Skocz do zawartości

siemba

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O siemba

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Biłgoraj

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia siemba

0

Reputacja

  1. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    dla przegladajacych, wina okazalo sie mechaniczne uszkodzenie zamachu, jak? ciezko wytlumaczyc, ale zatarla sie pompa oleju ze skrzyni, wiec do wymiany, nikt nie bral zamachu pod uwage, ale po ponownym wyjeciu skrzyni i wymianie kola zamachowego, problem ustal
  2. 18161 - P1753 - przełącznik tiptronic - niewiarygodny sygnał 17100 - P0716 - czujnik prędkości wejściowej skrzyni biegów - niewiarygodny sygnał 18112 - P1704 - usterka elektryczna w obwodzie - sporadyczny Wypadkowa przełącznika i czujnik prędkości skrzyni biegów 17125 - P0741 - sprzęgło konwertera zablokowane Jakiś czas temu miałem zmienianą skrzynie, bo żywot poprzedniej sie skończył. Po wymianie do obecnej skrzyni był dolewany olej, bo podobno nie było wcale. Oznaczenie skrzyni to samo. Błąd F189 to pewnie płytka pod lewarkiem, tyle że jedną zmieniłem i pomogło na 10 min. Z tym moge żyć. Wrzucam sport i jest ok. Przełączanie na sporcie przyciskami na kierownicy dziala. Ostatnio wyjeżdżam z krzyżówki rozpędzam się i szarpnięcie. Teraz nie wazne na jakim trybie jade. Przy jakiś 18kmh szarpie samochodem, wrzuca tryb awaryjny i wywala błąd prędkości skrzyni. Zaczyna mi brakować cierpliwości. Na necie nie ma za dużo informacji. Do momentu szarpnięcia bylo dobrze. Powoli szukam drugiej skrzyni, ale może ktos miał taką przypadłość i powie co jest tego powodem.
  3. Pytanie jak w temacie. Znalazlem obszerny post na temat wybieraka w manualu, ale nie znalazłem na temat tipa. Wymieniałem płytkę ze względu na to że nie działa mi tip i podświetla mi wszystkie biegi. Pokazuje błędy: 17090 - P0706 czujnik P/R/N/D (F125) niezrozumialy sygnał 18161 - P1753 przełącznik tiptronic (F189) niezrozumialy sygnał Na chwilę obecną wymieniłem tylko płytkę, bo była połamana no i nie wiem jak się dobrać do żaluzji żeby sprawdzic magnesy. W starszych wesjach po ściągnięciu chromowanej osłony żaluzja byla na wierzchu. W b6 żaluzje otacza biala plastikowa obudowa, do której nie wiem jak sie dobrać, no i teraz też pytanie, czy rozczepić ją? Wyjąć całkiem tą całą część i rozebrać na stole? Edit: selektor dobrze wybiera biegi, 2 magnesy znajduja sie na zaluzji po sciagnieciu plytki. Wystarczy sciagnac dekor z 2 zatrzaskow kolo popielniczki, nastepnie chrom z napisami biegow z 4 zatrzaskow. Delikatnie bo pod spodem jest plytka. Nastepnie wyciagnac plytke z gniazda i 2 magnesy powinny byc widoczne. Jeden od hamulca a drugi to chyba selektor biegow.
  4. padla mi skrzynia zf5hp19 o oznaczeniu GBH, oznaczenie mostu ETS nie moge nigdzie znalezc skrzyni o tym oznaczeniu, znalzlem za to FLV i ma takie same przelozenia mostu tylko teraz pytania: - czy sterowniki sie roznia pomiedzy soba zf5hp19 (sterowniki zazwyczaj dorzucaja w komplecie, wiec to nie problem tylko pytam, bo nigdzie nie moge znalezc informacji na ten temat) - czy budowa zewnetrzna jest taka sama (spodziewam sie ze tak) - czy wszystkie konwertery z 5hp19 pasuja do siebie czy tez maja jakies roznice ewentualnie czy ktos ma jakis katalog w ktorym mozna by znalezc wszystkie te informacje, bo w internecie pusto na ten temat
