hasacz
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
10 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O hasacz
Informacje
-
Imię
Piotr
-
Miasto
Starachowice
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.9 TDI
-
Kod silnika
AWX
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Osiągnięcia hasacz
0
Reputacja
-
Właśnie nie powiedziałbym, że mam ciężką nogę, bo średnia z 3500km w wakacje po Bałkanach wyszło mi 4,2 według tankowania, tylko, że w w b5 właśnie, a tą b6 jeżdżę praktycznie tak samo. Czekam jeszcze na jakiś suchy dzień żeby zrobić logi dynamiczne z turbiny i przepływomierza tak jak ktoś mi doradzał w innym temacie, bo samochód cierpi na jakieś wibracje przy przyspieszaniu i mam wrażenie, że zbiera się gorzej niż b5 mojego ojca 1.9 110km.
-
Na obu tak samo w sumie, bo oba wyzerowalem wcześniej, przy poprzednim tankowaniu też było 800 coś zasięgu.
-
Mam pierwszy wyjeżdżony bak, po zalaniu do pierwszego odcięcia przejeździłem 920km, większość dojazdy do pracy ok. 10km, reszta to trasy po 130km, komp pokazał średnie spalanie na tym odcinku 6,7l a z tankowania wychodzi 6,2. Trochę mnie jeszcze dziwi zasięg, po zalaniu do pełna pokazuje tylko 870km.
-
Dzięki za odpowiedzi, postaram się jak najszybciej to wszystko sprawdzić.
-
hasacz obserwuje zawartość [B6 AWX] Duże spalanie i [B6 AWX] Wibracje i drżenie przy 1800-2000 obrotów
-
Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu mojego problemu ponieważ nie bardzo wiem od czego zacząć. Problemem jest to, że podczas przyspieszania przez samochód przechodzą wibracje i drżenia, według mnie o wiele bardziej wyczuwalne z lewej strony. Dzieje się to tylko podczas przyspieszania od obrotów około 1700-1800 do 2000. Po przekroczeniu 2000 obrotów silnik pracuje już cicho i bez drgań. Na biegu jałowym po dodaniu gazu nic takiego się nie dzieje. Na początku myślałem, że to może być jakiś luźny plastik gdzieś w boczku drzwi, ale te wibracje są tak regularne jeśli chodzi o zakres obrotów, że to raczej mało prawdopodobne i muszę szukać gdzieś indziej. VCDS pokazał mi błąd 17965 - dodatnią odchyłkę doładowania. Czy to może mieć związek z tymi wibracjami podczas przyspieszania?
-
Tak, kasowałem 1 i 2. Teraz będę jeździł więcej w typowym cyklu mieszanym więc kolejny pomiar z baku powinien być bardziej miarodajny.
-
Ok, mam już za sobą pierwszą trasę po zalaniu do pełna. Po przejechaniu130km zalałem do odcięcia i weszło 5,2l. Na komputerze średnie spalanie 5,8. Natomiast po przeliczeniu średniego z tankowania wychodzi 4,0. Taki rozjazd między spalaniem realnym i z fisu mieści się w granicach adaptacji?
-
Dzięki za odpowiedź Fido, zrobię tak jak piszesz i dam znać co dalej. Przyznam się, że kupując awx liczyłem na spalanie max do 6l.
-
Jestem dopiero w trakcie mierzenia średniego spalania tankowaniem. VCDS pokazuje mi na postoju 0,4l/h a fis 10l/100km. A średnie z fisu było na podstawie trasy 30km kilkukrotnie, nadal też jeżdżę tą B5 110km na tej samej trasie i tam spalanie mam koło 4,5 przy zwykłej jeździe więc dlatego jestem tak zaniepokojony spalaniem w b6.
-
Dzień dobry, Postanowiłem napisać tutaj na forum ponieważ mam problem ze swoim audi a4 b6. Mianowicie auto na fisie średnio pokazuje mi 8-9 litrów na 100km co wydaje mi się wartością o wiele za dużą. Na tych samych trasach, na których jeżdżę teraz tą b6 jeździłem wcześniej b5 1.9TDI 110KM I spalanie wychodziło mi 4,5-5,5l/100km stąd też jestem nieco zaniepokojony tym spalaniem w b6. Dodam, że jestem właścicielem tej b6 od jakiś dwóch tygodni. Zmieniłem wszystkie filtry i olej, wtryskiwacze były na sprawdzeniu, EGR został wyczyszczony. Czy ktoś ma może pomysł co mogę zrobić by obniżyć spalanie, ewentualnie skorygować wskazania fisu?