Skocz do zawartości

Krzysztof Gruca

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Krzysztof Gruca

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krzysztof Gruca

0

Reputacja

  1. A4 B5 1.6 AHL-74KW , 98r Witam, koledzy od pewnego czasu pokazuje mi na desce temperaturę zewnętrzną na minus a tu lipiec i w tym momencie wyłącza mi się klimatronik a mi gorąco. Czujnik wymieniłem ten co jest z przodu przed chłodnicą klimy innego raczej niema i nic ,dalej czasami mu odwala a ja się gotuje. Błędów żadnych nie pokazuje. Acha i klimatronik też miałem możliwość podmienić na używany ( pewniak) i dalej to samo. Przeważnie się tak dzieje jak jest ciepło,w okresach wiosennych ,jesiennychi zimowych problem z temperatura jest może 1% , ale w lecie to co 3 odpalenie silnika są cyrki z moim klimatronikiem np. odpalam i pokazuje mi -36 stopni i spada do zera aż do prawidłowej w tedy się włącza klima jak jest przynajmniej +0,5 na zegarze.
  2. Koledzy, widziałem silniki ahl z plastikowym ssącym kolektorem a ja mam aluminiowy który już jest przerobiony bo mam stag gaz ładnych kilka lat. I teraz np. jak kupię kompletny ahl z plastikowym ssącym to jest taka możliwość aby ten muj alu kolektor pasował do tego silnika. Podobno kolektory alu były w audi a plastiki w vw. Ja mam a4b5. Nie mam zielonego pojęcia czy ten muj alu ssący podejdzie w miejsce plastiku(czy pasuja mocowania na bloku itd.)?
  3. To przekładka adp odpada, remont coś nie bardzo mi po drodze bo motor ma prawie 400tyś i wątpie aby się nawet pierścienie przyjęły, a czy pomogą uszczelniacze razem z gniazdami-hm -dobre pytanie. więc myślałem o zmianie słupka ale teraz adp odpada . Może macie jakiś inny motor na myśli 1.6 co by pasował do osprzętu ahl?. Mam tag gaz sekwencje już zamontowana więc zmiana słupka wydawała by się najprościjsza?
  4. A są jakieś modele bliźniacze do ahl czy to tylko taki jeden wynalazek(chodzi o przekładkę samego słupka)?
  5. Chłopaki temat załatwiony ,korek na zbiorniczku miał 1 rok ale i tak go szczeliło ,kupiłem nowy i spoko na drugi dzień już nie mam twardych węży. Dziękuwa za pomoc.
  6. Kolego ile taki remont może mnie kosztować bo nie wiem co by się opłacało silnik wymienić (słupek) czy co. Nie wiem czy podejdzie silnik ADP bo AHL jest mało a jak są to kosztują 2x co adp?
  7. Kolego podsuń mi temat z kosztami jaki poniosłeś przy tej operacji bo być może czeka mnie coś podobnego/z góry dzięki,pozdr.......
  8. Witam, od pewnego czasu bierze mi olej (kupuje teraz najtańszy bo bym nie wyrobił -mineral ) 6,0 litra na 10 tyś. Przebieg 350 tyś. Jak kupiłem go na 160 tyś też brał ale o połowę mniej. -to chyba było normalne w tych modelach ,ale teraz trochę zgłodniał. I myślę czy pchać się w remont głowicy tzn. uszczelniacze i prowadnice. Acha autko ma już 200 tyś na sekwencji Staga-wszystko jeżdzi ,pali bez problemu. Klima ,wspomaganie kier,ładowanie,rozrusznik wisko-wszystko od nowości-sam w szoku jestem . Ogólnie wszystko w tym aucie gra na 100% tylko jeden problem -zjada olej. Na razie dolewam mu taniochę z marketu 10zł za 1 litr-przynajmniej ma świeży olej non stop. Filter olejowy teraz zmieniam raz na 20 tyś, częściej nie ma co bo non stop świeżyzna olejowa. Fajne autko -mam już go dziesięć lat i szkoda mi go trochę a przeważnie sam jeżdżę (oszczędne bo pali 10 gazu no i karoseria ocynk). Więc pytanie główne czy lepiej lać olej i dojechać go (trochę się boję bo ja w trasy jeżdżę po 800 km) czy robić samą głowice ,czy wymiana motoru. A co do wymiany silnika (chodzi mi tylko sam słupek z adp bez osprzętu czy będzie pasował do osprzętu z ahl????/)to powiedzcie mi czy muszę go zmieniać na AHL bo taki mam , czy mogę ewentualnie włożyć ADP. Pytam dlatego bo AHL jest ich mało i są drogie a adp jest jak psów-nie rozumiem tego. czy te AHL to były jakieś wadliwe czy odwrotnie ?. Proszę o pilną odpowiedz bo przymierzam się już do tego silnika już na poważnie -co robić??????. Dziękuje z góry i pozdrawiam.
  9. Witam , węże wodne zimne są minimalnie miękciensze niż jak silnik po zgaszeniu, prawie żadna różnica , na pewno do gąbki to daleeeeeeeeko. Dziwna sprawa może zablokował się termostat , nadmieniam że nagrzewnica grzeje jak szalona a i jeszcze nowa chłodnica . Auto nie widziało nigdy wody w silniku-zawsze dolewałem płyn co by tam się nie pokamieniało tam coś ale ileż można dolewać? Co jest odpowiedzialne za spadek ciśnienia na zimnym silniku KOREK zbiorniczka ,czy może TERMOSTAT???????????????????????????/Pompa raczej odpada chociaż stara ( za 10 tyś rozrząd będę robił to wymienie też oczywiście) Niby te części mają 1 rok -to są prawie nowe a nie jak pisałem -nowe. ale 1 rok to i tak mało na awarie. Chłopaki podrzućcie mi jakieś pomysły, bo mnie już też zaczyna brać ciśnienie na ta autko.
  10. Witam mam sprawę do was, mianowicie moja babcia(a4 b5 AHL 1.6-74KW) z 11.1997,wydaje mi się że za długo trzyma ciśnienie płynu. Zbiorniczek płynu ,czujnik temp + oring , korek, termostat - wszystko nowe. Więc tak zapalam, robi mi się małe ciśnienie i wzrasta z czasem w płynie to normalne jest więc spoko, ale jak już np. po 30 min jazdy gaszę silnik , patrzę wąż jest napięty-norma bo silnik chodził ale po jakimś czasie ciśnienie powinno zniknąć-tak mi się wydaje a tu niespodzianka . 3 dni auto stało pod blokiem i ciśnienie trzymało-wąż napięty jak po zgaszeniu silnika tylko że zimny. Mam tam kilka wycieków które na trasie nie puszczają ani 1 kropelki płynu ale jak zagaszę motor to ciśnienie zostaje a płyn sobie gdzieś tam ucieka ,wkurza już mnie to. Więc pytam ,czy ciśnienie po zgaszeniu silnika może się utrzymywać aż 3-4 dni(oczywiście płyn już dawno zimny) czy być może coś się mi zablokowało i dlatego tak długo trzyma ciśnienie.Wcześniej miałem większy wyciek z wężyka to ciśnienie spadało szybciej,teraz wymieniłem węzyk i ciśnienie trzyma 3-4dni a płyn gdzieś tam kap kap, Czy to normalne-bo ja już zgłupiałem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...