Skocz do zawartości

shonari

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O shonari

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Śląskie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AEB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia shonari

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. Właściwie to chodziło mi tutaj głównie o rozmiar samej opony co by nie był najgorszy jakiś. W takim razie zakupimy takie, jakie były fabryczne
  2. Cześć, Potrzebuję dobrać fajne, niedrogie opony całoroczne do felg 7Jx15 H2 ET39 do samochodu A4 B6 2.0 Sedan. Z tego co szperałem w internecie fabrycznie na tej feldze leżały 195/65 R15? Samochodem podróżuje kobieta. Przebieg roczny niecałe 10k km, więc myślę, że tutaj całoroczne by się sprawdziły? Jeżeli się okaże, że jej zimowe obecne są do niczego no to wtedy zakupi całoroczne. Jeżeli chodzi o ten rozmiar 195/65 to czy wszystko będzie w porządku? Pozdrawiam
  3. Dla przyszłych ludzi szukających problemu cykania.. Cyka zaworek wentylujący - część 06E 906 517 A (50zł koszt). Łatwo to sprawdzić odpinając wtyczkę od niego. Natomiast co do chrobotania myślę nad kołem pasowym przy pompie wody.
  4. Witam, Zwracam się do Was z prośbą o osłuchanie nagrania i ewentualne wskazanie przyczyny "chrobotania" i "cykania" słyszanego na nagraniu. Dodam, że samochód ma przebieg 291tyś km, posiada instalację gazową (w czasie nagrania była wyłączona). W ostatnim czasie miałem robione przy alternatorze, wymienioną rolkę prowadzącą, napinacz paska, pasek wielorowkowy i wymieniany olej na motul xclean 5w30. Niestety to nie pomogło. Większych mankamentów nie ma, samochód ma moc. Jedynie to cykanie pod maską i chrobotanie dość mnie martwi. Brak błędów silnika. Cykanie przez mechanika zostało określone jako normalne - być może cykają wtryski benzynowe/podciśnienie w kolektorze. Co do chrobotania nie mogę ustalić skąd ono dobiega. Ostatnio miałem wymieniony pasek wielorowkowy, napinacz paska, regenerowany alternator, rolkę prowadzącą, więc to raczej nie żadna z tych rzeczy. Pozdrawiam i proszę o pomoc. A6 C6 2.4 BDW.mp4
  5. Mam problem tego typu, że wymieniłem wtryski, reduktor i czujniki. Wszystko jest okej. Wyjechałem na drogę, przełączam się na korekty (grupa 7 krótkie, 8 długie) i obserwuję korektę 007 kratka pierwsza, staram się mapę wyregulować tak, żeby była najbliżej zera. Powyżej czasu wtrysku PB lambda napięcie 0,8V oczywiście. Mam problem tylko w jednej rzeczy.. Jadąc bardzo ciężko ogarnąć jest na komputerze vaga (korekty) i program do instalacji równocześnie. Oczywiście elm327 nie zadziała, bo nie wspiera k-lane, więc mi nie pomoże. ScanMaster również nie obsługuje vag kkl. I teraz pytanie. Jak ogarnąć to w miarę bym widział korekty i mapy z instalki LPG równocześnie? Z tego co widziałem nie ma takiej opcji w vag jak zawsze na widoku, czy pływające okno. Co do samego strojenia po korektach.... Trochę mnie przeraża fakt, że muszę wprowadzać korekty także po obrotach, bo jak turbina pracuje to zalewa (-15,-20). Macie Panowie może patent jakiś na to, by szybko to ogarnąć? Na początku myślałem, że PCMScan pomoże ale on też pod elm raczej, bo nie łączy mi się z samochodem mimo, że widziałem tam gdzieś w opcjach obd2 kkl. Oddałbym do fachowca ale nie mają terminów w rejonie Częstochowa (dwa-trzy miesiące w przyszłość dopiero). Ewentualnie znajdzie się jakiś kolega z sondą co ogarnąłby kalibrację z rejonu Częstochowa?
