Skocz do zawartości

Wojtek2424

Pasjonat
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Wojtek2424

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Wojtek2424

1

Reputacja

  1. Drodzy, Poraz kolejny wracam na forum z prośbą o pomoc w diagnozie. Tym razem jest to lekkie drga je kierownicy i silne bicie podczas hamowania. Objawy pojawiają się dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów dużą prędkością po autostradzie. Ewidentnie, coś się nagrzewa i wtedy jest problem. Wymienione są łożyska przód i tył, tarcze i klocki przód i tył oraz kompletne zawieszenie przód + ustawiona zbieżność...wymienione elastyczne przewody hamulcowe przód i tył oraz zregenerowane wszystkie zaciski. Sprawdzone zarówno na kołach zimowych i letnich (oddzielne felgi) Wszystko wyważone... Pomocy pozdrawiam!
  2. Czyli Twoja i potem ta podmieniona były wadliwe ? ? ? Hej, nie wiem czy nie odpowiem podwójnie bo coś mi się dzieje z siecią. Generalnie tak naprawdę to ta moja pompa była pewnie ok tylko warsztat po nieprawidlowej regeneracji pompowtryskow, stwierdził że dalsze problemy z odpalaniem wynikają z pompy vacum i wymienili ją niepotrzebnie a pompowtryski dopiero później zostały sprawdzone i poprawnie zregenerowane. Ta wymieniona pompa vacum okazała się wadliwa i dlatego do teraz auto podszarpywalo. Tylko tyle i aż tyle
  3. Drodzy, Nie myślałem że kiedykolwiek to napiszę ale - udało się. Wymieniłem jeszcze zawory podciśnień turbo, przepływomierz, wszystkie pomiary wskazywały że wszystko powinno być ok. Korekcje pompek były w normie ale ewidentnie objaw podszarpywania nasilał się na rozgrzanym silniku. Zostala do sprawdzenia sama turbosprężarka albo koło dwumasowe - co innego mogło jeszcze dawać takie objawy???? I wreszcie.... Na wszelki wypadek kupiłem na szrocie za 120 zł pompę vacum, założyłem ją i ... szarpanie ustało. Auto lepiej brzmi, lepiej wkręca się na obroty i co najważniejsze. Nie szarpie. Z hamulcami nie miałem żadnych problemów, odpalał, jeździł ale podszarpywal, moja pompa najwyraźniej poprostu nie była już tak wydajna żeby przy wysokim momencie obrotowym podać odpowiednie ciśnienie. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w ten wątek. Bardzo mi pomogliście, dzięki za analizy logów i dobre rady. Wszystkim wytrwałym którzy dalej grzebią w swoich a4kach życzę sił a jak komuś szarpie TDI to zapraszam do kontaktu bo przez ostatnie dwa lata zjadłem na tym już zęby :p Gdyby ktoś chciał spróbować podmiany vacum pompy polecam bloga: Wymiana pompy tandemowej - podciśnienia i paliwa - Turbodiesel TURBODIESEL.HSWG.PL Demontaż w Passacie pompy tandemowej, zwanej też pompą vacuum nie jest trudny, na cały... Pozdrawiam!!!! Do następnego razu!
  4. BTW dziś jeszcze porobiłem jakieś logi dynamiczne, wiem że miałem zrobić kilka naraz ale nie wiem czemu wtedy bardzo skraca odczyt i nie wiele widać. Wrzucam znów te odczyty przepływomierza, o co tu chodzi, znowu widoczne są te dziwne wahania w zakresie obrotów w którym jest szarpanie: VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM Tak to u mnie wygląda jak zrobię odczyt kilku grup, tutaj akurat korekcje - niskie obroty żeby coś w ogóle pokazało: VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM A tak wygląda na rozgrzanym na postoju VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM EGR zaślepiony. Grzebać przy tym jeszcze czy zostawić? No i zgodnie z powyższym, cholera, a jeśli to ten przegub wewnętrzny? przy czym te drgania są jednak nieregularne. Eh...
