Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu tej przeklętej usterki która pochłonęła mój portfel juz w tysiącach zł, nie znam się na mechanice i nie umiem wykonać też żadnych pomiarów komputerem. Mianowicie zaczeło się to w tamtym roku kiedy z dnia na dzien przyjechałem samochodem na miejsce na wolnych obrotach zaczął strasznie się "dusić" przerywać prace silnika, przerywanie powodowało nawet kołysanie tym silnikiem i całą budą. Mechanik po diagnostyce rozebrał górę silnika wymienił wał korbowy, szklanki, uszczelki itd. pokazywał mi je potem że były faktycznie wytarte bądź zużyte. Problem ustał, po 3 miesiącach zaczęło się dziać dokładnie to samo, ponownie mechanik po diagnostyce stwierdził że to wina pompowtrysków, próbował je sam jakoś ustawiać czy regulować ale nie dało rady, wysłał je do regeneracji, faktycznie 2 wtryski już w ogole nie podawały paliwa ale zregenerowali mi wszystkie. Mechanik po testach po jazdach próbnych powiedział że problem znikł. Drugiego dnia jak wsiadlem do samochodu dojechalem do domu 500m problem zaczał sie od nowa dokładnie tak samo mocno szarpało przerywało silnik. Następną rzeczą którą wymieniłem od razu była pompa paliwa. Samochód odzyskał swoją moc dodam jeszcze że jak go kupiłem miał wgraną jakąś mape ale nie mam pojecia na ile KM. Jak odbierałem samochod chodził równo, ucieszony że w końcu udało sie znaleźć usterke wróciłem do domu nic nie szarpało. Nastepnego dnia pojechałem zatankować było bardzo gorąco , po zatrzymaniu sie na stacji czułem że zaczyna sie dziac to samo. Wrociłem do domu i czestotliwość tych przerwan juz nie była tak duza jak zawsze ale np w minucie było ich 5. Po zgaszeniu gorącego silnika i zapaleniu go odrazu szarpnie nim tak samo przez jakies 5 min po czym sie uspokaja i szarpnie może raz na minute. Ja po prostu już nie mam nadziei na ten samochód , mechanik kazał mi jezdzić bo to może się ustawi ale podejrzewa jeszcze listwę wtryskową , wiązkę i możliwe że to też przez tą mape, ja samochód już taki kupiłem wiec nie mam pojecia jaka ona była wgrana. Czy ktoś może miał podobne problemy? Ja już nie mam nerwów do wkładania pieniędzy w ten samochód i dalej się dzieje tak samo. Mechanik zapewnia mnie że tam już nie ma innych rzeczy oprócz tej listwy i mapy co może jeszcze dawać taki problem. Pomóżcie proszę, być może to w ogole to jest błędny trop który podejmuje mój mechanik. Czy jest jakiś pomysł co to może jeszcze powodować ?
Dodam jeszcze że przy minimalnym dodaniu gazu z 800 obrotów chodź by na 1000 problem ustaje, wszystko pracuje równiutko , tak samo przy jakiejkolwiek jeździe nie ma żadnego szarpnięcia, problem jest tylko na wolnych obrotach na postoju i rozgrzanym silniku.