Skocz do zawartości

pacholekck

Pasjonat
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pacholekck

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Krakow

Auto

  • Model
    Q5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2021
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDAA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dzwoniłem, jutro znów spróbuję Z tego co się dowiedziałem jeszcze z innych źródeł to samo kodowanie 09 nie wystarczy, trzeba mu zrobić parametryzacje. Nie wiem tylko czy VCP to ogarnie czy trzeba mieć np vctool? Tak czy inaczej zamówiłem enet oraz modul do lewej lampy taki sam jak do prawej i zobaczę co dalej.
  2. W takim razie zamawiam sterownik z końcówką B również dla lewej lampy. Nie spodziewam się jednak, że to pomoże, bo zrobiłem teraz flashowanie zarówno sterownika prawej jak i lewej lampy tymi pobranymi plikami i nic się nie zmieniło. Ciągle te same błędy.... Wrzucam jeszcze raz autoscan. Edit. - poprawiłem plik ze skanem Log-Q5-matrix.txt
  3. Zakładałem, że tak właśnie jest, bo kupiłem kompletne lampy matrix ze sterownikami, ale w sumie nie mam 100% pewności, co tam jest wgrane. Lampy, które kupiłem i mam aktualnie na aucie mają takie numery i takie sterowniki: - lampa lewa 08a941035E i sterownik ze skanu VCDS: Adres D6: Sterow.ośw.LED lewy 2 (A31) Plik etykiet: 7PP-941-572.clb Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 591 CJ HW: 4K0 941 591 C Komponent: LMS_MLBevo H20 0147 Numer zestawu danych: 80B909471H 0013 Zbiór danych ASAM: EV_LMSLeftHELLAAU58X 001015 ROD: EV_LMSLeftHELLAAU58X.rod VCID: 79AFEDF9595AAC12185-802C Nie znaleziono błędów. - lampa prawa 08a941036E i sterownik ze skanu VCDS: Adres D7: Sterow.ośw.LED prawy 2 (A27) Plik etykiet: 7PP-941-572.clb Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 591 BD HW: 4K0 941 591 B Komponent: LMS_MLBevo H11 0040 Numer zestawu danych: 80B909472E 0010 Zbiór danych ASAM: EV_LMSRightHELLAAU58X 001015 ROD: EV_LMSRightHELLAAU58X.rod VCID: 72BDDAD5042CDF4A59F-8026 Z lamp oryginalnych USA mam sterowniki o numerze (zarówno prawa i lewa lampa): 4K0 941 572 D Czy to może być problem, że w europejskich lampach mam dwa moduły z różnymi końcówkami? Przejrzałem filemanagement z datasetami i dla q5 jest do pobrania q5_4k0941591bd.7z. Po rozpakowaniu są tam między innymi pliki: D6_MXB_EU.flash oraz D7_MXB_EU.flash. Zakładam, że to właśnie datasety dla prawego i lewego modułu europejskich matrixów. Ale tutaj znów mam dwie wątpliwości: 1. Czy mogę wgrać do modułu w lewej lampie taki dataset, skoro mój ma końcówkę C, a paczka jest z końcówką B? 2. Po rozpakowaniu paczki .7z mam pliki z rozszerzeniem .flash. W VCP przy wgrywaniu dataseta widzi tylko pliki .zdc. Jak to wgrać, bo przetestowałbym chociaż tą prawą lampę?
  4. Zapytałem sprzedawcę od którego kupiłem wiązki do podlaczenia. Dostałem taką odpowiedź: „Moduł BCM prawidłowy? Parametryzacje wykonane? Samo kodowanie VCDS tutaj nie wystarczy... Instalacja według opisanych kroków podłączona prawidłowo „ czy ma to sens? Może jednak zrobić parametryzacje modułów lamp, lub bcm? Kupiłem używane lampy wraz z modułami, ale w sumie nie wiem czy ktoś tam czegoś nie wgrywał. Ma to sens? @Muskel1 czy masz może jeszcze jakiś pomysł co zrobić, co sprawdzić?
  5. Miało to być dużo wcześniej, ale jednak przedłużyło się z rejestracją i dopiero od kilku dni mam samochód zarejestrowany u siebie w domu. Tak czy inaczej zmieniłem kodowania. Niestety to nie pomogło i dalej mam błędy jak poprzednio. Na zegarach błędy: - Hihg beam assistant malfunction - Right low beam headlight faulty - Left low beam headlight faulty - Audi adaptive light malunction Załączam skan z vcds. Światła świecą poprawnie, wszystko działa (poza matrixem, bo brak kalibracji). Kabelki prowadziłem wg. instrukcji, którą dostałem przy zakupie gotowej wiązki tj.: KROK 1 (KAMERE) - pin 1 oraz pin 7 z kamery w szybie do BCM wtyczka T73a pin 42 oraz 43 (tam już