
Muniek1987
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
4 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Muniek1987

Informacje
-
Imię
Marcin
-
Miasto
Rzeszów
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2007
-
Silnik
1.8 TFSI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
-
Zaniżona wycena
Muniek1987 odpowiedział(a) na tomasz102 temat w Ubezpieczenia, odszkodowania, kolizje, wypadki
O widzę kolega z Klb. Na Kluczbork nawet stawka to 75zł za rbg z 50 na 75 podwyższali po odwołaniu. Ale z tego co się dowiedziałem u rzeczoznawczy z ubezpieczalnia (AXA) to stawki za opcje warsztatu przyjmują minimum 100zł. Teraz pytanie do Hak jak się do tego odnieść bo przy wyplaceniu kasy liczą 75 a do warszatu 100 a ponoć przy ewentualnej sprawie sądowej jest to nie do wyegzekwowania (taką informację uzyskałem od niezależnego rzeczoznawcy który przygotowywał mi kosztorys do odwołania) -
Temat edytowany potrzebuje kilka wskazowek technicznych
-
temat ogarnąłem, do zamknięcia
-
Pytanie o karty technologii naprawy Audi A4 b7 avant_pilne
Muniek1987 odpowiedział(a) na Muniek1987 temat w Audi A4 B7
Cześć, Dzięki serdeczne za odpowiedź. Nie wygląda to co prawda na ori dokument Audi ale rzeczywiście potwierdza wersję rzeczoznawcy ubezpieczyciela. Swoją drogą nie łatwiej robić 2 cięcia jak przy dopasowaniu do oryginalnej części niż 3 wg tej technologii? Szybę i tak trzeba przeklejać a z nawiercaniem zgrzein przy dachu wydaje się być mniej roboty niż z 3 spoinami ich wyrównywaniem i zabezpieczaniem. Czy taki dokument pochodzi z tzw "zaprzyjaźnionego warsztatu ubezpieczyciela" czy ASO bazuje na takich kartach? . I co z drzwiami i błotnikiem? Czy to prawda że części przykręcane bardziej opłaca się wymienić niż naprawiać? Mowa tutaj o naprawach z użyciem szpachli. -
Witam, Mam pytanie czy ktoś może udostępnić mi karty technologii naprawy dla Audi a4 b7 avant, lub zna ktoś kogoś z serwisu Audi który zrobi mi screeny/ zdjęcia na maila. Konkretnie potrzebuję szczegółów naprawy (naprawa blacharska) wg producenta dla 4 elementów tj: 1. fragment ramy ściany bocznej (potocznie zwanym: błotnik tył prawy) 8E9 809 840 A 2. drzwi tylne prawe (nie mam numeru) 3. drzwi przednie prawe (nie mam numeru) 4. błotnik przód prawy (nie mam numeru) Na wstępie przedstawie ocb. Mam szkodę z AC i chciałbym naprawić głębokie i szerokie zarysowanie na warsztacie na ori częściach gdyż mam taką możliwość. Rzeczoznawca z ubezpieczalni twierdzi, że Audi dopuszcza naprawę tylnej ramy ściany bocznej po przez cięcie słupków co mi się za bardzo nie podoba (nie wchodzę już w szczegóły że wytrzymałość spoiny czołowej jest dużo mniejsza niż materiału rodzimego a jest to część nadwozia samonośnego, że zostaje zmieniona struktura krystalograficzna materiału, że miejsce to od razu się utlenia i prędzej czy później to wyjdzie a kończąc na bezpieczeństwie użytkownika, bo taka technologia rzeczywiście może być przewidziana jak np w niektórych modelach Opli, ale chcę być przekonany), sama cześć zakupowa kończy się w około w połowie progu i połowie dachu (rysunek poniżej) i z mojego punktu konstruktora takie rozwiązanie ma sens gdyż większość naprężeń i tak przejmuje dach pojazdu w tym przekroju, który stanowi odrębny element, stąd moje obawy co do innej technologii. W warsztacie twierdzą że nie mogą udostępnić kart ew. na polecenie sądu. Specjalista z Audi-Polska (rzeczoznawca blacharz) twierdzi, że tak się robi aby zejść z kosztów robocizny i jak będą robić ubezpieczalniom pod górkę to ubezpieczalnie będą im i kart również mi nie udostępni. Druga sprawa szpachlowanie, w nawiązaniu do kosztów ekonomicznie uzasadnionych (jest to szkoda AC nie OC), rzeczoznawca twierdzi że jedne z drzwi są na tyle słabo zarysowane że można szpachlować drugie