej (1.8 ADR, 4-stopniowa skrzynia). Olej jaki zalałem okazał się złym olejem, był to MOTUL MULTI ATF do tipronika, kolor czerwony, żałośny błąd. Po przejechaniu ok. 15-20tys. kilometrów, zmieniłem ponownie olej, tym razem na FEBI'ego, kolor żółty, taki jaki fabryka lała. Dokonałem statycznej wymiany oleju, spuszczenie oleju z miski i poluzowanie śrub sterownika. Łącznie spuściłem ok. 3.5 litra oleju. Założyłem nowy filtr i uszczelkę, wyczyściłem miskę i magnesik, usunąłem reszki starej uszczelki i silikonu, skręciłem z powrotem sterownik upewniając się kilka razy, czy zawór nad filtrem działa prawidłowo, nie zacinał się, skręciłem wszystko do kupy. Odkręciłem korek spustowy, zalałem oleju do momentu przelania. Podłączyłem autko do komputera, rozgrzałem olej w skrzyni do ok. 30 stopni, przewajchlowałem go na każdym biegu kilka razy, przy 35-36 stopniach dolałem resztę oleju ponownie do momentu przelania- sumarycznie wlałem 3 litry oleju. Zrobiłem jazdę testową, skrzynia pracuje idealnie, depnąłem go wciskając gaz w dechę, wszystko działa jak należy. Posprzątałem po sobie i się ogarnąłem, wsiadam w auto i jadę. Tu się zaczynają problemy. Skrzynia zaczęła dziwnie pracować, nie nazwałbym tego szarpaniem, przy zmianie z pierwszego na drugi stopień jest okej, z drugiego na trzeci jest takie... jakby to... takie odczuwalne pchniecie samochodu- na wysokich obrotach 4-6k nie ma problemu, do 3-4k jest za każdym razem. Zmiany biegu z trzeciego na bieg wysprzęglający nie czuć w ogóle, zmiana na czwarty bieg również jest nie odczuwalna. Następnego dnia ponownie rozgrzałem olej do 35 stopni, do momentu przelania wszedł mi jeszcze litr oleju, sumarycznie wlałem 4 litry. Dzisiaj zdjąłem miskę, aby upewnić się raz jeszcze czy zawór nie jest ściśnięty przez sterownik, działa prawidłowo, dolałem jeszcze dwie setki oleju. Jedyny efekt jest taki, ze owe pchniecie jest trochę łagodniejsze, ale niewiele i nie zawsze. Dla większej pewności wymieniłem obie poduszki pod skrzynią, jednak to też nie pomogło. Test komputerem nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Tu moje pomysły się kończą. Prosiłbym o jakieś rady.
  5. Vynidaron

    Zmiana oleju.

    Witam! Chcę zmienić olej z pół-syntetyka (10w-40) na pełen syntetyk (5w-40). Jakie macie doświadczenia z takim manewrem? Jak silnik reaguje na taką zmianę? Z tego co wiem, można wymieniać olej z rzadszego na gęstszy- nigdy odwrotnie, jednak czytałem, że ludzie tak robią i nic złego się nie dzieje, jest nawet lepiej. Dodam, że silnik mam szczelny, oleju nie ubywa prawie w ogóle, wręcz jest to niezauważalne. Obecny stan licznika to 186tys.. Jeśli polecicie mi wymianę oleju na 5w-40, to jaki olej będzie najlepszy, oraz czy zrobić "płukankę" przed wymianą. Dodatkowo chcę wymienić olej w skrzyni automatycznej- również nie mam pojęcia jaki wlać do środka. Proszę, Was Fachowców i Miłośników o pomoc. Dzięki. @edit. Wiem, że dużo było takich tematów, ale potrzebuje Waszej świeżej opinii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...