Skocz do zawartości

luuzzaczek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O luuzzaczek

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Ełk

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    BRB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Masakra z tym samochodem i z fachowcami....
  2. Odpala od strzału. Jak zimno to tak metalicznie odpali. Jest wg mnie dużo głośniejszy i słychać dudnienie z filtra powietrza. Jakies inne pomysły? Uszczelniacze zaworowe? Coś z wałkiem rozrządu? Hydraulika?
  3. Tylko tym synchro dawkę ustawiło się na odpowiedni poziom... Co może być przyczyną?
  4. Tylko jak jest ustawione na 0 to dawki paliwa 14-17mg. O co chodzi?
  5. Ale skąd te dawkowanie na biegu jałowy? Coś z wałkiem lub hydraulika? Dodam jeszcze że dzisiaj i wczoraj po odpaleniu (temperatura ujemna) auto kopciło przez około 1-2min takim biało niebieskim dymem. O co chodzi??
  6. Tzn co może się dziać z turbina? Turbina była robiona i to z tego co mówił mechanik dwukrotnie.... Coś z wysterowaniem nie tak? Ujemne bipy są cały czas tak wysokie.... Pompa tandem wymieniona na nową oryginalną... Czy te synchro nie wpływa negatywnie na silnik? Mam wrażenie że trzęsie silnikiem i odpala jakoś dziwnie... Co robić w tym temacie?
  7. Ktoś coś pomoże?
  8. Ze sporym opóźnieniem, ale wkońcu udało mi się zrobić logi. Logi zrobione na pełnym rozgrzaniu tak jak zalecał kolega w linku powyżej. Niżej zamieszczam wyniki. Basic settings: grupa 003 http://vaglogi.pl/log-003_kkf22.html grupa 011 http://vaglogi.pl/log-011_qIVmjK.html Statyczne: grupa 001, 004 http://vaglogi.pl/log-001_004_ATnLkc.html grupa 013, 018, 023 http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Pcl8l.html Dynamiczne: grupa 013, 018, 023 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-013_018_023_7eM2d.html grupa 013, 018, 023 (4bieg) http://vaglogi.pl/log-013_018_023_ipj6A9.html grupa 010, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-010_011_D56IY.html grupa 003, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-003_011_W9hQ0gK.html grupa 003, 008, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-003_008_011_qZ3NN.html grupa 001, 004 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-001_004_rjzS0.html grupa 001, 004 (4bieg) http://vaglogi.pl/log-001_004_A5fRY.html Prosiłbym o ocenę gdyż zbytnio nie znam się. Z góry dzięki i pozdrawiam.
  9. Widziałem wydruki ze stołów i na stole jest wszystko ok, tj. korekcje i bipy. Cyrk zaczyna się w samochodzie. Dodam że pompki były już 3 razy wyciągane i sprawdzane na stole i nic... Specjalnie kupiłem jakiś kabelek aby sprawdzić tych "mądrych" ludzi. Postaram się wieczorem coś wrzucić. Podpowiedz mi jakie grupy badać bo będę to robił pierwszy raz tzn. chodzi mi o logi. Odma raczej drożna bo widać wydostające sie opary.
  10. A nie jest przypadkiem tak że im wyższe dawki na vagu to silnik nie dostaje paliwa? Gdzieś o tym czytałem. piotrsob1 czytałem tamten temat i z tego powodu zdecydowałem się na montaż katalizatora. Nęka mnie ten kat synchronizacji i co za tym idzie nieprawidłowe dawki oraz te specyficzne buczenie przy przyspieszaniu i opadaniu z obrotów podczas jazdy
  11. Tylko skąd te wysokie dawki jeśli rozrząd jest ustawiony na 0 (14-17 mg). Dodam że wałek rozrządu po oględzinach przez mechanika jest ok...
  12. a powinny być dostępne? kiedyś patrzyłem to wszędzie były chyba zera i temperatury. ale być może źle kojarzę... czyli może być coś z mapą??? czy coś innego?
  13. tzn które grupy? sorry za pytanie ale dopiero się uczę... sprawdzali to w warsztacie i wszystko jest niby ok usunięte. podczas sprawdzania dodatkowo wgrali świeżą mapę i ponownie usunęli dpf i sondę lambde.