coś było wpięte, łączyłem do istniejących przewodów). KROK 2 (PRZEPIĘCIE ZASILANIA LAMP Z BCM DO SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW) - z BCM z wtyczki T73a wypinamy piny 64 oraz 65. Kabel z pinu 65 izolujemy, a kabel z pinu 64 prowadzimy do czerwonego uchwytu bezpieczników pin 5 - z BCM z wtyczki T73b wypinamy piny 64 oraz 65. Kabel z pinu 65 izolujemy, a kabel z pinu 64 prowadzimy do czerwonego uchwytu bezpieczników pin 9 - nie było informacji jaki bezpiecznik zastosować, dałem 20A KROK 3 (LAMPY) - do pin 3 lewej lampy prowadzimy przewód i podłączamy do zwolnionego pinu 64 T73a - do pin 3 prawej lampy prowadzimy przewód i podłączamy do zwolnionego pinu 64 T73b Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym lamp matrix w q5 polifcie, żebym mógł porównać czy zrobiłem to ok? Może ktoś to robił i potwiedzi? Log-Q5-matrix.txt
  6. Raz jeszcze bardzo Ci dziękuję @Muskel1. W q7 wszystko działa bez problemu nie ma żadnych błędów na zegarach. Temat z mojej strony uważam za zamknięty
  7. Dopiero dzisiaj miałem chwilę, żeby podłączyć vcds. Wszystko wygląda ok. Zastanawia mnie tylko bład w A5, czy on może mieć związek z wykodowaniem haka? Wrzucam auto skan. Log-Q7-trail_disabled.txt
  8. Miałem jeden taki plik. Zrobiłem całą procedurę, czy na koniec mam wywalić ten plik, ściągniety od CIebie z linka i wrzucić swój stary? Czy mają zostać dwa, ale z inną nazwą jeden z nich?
  9. załączam plik csv adpmap-15-4M0-959-655-A_WA1LAAF75HD008145-20250620-2108.CSV
  10. Ok, tylko co mam podesłać w takim razie? Jak zrobić mapę adaptacji? To vcds czy VCP lepiej?
  11. Nie wiem jak wrzucić mapę adaptacji? Przejrzałem wszystkie, ale nic z hakiem nie rzuciło mi się w oczy.
  12. Dopiero teraz miałem czas zrobić skan. Mam dwa błędy, ten związany z wyświetlaczem był od zawsze, wyświetlacz mam ciągle wysunięty, ale to mi nie przeszkadza. Tego w sterowniku od airbag jednak nie kojarze i nie wiem skąd jest. Na desce nic nie świeci, wszystko działa. Także raz jeszcze bardzo dziękuję Ci @Muskel1 za pomoc, masz ogromną wiedzę w temacie tych aut Skan załączony. Log-Q7-trail_disabled.txt
  13. Kodowania zrobione. Nie wiem czemu autoscan ciagle widzi sterownik 69? Odpiąłem go fizycznie (wszystkie 3 wtyczki). Na liście w CAN Gateway jest odznaczony. Zamknąłem auto na 15 min, potem zrobiłem auto skan, skasowałem wszystkie błędy i byłem się przejechać. Potem na nowo zrobiłem auto skan, który załączam. W samochodzie na desce mam tylko błąd związany z tempomatem, który nie działa, a wcześniej działał (nawet wczoraj). Nigdy wcześniej nie widziałem też błędu w sterowniku 03 - 15375104 - Sygnał świateł hamowania . Doszedł też błąd w module 15 oraz tego w A5 też nie kojarzę. Załączam auto scan. Log-Q7-trail_disabled.txt EDIT: jade teraz samochodem i nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu, tempomat działa. Nie wiem co z nim było nie tak jak wrócę do domu to zrobię ponownie autoscan
  14. Dziękuję, wypnę sterownik i tak mam rozebrany boczek w bagażniku
  15. Wyłączone oba bity. Podpiąłem przyczepkę i pobawiłem się kabelkami. W instalacji, która dochodzi do gniazda przyczepy mam 7 kabelków: brazowy - masa niebieski - ? czerwono-zielony - stałe 14V niebiesko-biały - ? czerwono-szary - mijania zielono-czarny - p. Kierunek bialo-czarny - l. Kierunek na żadnym z kabelków nie mam stopów. Na tych ze znakiem zapytania nie pojawia się w ogóle napięcie. W skrócie w przyczepce działają mi postojowe, i kierunki. Na wyświetlaczu w aucie ciągle informacja o niesprawnych kierunkach w przyczepie. Dam już sobie z tym spokój. Chciałbym wykodowac ten sterownik. Moim zdaniem nawet po przywróceniu danych ODISem nie uruchomię na tym poprawnie oświetlenia dla przyczepki w Europie. @Muskel1 czy mógłbyś mi pomóc z wykodowaniem tego sterownika? Mogę napisać jak próbowałem i co zrobiłem, ale to chyba tylko namiesza niepotrzebnie w temacie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...