Witam,
Od pół roku posiadam A4 B7 2.0 ALT. Przy uruchamianiu silnika na zimno coś "warczało" 1-2 sekundy. Po zebraniu kilku różnych opinii (w tym warsztatowych) wszystko wskazywało na napinacz łańcucha rozrządu.
Po wymianie silnik zaczął się dławić - najprawdopodobniej źle ustawione oczka na łańcuchu. Pogrzebałem w internecie i znalazłem to:
Prawy wałek rozrządu ustawiłem tak, żeby zgrać strzałkę na zębatce z 16 ogniwkiem łańcucha, a oba wałki tak, żeby oznaczenia zgadzały się z klawiaturą zaworów.
Silnik nie odpalił...
Szukając dalej trafiłem na to, jak powinny być ustawione krzywki:
Według tego schematu ustawienie wału wychodzi jak dla 1.8 - nie na strzałkę na zębatce tylko na perforacje na wałku.
A teraz najlepsze - silnik dalej nie odpala.
Może ktoś miał podobne problemy i mógłby coś podpowiedzieć.