  14. Wtryski były z końcówką BP, dzisiaj jeszcze pompiarz sprawdzał czy się zgadzają ze sterownikiem. Mówił że jest ok. Ale to tylko z relacji tego kto naprawiał. Logi wychodzą ok. Oprócz tego kąta. Obawiam się jak przestawię kąt to znów dawki będą rzędu 14-17mg. Korekcje wyglądają ok, grupa 18 też, te bipy są dziwne bo jak kupiłem autko to ich wielkość była max rzędu -30.
  15. Witam, od kwietnia ubiegłego roku jestem posiadaczem Audi A4 B7 Avant 1.9tdi BRB i od grudnia borykam się z niemałymi problemami. Miesiąc po wykonaniu przeglądu po zakupowego (tj. wymiana oleju, filtrów, rozrządu itp) padł mi DPF. Usunięto go mechaniczne oraz programowo (pozostała pusta puszka). Około dwóch tygodni później padła mi turbina. Auto zaczęło niemiłosiernie kopcić na wolnych obrotach na biało. Poddałem ją regeneracji. Razem z turbiną były wymieniane uszczelki pod pompkami, z uwagi na to że auto nie zapalało normalnie jak stało dłużej na wzniesieniu (silnik do góry). Podczas wizyty została zmierzona kompresja na zimnym silniku auto miało na: 30, 30, 30, 29 bar. Po wywaleniu dpf turbina miała efekt "sowy". Auto po tych wszystkich zabiegach kopciło na wolnych obrotach i podczas ruszania niebiesko-szarym dymem. Pojeździłem z tym do grudnia. Zrobiłem około 4tys. km. W grudniu postawiłem samochód do warsztatu na sprawdzenie regenerowanej turbiny. Okazało się że kopceniu są winne 4pompowtryski (sprawdzone na stole). Zregenerowano je. Odebrałem auto od mechanika przed świętami, a po świętach wstawiłem z powrotem z uwagi na występowanie takiego samego kopcenia. Dodam że spaliny były śmierdzące (gryzące). Wyjęto pompki i sprawdzono na stole - diagnoza wszystko ok. Następnie podejrzenie padło na mapę - rzekomo po usunięciu dpf została sknocona. Sprawdził to tuner który to robił i stwierdził że wszystko jest w porządku. Wymieniono pompkę w zbiorniku paliwa (rzekomo miała ciśnienie, ale nie miała wydajności która wynosiła 41 l/h). Po wymianie pompki zdaniem mechanika coś się polepszyło ale było jeszcze nie ok. Pomierzył pompę tandem i ciśnienie na obrotach wynosiło 7bar. Stwierdził że mało i wymieniono na oryginał Boscha. Po wymianie pompy nadal nie było ok. Szukali winy w silniku. Dokonano znowu pomiar kompresji i wynosiła: 30, 28, 28, 28 (również na zimnym silniku). Skąd taki spadek? Dla pewności sprawdzono jeszcze korbowody czy nie są pokrzywione. Były ok. Dzień przed odbiorem stanęło na tym że sterownik silnika jest walnięty. Mieli podmieniać i sprawdzać, aż tu nagle dzwoni i mówi że samochód jest do odbioru. Pytam się co było przyczyną? A on że źle ustawiony rozrząd. Drążąc temat pytam się co było nie tak w tym rozrządzie? A mechanik, powiedział że był całkowicie sknocony, tj. przestawiony kąt synchronizacji (wynosił on przed naprawą 0, dawka paliwa przy tym ustawieniu wynosiła 15-17mg, korekcje były w normie, a bipy około -60) i że zasięgnęli opinii w serwisie i powinien wynosić -4 bo jest to druga generacja tdi. Faktycznie auto po tym przestało kopcić, ale jest wg mnie głośniejsze (buczy przy przyspieszaniu i odejmowaniu gazu). Korekty pompek wyglądają następująco na biegu jałowym: 0,00; -0,25; 0,00; 0,25. Bipy wszystkie na minusie w okolicach -60. Dawka na biegu jałowym około 4,6mg. Rzeczywisty kąt synchronizacji to -3,6. Dodam jeszcze że w między czasie w puszce po DPF zamontowany został blok katalizatora aby utrzymać ciśnienie w układzie wydechowym i żeby wyeleminować efekt "sowy". Ktoś może mi pomóc w ocenie rzetelności tego mechanika? bo coś czuję że nie potrzebnie poszlo około 6tys zł w "pseudo" naprawy.... Skąd są tak wysokie bipy? Skąd te buczenie? Jaka powinna być poprawna synchronizacja wałka rozrządu dla tego silnika? Prosiłbym o pomoc bo już opadają mi ręce.....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...