Skocz do zawartości

Elfontzm

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Elfontzm

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Dolnośląskie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BEX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Elfontzm

0

Reputacja

  1. Cześć, Przepraszam, że odpowiadam po tak długim czasie. Okazało się, że łączniki stabilizatora z przodu (8E0 411 317/318) były zamontowane odwrotnie, co prawdopodobnie usztywniło sam stabilizator i zawieszenie z przodu. Po wymianie na nowe i poprawnym zamontowaniu auto jest wyraźnie bardziej miękkie.
  2. Dzięki koledzy, rozmontuję wszystko u mechanika i zobaczę co da się zrobić. Jeśli zadziała, to napiszę tutaj co trzeba było naprawić, może komuś pomoże ta informacja.
  3. Ktoś jeszcze jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć że zawieszenie może "twardnieć" przez niesprawne jeden lub więcej elementów jak np. sprężyna?
  4. Koła 16', opony 205/55. Kolory sprężyn wymieniłem w pierwszym poście.
  5. Amortyzatory z przodu i tyłu są czarne. Załączam zdjęcia. Uważam, że zawieszenie w moim aucie jest zbyt twarde ponieważ mam porównanie z autem znajomego
  6. Czy amortyzatory też mają swoje oznaczenia które można sprawdzić na aucie?
  7. Witam, Posiadam A4 B6 rocznik 2004, silnik 1.8T BEX. Fabryczne zawieszenie w samochodzie dobrze sprawdza się przy jeździe na normalnych drogach, ale w moich okolicach pozostawiają one wiele do życzenia (delikatnie mówiąc) i przy wizycie u mechanika w następnym tygodniu chciałbym wymienić przynajmniej sprężyny na bardziej miękkie, aby poprawić komfort jazdy, nawet kosztem większego wychylania się samochodu na zakrętach (mam do roboty większość tulei przez wspomniane wyżej słabej jakości drogi, jak i prawdopodobnie mocowanie sprężyny lub coś w tych okolicach - przy skręcie w lewo mi się odzywa sprężyna, dlatego chcę wszystko zrobić przy okazji, żeby nie rozkręcać wielokrotnie zawieszenia). Potrzebuję porady na temat doboru amortyzatorów, mianowicie czy amortyzatory z niższej kategorii wagowej spowodują, że auto będzie bardziej komfortowe i będzie bardziej tłumiło nierówności na drodze, czy auto będzie się przez to zachowywało nieprzewidywalnie? Dodam, że w najbliższym czasie będę montował do samochodu instalację LPG, więc ciężar tyłu na pewno się zwiększy. Moje fabryczne zawieszenie prezentuje się następująco (odczytane z nalepki w bagażniku oraz sprawdzone na samochodzie): Przód: Amortyzator - oznaczenie 1BA Sprężyna - 0JH (dwa różowe, jeden biały i jeden żółty pasek) Tył: Amortyzator - oznaczenie 1BA Sprężyna - 0YK (trzy różowe i jeden biały pasek). (Ponoć do silników z oznaczeniem BEX montowane było fabrycznie obnożone zawieszenie, nie wiem czy tak jest ale tak słyszałem)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...