Skocz do zawartości

pacholekck

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pacholekck

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Krakow

Auto

  • Model
    Q5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2021
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDAA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. załączam plik csv adpmap-15-4M0-959-655-A_WA1LAAF75HD008145-20250620-2108.CSV
  2. Ok, tylko co mam podesłać w takim razie? Jak zrobić mapę adaptacji? To vcds czy VCP lepiej?
  3. Nie wiem jak wrzucić mapę adaptacji? Przejrzałem wszystkie, ale nic z hakiem nie rzuciło mi się w oczy.
  4. Dopiero teraz miałem czas zrobić skan. Mam dwa błędy, ten związany z wyświetlaczem był od zawsze, wyświetlacz mam ciągle wysunięty, ale to mi nie przeszkadza. Tego w sterowniku od airbag jednak nie kojarze i nie wiem skąd jest. Na desce nic nie świeci, wszystko działa. Także raz jeszcze bardzo dziękuję Ci @Muskel1 za pomoc, masz ogromną wiedzę w temacie tych aut Skan załączony. Log-Q7-trail_disabled.txt
  5. Kodowania zrobione. Nie wiem czemu autoscan ciagle widzi sterownik 69? Odpiąłem go fizycznie (wszystkie 3 wtyczki). Na liście w CAN Gateway jest odznaczony. Zamknąłem auto na 15 min, potem zrobiłem auto skan, skasowałem wszystkie błędy i byłem się przejechać. Potem na nowo zrobiłem auto skan, który załączam. W samochodzie na desce mam tylko błąd związany z tempomatem, który nie działa, a wcześniej działał (nawet wczoraj). Nigdy wcześniej nie widziałem też błędu w sterowniku 03 - 15375104 - Sygnał świateł hamowania . Doszedł też błąd w module 15 oraz tego w A5 też nie kojarzę. Załączam auto scan. Log-Q7-trail_disabled.txt EDIT: jade teraz samochodem i nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu, tempomat działa. Nie wiem co z nim było nie tak jak wrócę do domu to zrobię ponownie autoscan
  6. Dziękuję, wypnę sterownik i tak mam rozebrany boczek w bagażniku
  7. Wyłączone oba bity. Podpiąłem przyczepkę i pobawiłem się kabelkami. W instalacji, która dochodzi do gniazda przyczepy mam 7 kabelków: brazowy - masa niebieski - ? czerwono-zielony - stałe 14V niebiesko-biały - ? czerwono-szary - mijania zielono-czarny - p. Kierunek bialo-czarny - l. Kierunek na żadnym z kabelków nie mam stopów. Na tych ze znakiem zapytania nie pojawia się w ogóle napięcie. W skrócie w przyczepce działają mi postojowe, i kierunki. Na wyświetlaczu w aucie ciągle informacja o niesprawnych kierunkach w przyczepie. Dam już sobie z tym spokój. Chciałbym wykodowac ten sterownik. Moim zdaniem nawet po przywróceniu danych ODISem nie uruchomię na tym poprawnie oświetlenia dla przyczepki w Europie. @Muskel1 czy mógłbyś mi pomóc z wykodowaniem tego sterownika? Mogę napisać jak próbowałem i co zrobiłem, ale to chyba tylko namiesza niepotrzebnie w temacie.
  8. Dopiero teraz odkryłem to forum. Mam wrażenia, że inne polskie fora raczej umarły. Jak jeszcze miałem a7 to pamiętam, że na forum a6klub można było uzyskać dużo pomocy. Q7 jeżdżę od około roku i nie było z nią większych problemów. Raz miałem problem z dachem panoramicznym, pisałem w tym temacie na grupach na fb, ale udało mi się poradzić coś samemu. Teraz wyszło z tym nieszczęsnym hakiem, bo potrzebowałem użyć przyczepki i pomyślałem że uruchomię to. Nie dość że się nie udało to jescze popsułem
  9. Że handluje to duże słowo miałem z 5 lat temu a7 2013 i q5 2015 z USA. Teraz mam q7 którym jeżdżę jakiś rok i kupiłem q5 z 2021, które jescze nie jest zarejestrowane. Pomagałeś mi z matrixami w tym q5 w innym temacie. Kupuje, naprawiam, jeżdżę nimi jakiś czas powiedzmy 2 lata i zmieniam na coś innego. Handel kojarzy mi się z zarobkiem, a przy sensownej naprawie i użytkowaniu auta rok czy dwa to ciężko coś na tym zarobić.
  10. Na szybko zmieniłem te bity i faktycznie nie ma już obrazu podpiętej przyczepki, jednak po wrzuceniu wstecznego jest informacja o ograniczeniu pomocy przy parkowaniu (jakoś tak). Pojawia się też komunikat o wyłaczonym systemie awaryjnego hamowania i ograniczeniu w działaniu side assist (piszę to z pamięci nie wiem czegoś nie przekręciłem). Ciągle mam błędy o awarii prawego i lewego kierunku w przyczepie. Potestuję to wieczorem bardziej, ale teraz żona musiała zabrać auto. Obawiam się jednak, że kodowania nie załatwią sprawy. Mój moduł jest na rynek amerykański 4m0907383c i ma tylko 3 wtyczki. Moduły europejskie mają 4 wtyczki (czwarta jest do przycisku do rozkładania haka). Dodatkowo w europie jest chyba 13 pin instalacja, u mnie tylko 7 przewodów dochodzi do gniazda przyczepki. Myślę, że bez przywrócenia oryginalnej parametryzacji sterownika 69 nie rozwiąże problemu, ale niestety jak pisałem nie posiadam pliku .zdc dla sterownika 4m0907383c. Ja wgrałem europejski dataset 4m0907383d. Z tego co wiem, Odisem można zrobic kodowanie online i przywrócić sterownik do ustawień fabrycznych, ale Odisa nie mam. Rozważam ewentualnie zupełne wykodowanie haka i odłączenie modułu. Próbowałem już to zrobić, ale namieszałem i miałem sporo błędów w kilku sterownikach więc przywróciłem oryginalne kodowania i założyłem ten temat. Btw. ktoś wie czy VCP ma opcję backupu dataseta? Ja nie znalazłem nic takiego, a na przyszłość by się przydało, żeby uniknąć sytuacji jak teraz.
  11. No właśnie nie widzę nic takiego. Na jakiej zasadzie działa ten mikrostyk? Jest NC czy NO? W sensie jak wypiąłem wiązkę do tego gniazda od modułu i to nie pomogło to chyba nie wina mikrostyku? czy to jest dużo zabawy żeby wykodowac całkowicie ten moduł?
  12. Nie widzę żadnego problemu z gniazdem. Wrzucam zdjęcia jak wygląda. Dodatkowo odpiąłem wtyczkę, która idzie do gniazda ze sterownika, ale nic to nie zmienia, samochód twierdzi, że przyczepka jest podpięta. czy ewentualnie jesteś mi w stanie pomóc wykodowac moduł haka, tak żeby nie było błędów w innych sterownikach?
  13. Chodzi mi o to, że w stanie kiedy nic nie jest podłączone to wszystkie przewody powinny być rozwarte, nic z niczym nie ma zwarcia kiedy wtyczka jest odłączona?
  14. Jeśli na próbę odkręcę gniazdo i wszystkie kabelki zaizoluje, to powinno być ok?
  15. Nic to nie zmienia w błędach, załączam skan po zmianie. Wydaje mi się, że to powinienem zrobić na starym oryginalnym datasecie tego sterownika, zamiast wgrywać ten z końcówką "d". Log-Q7-69-RoW.txt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...