  6. Jasne. Ogólnie czułem moc i wskazówka nieźle popierdzielała. Ale to wszystko po skasowaniu tego błędu. Narazie nie wyskakuje nic. Ogólnie odkąd kupiłem ten samochód sprawdzam okresowo i od ponad roku nic nie wyskoczyło, aż do tego 00561. Oleju też nie bierze. W takim wypadku nie czyścić tej przepustnicy? Aktualnie szukam jeszcze fachowca od instalacji LPG, bo na rozgrzanym jest wszystko okej tylko kiepsko przy przełączaniu z rana. Dziękuję Ci za pomoc z tymi logami
  7. Odjąłem, bo kot mi wyskoczył ale zaraz po chwili dałem dalej w podłogę. Na gazie to widać dobrze ale może to, że zdjąłem na PB da coś dodatkowo do diagnostyki. Tu mam jeden z takich też na PB co niekoniecznie też wyszedł ale może coś widać na nim: TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Jeżeli będzie trzeba to go powtórzę
  8. Logi dynamiczne: Gaz: TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM PB: TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Zrobiłem też wykresy ze wskaźników na LPG podczas jazdy 122 IBB.CO Image 122 hosted in ImgBB 2222 IBB.CO Image 2222 hosted in ImgBB
  9. Spoko, będę wiedział na przyszłość. A te, które wrzuciłem to widać coś w nich niepokojącego? Z tej strony zrobiłem no i wrzuciłem 1+7 i 2+8 a oprócz tego parę dodatkowych co podobno też jest potrzebne. Każdy po 60 sekund mniej więcej, bez gazowania. Jedynie ten 98 na wyłączonym silniku, przekręconym zapłonem, żeby coś z tą przepustnicą zdiagnozować. Te poprawione wrzuciłem wcześniej w poście.
  10. A jakby odpiąć mu aku na 10 minut to da to coś? Później zrobić adaptacje przepustnicy i obserwować Z logów no to to co udało mi się wyciągnąć. Czytałem jakieś wypowiedzi osób z forum, bo nie mogłem znaleźć dokładnie tego postu z poradnikiem.
  11. Najwidoczniej właśnie przerasta, choć dziwi mnie ilość zadowolonych klientów u niego. Jutro obdzwonię najbliższych fachowców w sprawie tej kalibracji. Pojeżdżę narazie na benzynie może i sprawdzę, czy ten błąd wyskoczy, choć jest to błąd sporadyczny. Swoją drogą jeżeli to błąd sporadyczny to sterownik i tak przechodzi w tryb awaryjny?
  12. Narazie wrzucam tylko logi statyczne. Jutro postaram się wrzucić dynamiczne: Logi były wykonane na PB. Dodatkowo poniżej załączam zrzuty ekranu z instalacji gazowej. Wiem, że bez sondy AFR, czy korekt długo, krótko terminowych wg. obd2 (o ile są dostępne w 1.8T AEB, bo nie mogłem ich znaleźć po kanałach) dużo to nie zdziała ale może znajdzie się rażące uchybienie, czy ewidentnie źle zrobiona mapa. Imgur IMGUR.COM Post with 0 views. Co mnie zdziwiło.. W zakładce Test Systemu skacze wartość Lambda. Przeważnie świeci się na zielono ale kiedy osiąga wartość 1,0 zaczyna świecić się na czerwono. W zakładce Linear autocalibration, jak widać na zrzucie cały czas była załączona opcja Enable autocalibration. Z tego co wiem, żeby jej używać należy mieć czujnik MAF bodajże. Odznaczyłem ją. Dodam, że wykasowałem wczoraj ten błąd 00561- 14-10. Dzisiaj trochę pojeździłem i przez około 30 minut nie mogłem przełączyć się na gaz. Łaskawie jakoś później kiedy odpalałem pod sklepem samochód łaskawie się przełączył. Kiedy nie chce się przełączyć na gaz wygląda to tak, że od razu bez szarpnięć czy czegoś od razu wywala sterownik od gazu, pika, świeci itd. Podczas jazdy jak próbuję go zmusić na przełączenie się od razu ten sam efekt. Dopiero jak go zgaszę i odczekam chwilę, odpalę to mogę próbować przełączyć. Po powrocie narazie śladu po błędzie nie widzę ale, jak patrzę na te mapy to chociaż nie znam się na tym to widzę, że tak sobie coś jest zrobiona i możliwe, że po wyższych obrotach po prostu coś się dzieje z tą mieszanką. Jutro będę dzwonić po gazolach i na wstępie pytać, czy mają sondę afr i skaner obd2.