na pewno wymiana . To, że szpachla jest materiałem używanym w naprawach wiem ale wiem , że w uzasadnionych przypadkach. Agent przez przypadek wygadał się że do 300mikronów wg wytycznych producenta można używać szpachli z kolei w przypadku gdy widoczna jest blacha to wymieniają element na ori lub zamiennik gdyż na chałupniczą naprawę (młotek szpachla nikt nie daje już gwarancji i za dużo jest reklamacji)- to samo powiedział rzeczoznawca audi-polska). Nie wiem co o tym sądzić gdyż o ile wyrównanie spoiny w części ramy ściany bocznej ma sens to użycie szpachli na drzwiach nie wydaje mi się zasadne, ale znów karta naprawy wyjaśniłaby wszystko. Prośba kończąca to chciałbym uzyskać opinie osób które mają pojęcie o technologii naprawy zgodnie z wytycznymi producenta (podpierając się wiedzą z karty) a nie własnego doświadczenia. Z poważaniem
-
Pytanie o karty technologii naprawy Audi A4 b7 avant_pilne
Muniek1987 opublikował(a) temat w Audi A4 B7
Witam, Mam pytanie czy ktoś może udostępnić mi karty technologii naprawy dla Audi a4 b7 avant, lub zna ktoś kogoś z serwisu Audi który zrobi mi screeny/ zdjęcia na maila. Konkretnie potrzebuję szczegółów naprawy (naprawa blacharska) wg producenta dla 4 elementów tj: 1. fragment ramy ściany bocznej (potocznie zwanym: błotnik tył prawy) 8E9 809 840 A 2. drzwi tylne prawe (nie mam numeru) 3. drzwi przednie prawe (nie mam numeru) 4. błotnik przód prawy (nie mam numeru) Na wstępie przedstawie ocb. Mam szkodę z AC i chciałbym naprawić głębokie i szerokie zarysowanie na warsztacie na ori częściach gdyż mam taką możliwość. Rzeczoznawca z ubezpieczalni twierdzi, że Audi dopuszcza naprawę tylnej ramy ściany bocznej po przez cięcie słupków co mi się za bardzo nie podoba (nie wchodzę już w szczegóły że wytrzymałość spoiny czołowej jest dużo mniejsza niż materiału rodzimego a jest to część nadwozia samonośnego, że zostaje zmieniona struktura krystalograficzna materiału, że miejsce to od razu się utlenia i prędzej czy później to wyjdzie a kończąc na bezpieczeństwie użytkownika, bo taka technologia rzeczywiście może być przewidziana jak np w niektórych modelach Opli, ale chcę być przekonany), sama cześć zakupowa kończy się w około w połowie progu i połowie dachu (rysunek poniżej) i z mojego punktu konstruktora takie rozwiązanie ma sens gdyż większość naprężeń i tak przejmuje dach pojazdu w tym przekroju, który stanowi odrębny element, stąd moje obawy co do innej technologii. W warsztacie twierdzą że nie mogą udostępnić kart ew. na polecenie sądu. Specjalista z Audi-Polska (rzeczoznawca blacharz) twierdzi, że tak się robi aby zejść z kosztów robocizny i jak będą robić ubezpieczalniom pod górkę to ubezpieczalnie będą im i kart również mi nie udostępni. Druga sprawa szpachlowanie, w nawiązaniu do kosztów ekonomicznie uzasadnionych (jest to szkoda AC nie OC), rzeczoznawca twierdzi że jedne z drzwi są na tyle słabo zarysowane że można szpachlować drugie na pewno wymiana . To, że szpachla jest materiałem używanym w naprawach wiem ale wiem , że w uzasadnionych przypadkach. Agent przez przypadek wygadał się że do 300mikronów wg wytycznych producenta można używać szpachli z kolei w przypadku gdy widoczna jest blacha to wymieniają element na ori lub zamiennik gdyż na chałupniczą naprawę (młotek szpachla nikt nie daje już gwarancji i za dużo jest reklamacji)- to samo powiedział rzeczoznawca audi-polska). Nie wiem co o tym sądzić gdyż o ile wyrównanie spoiny w części ramy ściany bocznej ma sens to użycie szpachli na drzwiach nie wydaje mi się zasadne, ale znów karta naprawy wyjaśniłaby wszystko. Prośba kończąca to chciałbym uzyskać opinie osób które mają pojęcie o technologii naprawy zgodnie z wytycznymi producenta (podpierając się wiedzą z karty) a nie własnego doświadczenia. Z poważaniem