Skocz do zawartości

D4wek

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O D4wek

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Legnica

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    ANB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. rozszyfrowałem sprężynę - Hart 430 201 nr. OEM 8D5511115F (0YQ) 8D5511115G (0YR) a według nalepki powinienem mieć 8D9511115D (0YS) Amortyzator tył rozszyfrowany bo znalazłem fakturę z wymiany, widnieje tam symbol PX5-BA045 ale nie mogę tego nigdzie znaleźć.
  2. Na sprężynie tył nie ma oznaczeń paskowych tylko taki kod, na amortyzatorze tylko taki napis i nic nie wyskakuje w google. Amor przód to 8D0 413 031 BD / BQ nie mogę rozszyfrować ostatniej literki przez korozje, w etce nie widzę BD ale takowe na internecie są, a BQ jest oznaczone jako "dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach. Sprężyna przód po kodzie paskowym wychodzi OJG czyli taka jaka powinna być według nalepki w bagażniku.
  3. Sprawdziłem co siedzi z tyłu i z przodu i mam problem z rozszyfrowaniem. Sprężyna tył Amortyzator tył Sprężyna przód Amortyzator przód
  4. Czekałem na pogodę bo u mnie ciągle zimno a nie mam żadnego garażu, dzisiaj trochę cieplej idę teraz ściągać koło zobaczyć co tam wsadzone.
  5. Zdjęcie zrobione na rezerwie LPG, 1/2 Pb, sytuacja wygląda tak od około 1,5 roku ale teraz dopiero zacząłem się tym tematem interesować. Nie ma znaczenia czy zatankowany do pełna LPG i Pb czy rezerwa obu paliw, cały czas siedzi, więc faktycznie może to być zły zestaw założony. Na dniach to sprawdzę jak znajdę chwilę czasu. Jako że 1L LPG waży 0,5kg to do pełna zatankowany zwiększa ciężar o 27kg + waga butli według specyfikacji 20kg, daje to prawie dodatkowo 50kg. Według mojego rozumowania to faktycznie auto usiądzie bardziej używając tego samego obciążenia w bagażniku niż na kanapie pasażera ( pasażerowie znajdują się między sprężynami przód i tył czyli mają dwa punkty podparcia, w bagażniku tylko jeden większy nacisk na tylną oś).
  6. Dokładnie tak, jeszcze pewnie zależne od wyposażenia dodatkowego, to są sprężyny na sam tył na przód jest 28
  7. Na Etce faktycznie 20 różnych rodzajów...
  8. Jeżeli zostało wsadzone na tył sportowe to żeby wymienić na standard trzeba wymienić dodatkowo amortyzator? Wahacze były takie same?
  9. Zawsze przy aucie grzebie sam, staram się unikać mechaników, ale mieszkam w bloku i w tych warunkach nie chciało mi się grzebać na mrozie pod blokiem. Z tego co czytam to fabrycznie w tym modelu auta jest 20 rodzajów sprężyn i można się w tym pomylić... Muszę zobaczyć co tam zostało wsadzone i zweryfikować to.
  10. z tyłu 2 palce z przodu cała dłoń
  11. Zmieniany tył, gdy kupowałem auto 3lata temu nie zauważyłem wtedy aby tak było ale nie dam sobie ręki uciąć, jakoś wtedy nie zwracałem uwagi. Prawdopodobnie jak założyłem gaz mogło opaść przez butle 55L w bagażniku. Właśnie przed chwilą rozkodowałem sobie nalepkę. Wychodzi z niej że zawieszenie standard 1BA, Kat wagowa tył OYS, przód OJG. Według ETKI na sprężynie 2 paski białe, 3 paski fioletowe. Czy te oznaczenie barwne można rozkodować tylko na sprężynach Ori czy na zamiennikach też są stosowane takie same? I czy przez dodanie butli z gazem nie zamontować od razu sprężyn o jedną kategorie wagową wyżej. Mi zależy na komforcie i na wysokim zawieszeniu.
  12. Problem w tym że to nie ja kupowałem tylko mechanik i nie wiem co tam wsadził, czy da się jakoś to sprawdzić co mi zamontował? I które oznaczenie na nalepce w bagażniku powie mi jakie powinny być prawidłowe?
  13. Witam, co może być przyczyną różnicy prześwitu tyłu z przodem? Miesiąc temu wymieniane amortyzatory i sprężyny gdyż sprężyny były pęknięte a amortyzatory po wciśnięciu nie wracały do góry. Myślałem że to było przyczyną lecz po wymianie nic się nie poprawiło. Jest to quattro więc nie ma standardowej belki z tyłu. Czy to przód jest za wysoko a tył jest dobry? Jaka może być przyczyna? Z tyłu wchodzą dwa palce, z przodu cała dłoń, auto znacząco skierowane przodem ku górze.
  14. Winna była zabrudzona przepustnica. Dokładnie wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, dobrałem się także do jej potencjometra (czarna plastikowa klapka) wyczyściłem ścieżki specjalną chemią do czyszczenia potencjometrów oraz nałożyłem na ścieżki wazelinę techniczną (nie przewodzi prądu) aby pazurki szybko nie porysowały. Całkiem inne auto, diametralna zmiana. Kultura pracy na niskich obrotach się poprawiła. Po wykonanych powyższych czynnościach należy przeprowadzić adaptację przpustnicy VCDS'em.
  15. D4wek

    1.8t ANB Ssanie

    Witam, czy to jest normalne że latem gdy temperatury są wysokie zawsze wchodzi na ssanie czyli obroty 1200rpm przez minutę i potem spada do 800, a zimą częściej nie wchodzi na ssanie niż wchodzi? Ogólnie gdy odpala bez ssania zimą nie ma problemów z odpalaniem i dławieniem pytanie tylko z ciekawości. Czujnik temperatury płynu nowy z ASO wszystkie odczyty prawidłowe sprawdzane VCDS'em. Jedyny błąd jaki wyświetla to od SAI (nieprawidłowy przepływ) ale odkurzacz słychać, że działa, który może mieć coś wspólnego ale dziwne że latem zawsze działa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...