  13. Powiedział mi, że niby ciśnienia nie trzyma. Sprawdzałem rzeczywiscie coś tam skakało. przebieg ciężko określić, bo z 1,5 roku temu kupiłem samochód ale do tej pory nic się nie działo poza problemami z przełączaniem się. Zaglądam od czasu do czasu do VAG'a i nic tam nie wyskakiwało, aż do dziś. Nie wiem co mam teraz zrobić. Jechać na ponowną kalibrację, do mechanika sprawdzić ten błąd? Jeżeli to jest prawda to wiadomo, dlaczego tak mi turbina świrowała.
  14. To on nie miał takiej technologi raczej. Twierdził, że w tym przypadku tego się nie robi, bo sonda jest mądra i sama sobie wszystkim dyryguje.. Poza tym jak wyglądają logi? W miarę okej? Mogę jeszcze ewentualnie przeczyscic przepustnice ale nie wiem z czego wynika ten błąd 00561. Czy to może być od gazu?
  15. Witam, Mam pewien problem i nie wiem już co robić. Od pewnego czasu po przełączeniu się na gaz samochód dusiło, odcinało go totalnie na powiedzmy 10 sekund, gdzie nie dało się w ogóle dodać gazu po czym stopniowo było czuć z powrotem przyrost mocy. Pojechałem do gazownika, stwierdził padnięty reduktor - wstawiamy nowy. Wstawił KME Silver 230KM. Cała instalacja gazowa to Lovato Smart, gdzie przez 1,5 roku nie było z nią żadnych problemów. Wcześniej profilaktycznie wyczyścilem wtryski ale nic to nie dało. Po wymianie reduktora samochód sam z siebie nie potrafi przełączyć się na gaz. Niekiedy muszę stanąć, zgasić silnik po czym go odpalić, żeby mógł przejść na pracę na gazie. W razie czego interfejs mam to mogę pokazać całą mapę. Ostatnio zauważyłem, że samochód bardzo ospale wchodzi na obroty. Myślałem, że może coś z turbiną. Wszedłem w VAG'a i okazało się, że widnieje tam błąd: 00561 - Mixture Adaptation 14 - 10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent. Wyczytałem, gdzieś, że jest to błąd sporadyczny, dotyczy zbyt bogatej mieszanki a dodatkowo, że z turbiną jest tak, że jak ECU wyłapie ten błąd to przechodzi w tryb awaryjny a turbina pompuje do max 0.3B. Cała korekta po wymianie reduktora u gazola wyglądała tak, że odpalił kompa i dał na mapie + ileś tam % i kazał jeździć, obserwować. Kiedy zadzwoniłem do niego, że jest problem z tą pracą na gazie powiedział mi, żebym sobie wszedł na program i dał na całą mapę -20%... Gazol niby dobry, polecany ale nie wiem czy tak powinno wyglądać strojenie instalacji LPG. Zrobiłem trochę logów do wglądu z VCDS - 002, 003, 007, 009, 025 na odpalonym silniku. Jeżeli mapka będzie potrzebna z gazu to dodam. Pozdrawiam LOG-01-007-xxx-xxx.CSV LOG-01-025-xxx-xxx.CSV
×
×
  • Dodaj nową pozycję...