Witam,
od jakichś 4 miesięcy borykam się z problemem z odpalaniem. Od początku, na wyjeździe następnego dnia gdy miałem wracać samochód zaczął kręcić, lecz nie odpalił. Próbowałem kilka razy, lecz nie mógł załapać, tylko kręcił. Dodam, że nigdy wcześniej nie było problemów z odpalaniem. Pierwszy mechanik odpowietrzył mi układ i stwierdził, że to z powodu niskiego stanu oleju (co było dla mnie niedorzeczne, bo kontroluję jego stan i nie było żadnych ubytków). Odebrałem samochód, lecz po ok. dwóch tygodniach bezproblemowej pracy powtórka z rozrywki. Samochód jakby zapalił na chwilę, lecz zaczął nierówno chodzić jakieś 2 sekundy i padł. Dalej już tylko kręcił. Kolejny mechanik wymienił mi filtr paliwa i stwierdził, że przez kilka dni testów nic się nie dzieje więc odebrałem auto. Dwa tygodnie i znowu powtórka. Ostatni mechanik polecił odpalić samochód plakiem w razie takiej sytuacji aby móc dojechać na miejsce. Tak też zrobiłem i samochód faktycznie odpalił. Od tego czasu znowu działał ok. 2 tygodni lecz znowu to samo. Dodam że stan oleju prawidłowy cały czas. Kolejny raz oddałem do mechanika. Wymienił mi pompę paliwa mechaniczną na głowicy (podciśnienia), pompę paliwa elektryczną w baku, przekaźnik, uszczelki, wyłączył immobiliser, oczyścił układ paliwa, w którym znajdowały się opiłki (pewnie z uszkodzonej pompy) i samochód do odbioru. Mechanik stwierdził, że wymienił wszystko co mogło być przyczyną takiego zachowania. Samochód tym razem ok. 3 tygodnie jeździł bez problemów, po czym powtórka z rozrywki. Znowu plak i na razie pali. Włożyłem już kupę pieniędzy i nie mam zielonego pojęcia co jeszcze może być powodem. Wygląda to tak jakby się układ zapowietrzał.
Dodam, że jak samochód postoi 1-2 dni to potem przy próbie odpalenia zaskakuje od razu, ale przez 1-2 sekundy pracuje nierówno, po czym się stabilizuje. W sytuacjach opisanych powyżej również tak było, że samochód odpalił, 1-2 sekundy pracował nierówno, ale zamiast się ustabilizować to zgasł i nie chciał potem załapać bez plaka. Nie mam już siły, może ktoś ma pomysł co jeszcze może być.
A no tak, zapomniałem o podstawie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, żadnych błędów też nie mam na desce, silnik pracuje równo przez cały czas, nie gaśnie w czasie trasy, nie ma problemów z odpalaniem gdy niedawno było jechane, nie szarpie. Paliwo tankuje na renomowanych stacjach (orlen, schell itp.).
Podsumowując, wymienione zostały: filtr paliwa, pompa podciśnieniowa na głowicy, pompa paliwa w baku, przekaźnik, wyłączony immobiliser, wymieniony akumulator, wyczyszczony układ.