B8Gliwice
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
5 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O B8Gliwice
Informacje
-
Imię
Andrzej
-
Miasto
Gliwice
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2008
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CAGA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Multitronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia B8Gliwice
0
Reputacja
-
Tak, kodowanie wpływa na sposób ładowania. Nie ma znaczenia czy to nowy czy stary akku. Jeżeli więc tnie Ci napięcie, to znaczy widzi naładowany akku i ogranicza prąd ładowania. W uproszczeniu - optymalne prądy ładowania dla akumulatorów 75 i 110Ah to odpowiednio 7.5 i 11A. Kodowanie określa wartości prądu dla danej pojemności i z tego punktu widzenia jest istotne. Tak dla żywotności akumulatora, jak i dla stanu naładowania.
-
Może komuś zdezorientowanemu się przyda... Przeanalizowałem dokładnie temat, wziąłem pod lupę wskazania kanałów 18, 19 i 20 w bramce CAN i odczyty z miernika, który miałem podpięty w czasie rozruchów i jazd testowych. Analizowałem prądy i napięcia przy różnych kodowaniach, sprawdziłem również schemat. Na tej podstawie stwierdzam, że: -kodowanie wymiany akku na taki sam (Ah) NIE MA najmniejszego sensu. -można zastosować akku o pojemności do której nie ma kodowania i nie wpłynie to na jego żywotność. Dokładnie. Wartość optymalnego prąd ładowania ustalany jest na podstawie kodowania, a pomiar prądu wyliczany jest z mV, które odkładają się na boczniku przy klemach.
-
Dzięki za zainteresowanie i rzeczową odpowiedz. Tak, znam opisywane przez niektórych przypadki, właśnie dlatego wrzuciłem ten temat. Pytam, ponieważ widzę tutaj brak logiki. Wielu użytkowników pisze, że w B8 mamy do czynienia z inteligentnym układem ładowania, który analizuje stan akku i dostosowuje profil ładowania do kondycji batrerii. No OK, ale jeśli jest taki mądry i widząc spadek pojemności zmienia wartości prądu ładowania, to dlaczego miałby nie rozpoznać - po odczytach- pojemności 100Ah (to więcej niż używany 110Ah) i dostosować do niego profil ładowania? Samo kodowanie pojemności jest dowodem na to, że ustalamy jakiś prąd startowy, prawda? No i gdzie w B8 jest stopień mocy, który miałby reagować na starzenie się akku zmianą parametrów? Adresy 61 i 71 mamy niedostępne...
-
Witam. Czy ktoś analizował temat kodowania akku w kontekście profilu ładowania? W sensie jaka konkretnie będzie zmiana po przekodowaniu z 110Ah na 95Ah? Pytam ponieważ założyłem nowy akku zamieniając pojemność ze 110Ah na 100Ah. Nie robiłem nowego kodowania, czyli pozostałem na starych wartościach pojemności w sterowniku. Zakładam, że prąd ładowania dla kodowania 110 jest odrobinę wyższy, co przełoży się na szybsze doładowanie pojemności 100. Wydaje mi się to W przypadku krótkich przejazdów i częstych rozruchów korzystne. Czy się mylę?
-
Montaż kierownicy multifunkcyjnej Audi A4 B8 2008-2012
B8Gliwice odpowiedział(a) na wrclaguna temat w Audi A4 B8
Jeśli mnie pamięć nie myli to moduł kierownicy (16) w B8 ma ochronę komponentu. Potwierdzi ktoś?