Jump to content

B8Gliwice

Pasjonat
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About B8Gliwice

Informacje

  • First name
    Andrzej
  • Location
    Gliwice

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2008
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CAGA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Multitronic
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tak, kodowanie wpływa na sposób ładowania. Nie ma znaczenia czy to nowy czy stary akku. Jeżeli więc tnie Ci napięcie, to znaczy widzi naładowany akku i ogranicza prąd ładowania. W uproszczeniu - optymalne prądy ładowania dla akumulatorów 75 i 110Ah to odpowiednio 7.5 i 11A. Kodowanie określa wartości prądu dla danej pojemności i z tego punktu widzenia jest istotne. Tak dla żywotności akumulatora, jak i dla stanu naładowania.
  2. Może komuś zdezorientowanemu się przyda... Przeanalizowałem dokładnie temat, wziąłem pod lupę wskazania kanałów 18, 19 i 20 w bramce CAN i odczyty z miernika, który miałem podpięty w czasie rozruchów i jazd testowych. Analizowałem prądy i napięcia przy różnych kodowaniach, sprawdziłem również schemat. Na tej podstawie stwierdzam, że: -kodowanie wymiany akku na taki sam (Ah) NIE MA najmniejszego sensu. -można zastosować akku o pojemności do której nie ma kodowania i nie wpłynie to na jego żywotność. Dokładnie. Wartość optymalnego prąd ładowania ustalany jest na podstawie kodowania, a pomiar prądu wyliczany jest z mV, które odkładają się na boczniku przy klemach.
  3. Dzięki za zainteresowanie i rzeczową odpowiedz. Tak, znam opisywane przez niektórych przypadki, właśnie dlatego wrzuciłem ten temat. Pytam, ponieważ widzę tutaj brak logiki. Wielu użytkowników pisze, że w B8 mamy do czynienia z inteligentnym układem ładowania, który analizuje stan akku i dostosowuje profil ładowania do kondycji batrerii. No OK, ale jeśli jest taki mądry i widząc spadek pojemności zmienia wartości prądu ładowania, to dlaczego miałby nie rozpoznać - po odczytach- pojemności 100Ah (to więcej niż używany 110Ah) i dostosować do niego profil ładowania? Samo kodowanie pojemności jest dowodem na to, że ustalamy jakiś prąd startowy, prawda? No i gdzie w B8 jest stopień mocy, który miałby reagować na starzenie się akku zmianą parametrów? Adresy 61 i 71 mamy niedostępne...
  4. Witam. Czy ktoś analizował temat kodowania akku w kontekście profilu ładowania? W sensie jaka konkretnie będzie zmiana po przekodowaniu z 110Ah na 95Ah? Pytam ponieważ założyłem nowy akku zamieniając pojemność ze 110Ah na 100Ah. Nie robiłem nowego kodowania, czyli pozostałem na starych wartościach pojemności w sterowniku. Zakładam, że prąd ładowania dla kodowania 110 jest odrobinę wyższy, co przełoży się na szybsze doładowanie pojemności 100. Wydaje mi się to W przypadku krótkich przejazdów i częstych rozruchów korzystne. Czy się mylę?
  5. Jeśli mnie pamięć nie myli to moduł kierownicy (16) w B8 ma ochronę komponentu. Potwierdzi ktoś?
×
×
  • Create New...