  5. Ej dobra, namieszałeś mi w głowie, w zasadzie lewarek trochę drży, w czasie przyspieszania gwałtownego czuję na lewarku takie usztywnienie i potem po zdjęciu nogi z gazu takie odbicie wyczuwalne. Jak się okaże że to przegub wewnętrzny a ja zregenerowałem 6 pompowtrysków to będą niezłe jaja :D:D:D Jak to sprawdzić cholerstwo????
  6. A tak wracając swoją drogą do tego mojego auta, to minęło już kolejnych kilka miesięcy, auto spisuje się bardzo dobrze, szarpie tak jak szarpało, wkurza mnie to sami wiecie jak, natomiast przewozi moje dupsko z punktu A do B więc nie narzekam. Odpalać odpala, w miarę równo pracuje na wolnych obrotach, jedynie to pierdzielone szarpanie przy obciążeniu silnika podczas przyspieszania w zakresie 1700-2100. Posumowując: EGR Zaślepiony tu od tej strony bliżej kolektora Tandem wymieniony Turbo sobie syczy, skwierczy, pufa itd, ale tak było odkąd go kupiłem - logi turbiny też są gdzieś powyżej wrzucone i podobno są ok Przepływomierz wyjmowany dwa razy, spsikany został jak panna w lany poniedziałek - bez rezultatu, dalej szarpie W czasie tego szarpania też czuję bicie na lewarku zmiany biegów, nie wiem czy to przypadek, czy efekt, czy przyczyna. Pompowtryski sami wiecie - najpierw 4 zregenerowane, potem jeszcze 2, nie chcę sobie nawet przypominać ile na to wydałem. Logi z ich pomiaru są też wyżej w poście. Chyba dla tego auta już ratunku nie ma, taki będzie jego urok aż do końca jego żywota. Boję się tylko że kiedyś jak go komuś sprzedam to ktoś rozpocznie poszukiwanie usterki tak jak ja i znów poświeci miesiące grzebania w garażu, szukania mechaników, wyda kupę kasy a i tak nic z tego, więc pewnie honorowo, zajeżdżę go do końca. Jeśli wśród tego wszystkiego co dotychczas opisałem, jest coś co można jeszcze sprawdzić, zweryfikować, ktoś ma jakiś pomysł jaki test przeprowadzić - naprawdę wezmę wszystko pod uwagę i sprawdzę i dam znać na forum jaki efekt. O dozgonnej wdzięczności chyba nawet już nie muszę mówić, Jeśli macie koledzy jakieś warsztaty z mechanikami, a nie wymieniaczami, półgłówkami którzy nie szanują naszej ciężkiej pracy i zarobionych pieniędzy - pojadę choć na drugi koniec Polski A i najwazniejsze chyba: NIGDY WIĘCEJ DIESLA Pozdr!
  7. Hejka, no widzisz jak to z tą aktywnością, z jakiegoś powodu przestałem dostawać maile z postami w moim temacie. Po pierwsze szacunek że wymieniłeś pompki w ASO, pewnie kosztowało majątek ale biorąc pod uwagę te moje "regeneracje" to może lepiej zrobić raz dobrze i z bani. Co do tego czujnika o którym pisałeś, miałeś jeszcze jakieś objawy w czasie jazdy czy tylko akcje z odpalaniem??? pozdr!
  8. W czasie jazdy czuć że to od silnika, więc myślę że to nie przeguby. Ciekawe też że na zimnym silniku jest trochę lepiej, w miarę nagrzewania objawy są coraz głośnejsze. Co jeszcze mogę zrobić? Gdzie podjechać, może macie kogoś z polecenia? pozdr!
