Skocz do zawartości

macjek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O macjek

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Rzeszów

Auto

  • Model
    A4 B8 Allroad
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CNCD
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia macjek

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich, Jestem w posiadaniu A4 Allroad 2.0 TFSI 224KM (CNCD) z roku 2014 od ok 3 lat. Kupione zostało od pierwszego właściciela, prywatnie mojego kumpla, który auta serwisuje w ASO wg wytycznych komputera pokładowego i zaleceń w serwisie. Swoją drogą to nie pierwsze auto zakupione od niego i nigdy nie narzekałem ani nie żałowałem. Ten mały wstęp zrobiłem dlatego, żeby przybliżyć problem. Otóż na tamten czas dostałem od niego wyciąg z ASO ze wszystkimi serwisami i olej w skrzyni biegów został wymieniony jedynie raz (przy 122 tys. km). Ja kupiłem ją przy przebiegu 135 tys. Ja olej w skrzyni wymieniłem kolejny raz przy 185 tys. km bo z tego co się orientuję należy to robić co ok 60 tys. km. Nie uważam, żebym swoim stylem jazdy przesadnie zmęczył tą skrzynię. Staram się przestrzegać podstawowych zasad eksploatowania samochodu i samej skrzyni a mimo wszystko od jakiegoś czasu moim zdaniem skrzynia biegów zaczęła pracować nie tak jak powinna. Na tę chwilę mam na liczniku 217 tys. km. a już przed wymianą oleju przeze mnie zaczęła : 1. Wbijać wysokie biegi zbyt szybko dopuszczając do tego, że silnik pracuje na skrajnie niskich obrotach (zwłaszcza po zimnym starcie i praktycznie zawsze po zakręcie czy łuku - nie wiem czy to może być związane z jakimś większym obciążeniem?); 2. Nawet powodować przygasanie auta przy dohamowaniu do 0 przy redukcji biegów (zjawisko, jakby kierowca nie wcisnął sprzęgła w manualu): 3. Wydawać stuk przy redukcji łopatką z 2go na 1szy bieg w pewnym zakresie obrotów; Przeczesałem całe forum szukając informacji na temat S-Tronica i przeszły mnie ciarki... Dodatkowo pojawiły mi się też delikatne wibracje przy przyspieszaniu i mechanik "na szybko" wskazał podporę wału. A wspominam o tym, ponieważ mam wrażenie, że to powoduje większe buczenie przy wbijaniu tych wysokich biegów (ale to tylko moje domysły). Poniżej przesyłam linki do nagrań, rzućcie proszę okiem czy jestem przewrażliwiony czy rzeczywiście powoli umawiać się na serwis skrzyni.. Uprzedzam propozycje - skrzynia jest po upgradzie softu i adaptacji. Zaryzykowałbym stwierdzeniem, że zaczęła pracować odrobinę gorzej (natomiast sama zmiana przełożenia na nowym sofcie na ręcznym trybie w odpowiednim zakresie obrotów stała się błyskawiczna). Ja osobiście przez to wszystko jeżdżę na trybie S ale nie tak to powinno wyglądać moim zdaniem. Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam. Shared album - Maciej Zaniewicz - Google Photos PHOTOS.APP.GOO.GL Shared album - Maciej Zaniewicz - Google Photos PHOTOS.APP.GOO.GL
×
×
  • Dodaj nową pozycję...