Jump to content

Derfflingeru

Pasjonat
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Derfflingeru

Informacje

  • First name
    Michał
  • Location
    Gdańsk

Car

  • Car model
    A3 8L
  • Car body
    Coupe
  • Year of production
    2005
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    APU
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG
  1. Tutaj mamy delikatną lipę - bo buda nie jest zupełnie związana z audi - także nawet nie mam vinu skąd silnik był brany. Znalazłem pełno tych czujników używanych, ale mimo wszystko wolałbym nowy... https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walu-050906433-vw-passat-1-6-1-8-7458437718
  2. Witam... Może tutaj uda mi się znaleźć odpowiedź. Posiadam auto po zmianie silnika na 1.8 t, wystrojony na 300 hp +, wszystko fajnie pięknie, ale zaczyna sypać mi błędami czujnika położenia wału i auto czasem nie chce odpalić. Blok ma oznaczenie APU - oryginalny czujnik ma nr część 050906433. Po telefonie do ASO dowiedziałem sie, że taki czujnik nie jest produkowany od 2018 i został wycofany. Panowie nie są wstanie mi pomóc bo katalog nie pokazuje nr nowego czujnika... Po telefonie do ASO VW dowiedziałem się, że niby ten numer czujnika nie występuje w APU tylko w ADR - teraz zmierzę do meritum. Zakupiłem nowy czujnik delphi do silnika APU. Wtyczka pasuje, wszystko cacy, auto odpaliło, po chwili zgasło i nie dało się go już odpalić. Ta sama bajak była z nowym FAE. Tak się zastanawiam czy może nie dostałem w prezencie wraz ze swapem nowego komputera tylko nie od APU jak blok silnika, ale od ADR :) Jeśli tak jakiej firmy i numer cześci tego czujnika powinienem szukać ?
  3. Witam ! Mam nadzieję, że jakieś mądre głowy przechodziły przez ten horror co ja i znalazły rozwiązanie... Otóż pacjent to 1.8 T AGU (fabrycznie 150HP) - Wcześniej wszystko w nim śmigało miodzio, auto odpalało, zrobiłem kilka modyfikacji i wygenerowałem 250 hp. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc zrobiłem z niego strookera na 2.0,zakułem, hybryda k04 i fajnie wypluło bezpieczne 370 kucy. Problemem natomiast jest to, że zaczął pojawiać się problem z odpalaniem... Kręci i kręci, aż w końcu załapie, z wydechu czuć niedopaloną benzynę i stoi na 1200 obrotów. Pojawiają się dwa błędy P0321 - czyli czujnik położenia wału, oraz P0501 (tutaj dodam, że motor jest zeswapowany do zupełnie innego samochodu i ten błąd zawsze był, nawet gdy nie było problemów z odpalaniem, więc go chyba można wykluczyć). Wymieniłem czujnik położenia wału na "FAE" i na dobrą sprawę bez zmian. Usunę błąd, pojeżdżę kilka dni i znowu to samo, czyli kręci, kręci, kręci, aż załapie z trybem awaryjnym. Nie ma także znaczenie czy silnik jest ciepły, czy zimny. Dzieje się to totalnie losowo. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem rano po całej nocy stania, natomiast potrafiło się to stać od razu po tankowaniu, lub po kilku godzinach stania, ale silnik jeszcze jakąś minimalną temperaturę miał. Rozrząd jest na pewno ustawiony okey Przeszukałem całe google, ale nikt nie miał tego problemu co ja - z reguły na wymianie czujnik się kończyło. Jakieś pomysły ? Dodam jeszcze, że z gotowych rozwiązań zanazłem - Klasyka czyli rorząd - Podobno jak nowy czujnik to nie Bosch o nr 06A906433C, to może być lipa - Coś o przerwanej instalacji (chociaż tu problem pojawiał się przy dużej wilgotności powietrza, a u mnie nie ma to znaczenia - totalna losowość) Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Create New...