  9. HEja, Zrobiłem logi i wrzucam je poniżej: Zaślepiłem EGR nie ma poprawy, co do statycznego w grupach 13,23, nie mogę wrzucic go do vaglogów, bo jest za duży ma 93kb a przyjmuje tylko do 8kb. Mogę wysłac na maila, jednak odczyty korekcji były nie przekraczające +/- 0,6 Prośba serdeczna o opinię i dalsze instrukcje, męczę się z tym już 2 lata.... masakra... Statyczne: http://vaglogger.apphb.com/log/5e075a2c2034a02ee46b9678 dynamiczny 13,23,1 http://vaglogger.apphb.com/log/5e075b012034a02ee46b9679 http://vaglogger.apphb.com/log/5e075b592034a02ee46b967a http://vaglogger.apphb.com/log/5e075ba72034a02ee46b967b dynamiczne 03,11,1 http://vaglogger.apphb.com/log/5e075bdf2034a02ee46b967c http://vaglogger.apphb.com/log/5e075c152034a02ee46b967d
  10. Hej, zrobiem też 11, nie jestem biegły w temacie więc prośba o rozszyfrowanie skrótów MAF i IPA :p Prośba o ocenę logu 11 VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM
  11. Część Wam, Prośba serdeczna o sprawdzenie logów blok 03. Szukam dalej przyczyn szarpania w zakresie 1600-2000 bpm. Obserwuję dziwne odczyty przepływomierza w tym zakresie. Co wy na to? Pls o zerkniecie VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM
  12. Pompa Vacum wymieniona, co prawda na używkę ale zakładam że takie samy objawy na dwóch pompach to raczej nie ich wina, Czepiam się tego turbo, albo nie wiem EGR? Cały zapocony... No i skąd te dźwięki szurania i takiego brzydkiego szumienia z Turbiny? Przeładowanie? Z drugiej strony na logach przeładowania za bardzo nie widzę, no może okolice 1800 bpm. Co dalej sprawdzić?
  13. Witam wszystkich po dłuższej przerwie, Minęło już pół roku i samochód odpala, wszystko jest pod tym kątem OK - zobaczymy jak zimą Ale szarpanie podczas gwałtownego przyspieszania trwa w najlepsze. Efekt pojawia się w zakresie obrotów 1800-2200 a potem już przyspiesza płynnie. Turbina pracuje dość głośno, tzn słychać przy przyspieszaniu taki głośny dźwięk zasysania powietrza połączony z szuraniem o coś. Po odpięciu przewodu podciśnienia z gruszki, wszystko zaczyna pracować cichutko, piękna kultura pracy, zero szarpania, jednak nie ma mocy - trudno się dziwić turbo w zasadzie praktycznie nie ciągnie. Pytanie koledzy - szarpanie jest efektem w dalszym ciągu niesprawnych pompek czy Waszym zdaniem można już winić turbosprężarkę? To szarpanie tak mnie denerwuje, że póki co zdjąłem ten wężyk z gruszki i jeżdże bez turbo ale przynajmniej cicho i nic nie szarpie .... :/ Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum pozdr!
  14. Postaram się w tym tygodniu podjechać do znajomego i zamienić te pompki miejscami. Mam jeszcze jedną prośbę o zerknięcie do loga turbo, wczoraj zwróciłem uwagę na ciągle szuranie w zakresie 1700-2500 obrotów. Przy gwałtownym przyspieszeniu i puszczeniu gazu, słychać dodatkowo taki dźwięk zrzutu powietrza ale takie szurający. Miałem kiedyś już coś takiego ok. 30 tys km temu i wymieniałem n75, nie wiem czy do tego znowu nie zajrzeć. Pytanie czy może mieć to związek z tym moim szarpaniem - czy jest szansa że to nie pompki? Zwróćcie uwagę na loga: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Czy tutaj od 1550-1950 obrotów nie ma znacznego przeładowania? Właśnie w tym zakresie obrotów samochód drży przy przyspieszaniu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...