Skocz do zawartości

mati12468

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mati12468

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CPMB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mati12468

0

Reputacja

  1. @Wihajster jak byk mam na tabliczce znamionowej oznaczenie silnika CPMB 162 kW. Mam auto z końcówki 2013, dokładniej październik 2013. W takim razie z czego wynika okopcony wydech jeśli nie z powodu oleju w tych motorach? Przebiegu mam 150k. W kwestii odmy, nawet ciężko mi ocenić czy jest OK... słyszałem, że jedyny sposób to po prostu wymontowanie i wyczyszczenie? Ale trudno mi uwierzyć, że to może być powodem tak dużego zużycia oleju.. @kixi4no właśnie trochę się obawiam, że ta przypadłość do końca nie została zlikwidowana w tych rocznikach, ale jest bardzo mało wątków na ten temat. Ile w przybliżeniu kosztuje taki zabieg, który wykonujesz? Polecasz jakieś płukanki typu Antykoks do oczyszczenia silnika z nagaru? Niby pomaga w jakimś stopniu w zużyciu oleju.
  2. Witam wszystkich, od dwóch miesięcy jestem właścicielem A4 B8 z 2013 roku. Sporo naczytałem się na temat silników TFSI tak więc sugerowałem się w głównej mierze egzemplarzami po liftingu, czyli takimi gdzie silniki de facto były poprawione. W aucie mam jednostkę 2.0 220 KM (CPMB) i zauważyłem, że w oczach ubywa oleju. Silnik nie ma wycieków, jest suchy, lekko tylko przy separatorze olejowym jest przypocony. Nie kopci nawet przy dużym obciążeniu. Przejechałem ok 500 km i ubyło około 0,4 l oleju. Moim zdaniem lekka przesada.. Dodam tylko, że końcówka wydechu jest charakterystycznie przykopcona tak jakby faktycznie ten olej przepalał. Ubytek oleju weryfikowałem na podstawie bagnetu serwisowego i displayu MMI. Możliwe, że w tych poprawionych jednostkach nadal występuje problem olejowy w tak dużym stopniu? Możliwe, że pierścienie do wymiany? Może mieliście też taki problem w egzemplarzach POLIFTOWYCH?? A no i przy okazji zauważyłem, że auto mega dużo pali, w mieście nawet 15-16 l / 100 km, normalne czy te dwie sprawy mogą być powiązane? Dajcie znać. Pzdr!
  3. No właśnie widać że to się będzie dalej rozdzielać więc myślę, że płynna skóra może nie dać rady niestety.
  4. Witam, mam w swojej B6 fotele półskórzane i niestety na boku fotela przy szwie pojawiają się widoczne przetarcia (rozdarcia), zdj w załączniku. Co najlepiej uczynić z takim fotelem, jest możliwość odratowania we własnym zakresie? Jeśli nie, to jakie to mogą być koszta u tapicera. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam.
  5. No dobra, mam swiadomosc, że jest do wymiany i już go zamówiłem. Ale podstawowe pytanie, co ma czujnik świateł stop, do migajacego wstecznego i pozycji?
  6. Witam, pojawił mi się dzisiaj problem w A4 B6. Odpalając dzisiaj samochód, a praktycznie przekręcając tylko zapłon pojawiła się informacja na komputerze o uszkodzonej żarówce stop (lewa i prawa), żarówce świateł cofania (lewa i prawa) oraz o światłach przeciwmgielnych z tyłu. Uruchamiając samochód i sprawdzając oświetlenie nie działa w ogóle lewa tylna lampa, w prawej tylnej działa światło stop, światło cofania tylko mruga. Dodatkowo zaobserwowałem mruganie światła pozycyjnego (lewy przód). Co ciekawe włączając lewy kierunkowskaz zaczyna mrugać bardzo szybko, tak jakby objawiało się to uszkodzoną żarówką (mruga tylko przedni oraz boczny kierunkowskaz). Mogę dodać tylko, że od dłuższego czasu co jakiś czas pojawiała mi się kontrolka ESP. Obecnie przy tych błędach pali się cały czas. Długo nie czekając podpiąłem się pod VAGA i sprawdziłem błędy - czujnik świateł stop oraz czujnik kąta skrętu. Przejechałem się więc samochodem, aby ewentualnie skalibrować czujnik kąta skrętu i faktycznie zniknęła kontrolka, ale pojawiała się przy każdym następnym uruchomieniu. Brak mi pomysłów, sprawdziłem masę od akumulatora i OK, alternator też bym odrzucał, ponieważ te ekscesy dzieją się nawet na włączonym zapłonie, bez uruchomionego silnika. Wolę nie ruszać póki co auta, żeby nikt mi w d*pę nie wjechał. Panowie proszę o poradę, może ktoś z Was z czymś takim się spotkał. Pozdrawiam!!
  7. Panowie, słyszalne to jest od ok. 2-3 tygodni. Co ciekawe tylko po nocy, bądź dłuższym postoju. Cichnie po 2-3 sekundach i silnik pracuje poprawnie. Nie wyczułem spadków mocy, ciśnienia nie sprawdzałem więc ciężko mi powiedzieć.. Obecnie jeżdżę na Shellu 5W30. Właśnie tak jak wspomniałeś są różne szkoły i niektórzy uznają, że przez te 2-3 sekundy auto ma prawo "zagrać", ale jeśli tego wcześniej nie było to jednak mam małe wątpliwości. A co do napinacza to na pewno jakiś dobry zamiennik w razie czego by wleciał, bo oryginał to zabija finansowo.
  8. Witam, mam ostatnio problem z moją A4, mianowicie od czasu do czasu zapala mi się kontrolka ESP i nie gaśnie do momentu wygaszenia silnika. Nie mam też możliwości ponownego "uruchomienia" ESP za pomocą przycisku, ponieważ w ogóle nie reaguje. Zapalenie się kontrolki czasami następuje od razu po uruchomieniu, a czasami w czasie jazdy. Sprawdzałem poprawność działania układu ABS po zapaleniu się kontrolki i jest wszystko ok, ale nie wiem jak samo ESP by się zachowywało. Podpinałem auto pod kompa i nie wykazał żadnych błędów. Macie jakieś pomysły może, bądź spotkaliście się z podobnym problemem? Pozdrawiam!
  9. Witam, mam pewien problem w swojej A4 B6 1.8 T BEX, mianowicie po uruchomieniu słyszalny jest dźwięk dokładnie jak na poniższym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=BzbWWg213bY Słychać to ok. 2-3 sekundy i ustaje. Co to może być? Łańcuch, napinacz? Czy na razie to olewać czy też może zainteresować się tym dosyć szybko? Proszę o porady. Pozdrawiam!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...