Skocz do zawartości

Hocus

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Hocus

Informacje

  • Imię
    Przemysław
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Kod silnika
    AFB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Hocus

0

Reputacja

  1. Dzięki za wyjaśnienie. Zadzwoniłem do sprzedawcy. Powiedział mi, ze jest to najprawdopodobniej spowodowane tym , ze jest jakaś kostka elektryczna z przodu skrzyni która jak dostaje syf (lub jest jakiś wyciek oleju), przestaje kontaktować i że należy ją wyczyścić. Co o tym myślisz? Ściema czy może tak faktycznie być? I drugie pytanie. Czy w takim razie jest jakiś serwis takich skrzyń w Warszawie, który się na tym zna? Pozdro P.
  2. Czołem Grupa, kilka dni temu kupiłem auto. Biznes zamknięty (epidemia), więc oddałem leasing nowego A3 i kupiłem stare A4. Od początku znajomy mówił, aby omijać ten silnik szerokim łukiem (2.5 TDI V6 Quattro, automat, 1999 r.), ale uznałem, że może skoro przebieg już konkret (339.000 km) to może to co się miało zesrać, już się zesrało.....ale do brzegu: Wczoraj skrzynia zaczęła szarpać, głównie na niskich biegach oraz podczas zatrzymywania się, czyli zakładam,że przechodzenia na pierwszy bieg. Również wczoraj zdarzyła się sytuacja, że bieg wsteczny nie działał (dźwignia owszem wchodziła na R, ale auto nie reagowało na gaz....oprócz rosnących obrotów). Dzisiaj znów działa, ale szarpanie się znowu pojawia...bardziej na ciepłej niż na zimnej. Czasami jest też taki objaw, że auto stoi na biegu pierwszym, puszczam hamulec a ono nie zaczyna się toczyć. Wtedy, gdy próbuję ruszyć, jest dużo gazu, mało jazdy i szarpnięcie po chwili. Jako, że naciągaczem nie jestem i nie chcę robić remontu za kilka K PLN a następnie obciążać poprzedniego właściciela w ramach rękojmi lub zwracać mu auto, szukam (wspólnie z poprzednim właścicielem) jakiegoś rozwiązania na miękko. Czy macie jakiś pomysł? Czy na początek może warto byłoby wymienić w niej olej i filtr (jeśli takowy jest)? Ostatni raz olej był wymieniany raptem 7.000 km temu (15.02.2019), więc nie jestem pewien czy to coś pomoże. Skrzynia podobno już gruntowną naprawę / renowację też przechodziła. Czy może te objawy wskazują na jakiś konkretny (błahy lub nie) problem? Z góry dziękuję za Wasze wskazówki. Nie chcę oddawać auta, bo dobrze mi się nim jeździ. Szukam jedynie rozwiązania które zadowoli poprzedniego właściciela i mnie. Pozdro i miłego weekendu Przemek Jeszcze dwie rzeczy:1. Na kierownicy po obu stronach są przyciski + i i do przełączania biegów ręcznie. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale może były różne skrzynie biegów w tych silnikach, więc tylko informacyjnie.2. Jaki to jest rodzaj i kod skrzyni biegów? To jest Multitronic? FZA? ENV? Czy inna?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...