Pretor87
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Pretor87
Informacje
-
Imię
Piotr
-
Miasto
Włocławek
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2007
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Osiągnięcia Pretor87
0
Reputacja
-
Prośba o pomoc. Teraz kopci już praktycznie cały czas na biało. Momentami może mniej, najgorzej jak się rozgrzewa silnik i wtedy przy mocniejszym przyspieszeniu chmura z tyłu auta.
-
Odgrzebuję stary temat. Ostatecznie okazało się, że po wymianie oleju problem zanikł aż do teraz. Na dniach znowu zauważyłem problem z kopceniem zanim się silnik rozgrzeje. A od wymiany oleju przejechałem może z 6 tys. km. Pytanie tylko, co ma do tego olej?
-
Niestety po początkowym optymizmie, wymiana oleju na nowy nie pomogła
-
Dzięki BartoszBB za ten link. Wczytałem się w dyskusję i natrafiłem na wątek, że to może być wina dawno niewymienianego oleju. W sumie będzie już rok i 2 miesiące od ostatniej wymiany.
-
@Bartosz BB, czy problemy z EGR oraz chłodnicą spalin powodowały u Ciebie kopcenie na biało tylko przez pewien czas, czy już kopcił od startu silnika do wyłączenia? U mnie, tak jak pisałem, problem jest tylko (albo aż) przez ok 15-20 minut, później kopcenie zanika. Czy uszkodzenie wewnętrznego płaszcza chłodniczki EGR-a nie wiązałoby się z utratą płynu chłodniczego? Tak jak pisałem, u mnie płynu nie ubywa w ogóle.
-
Dodam, że nie zauważam żadnego spadku mocy oraz, że powyższe objawy pojawiają się przy każdym przejeździe samochodem. Przegonienie auta po autostradzie pomoże? Czy szykować się na wymianę lub wycięcie?
-
Witam, Opiszę problem: ok. 5 minut po odpaleniu auto nie kopci wcale --> przez następne 15-20 minut auto kopci na biało --> następnie auto nie kopci już wcale i wygląda, że jest wszystko ok Co do tej pory sprawdziłem: - Płynu chłodniczego ze zbiorniczka nie ubywa wcale, w zbiorniczku nie widać oleju. - Oleju nie przybywa i raczej nie ubywa, ale to jeszcze sprawdzę - wypalanie DPF przy każdym uruchomieniu silnika? To tej pory przez 4 lata użytkowania nie było żadnego problemu z kopceniem - turbosprężarka ciśnienie sprawdzone VAGiem- wzorcowo dmucha Co to może być? Czy ktoś miał taki problem?