  5. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Dzieki kolego za wsparcie, bo juz mnie strzela wiadomo co. Tez licze ze to wina tych czujnikow, bo blokady wpadaja w swoje miejsca po kilku odpaleniach, wiec nie sadze ze tak sie rozjezdza rozrzad ze nic nie pokazuje. Jak dojdzie wszystko do ladu i bede sie nudzil to poustawiam katy na walkach. Moze zrobie tutorial jakis, bo nie widze tego na forum
  6. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Nie. Najpierw napinasz, pozniej ssace 100, wydechowe 10 tym smiesznym kluczem z bolcami i pozniej tez 100nm. W kazdym wypadku tego bym nie podejrzewal. Jezeli podejrzewane sa czujniki same w sobie, to sprobuje je wymienic. Zaczne od walu i wtedy zobacze czy cos sie unormuje.
  7. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Jak skladasz rozrzad na blokadach to wsadzasz czpien w wal ktory ustawia gmp 3 tloka, pozniej zakladasz 2 kopyta na jedna i druga strone. Zakladasz pasek, napinasz napinacz mimosrodowy, odblokowujesz hydraulika, dokrecasz wariatory, wstepnie 10nm specjalnym kluczem, pozniej 100nm, sciagasz blokady i tyle wedlug serwisowki. Obrocilem kilka razy, nic sie nie dzialo, wiec odpalam i sytuacja jak powyzej. Chodzi ale ciezko. Wariatory wydechowe sie roznia, ssace wygladaja tak samo, wiec nie wiem czy jest roznica w lewym i prawym. Szczerze to ich nie przekladalem, bo przed i po uszczelnieniu, zlozeniu tego wszystkiego x razy pali tak samo. Zlozenie wariatorow wykluczam, chociaz mialy wybite luzy. Szwajcarski longlife sie klania. Zawory tez dobrze zalozone. (Nie chce tu klamac, ale z tego co pamietam to ciezko je odwrotnie zalozyc bo one na bokach maja takie dziurki zeby wpasowac ten plastik ktory pozniej sie wpina do tej wiazki od cewek, a z drugiej strony z kolei sa zalane. Wiec sie da, ale jak sie uwaznie popatrzy to sie nie pomyli) Jezeli ta czesc mozna wyeliminowac to pozostaja mi czujniki na podmiane. Mam tez pojecie o ustawianiu kata na walkach i myslalem, ze to bedzie wlasnie do roboty, ale skad mam wiedziec skoro nic nie widac w grupie 93
  8. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Mialem raz poza zakresem to wywalalo incorrect corelation(nr czujnika walka/nr czujnika walu), chociaz wiem ze moze to tez oznaczac ze te walki sa zle ustawione. Pytanie nr 2 to czy mozna az tak zle poskladac na blokadach, co prawda geko no wiec szalu nie ma, ale jednak na blokadach. Plus ustawialem to juz z 15 razy i ciagle pali tak samo
  9. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Teraz czaje. Tylko w takim wypadku dalej nie wiem co zrobic zeby przestal kulec. Znalazlem fote bledow, wrzuce ponizej. Generalnie mam tez problem z wiazka do wtrysku. Samochod stoi tez z odpietym pasem i bez plynu, wiec reszta bledow zniknie jak poskladam do kupy. Tylko pytanie za co sie najpierw zabrac?
  10. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Czujnikow nie ruszalem, oprocz odpinania, podpiete sa dobrze. Nastawniki sciagalem, ale juz przed tym tak chodzilo. Pomyslalem ze trzeba uszczelnic no i po zlozeniu dalej to samo. Sa na swoim miejscu, sprawdzalem kilka razy, bo zeby je wsadzic na te walki to ciezka sprawa, bo zabezpieczenia mi sie polamaly na niektorych pierscieniach i nie chcialem tego robic kilka razy. Chyba ze jest tak, jak powiedzial kolega pila24. Silnik chodzi do 10, 15 sekund, faluje na obrotach od 900 do 1.5k i gasnie. Aczkolwiek po kilku takich odpaleniach sadze, ze cos powinien zlapac i pokazac? Generalnie kreci dluuugo, bo moze kolo 10 sekund i czasami jakby cofnie zaplonem przy odpalaniu. Wymienilem tez te filtry za nastawnikami, bo nie moglem ich wyjac bez zniszczenia.
  11. siemba

    Brak wartości w grupie 093

    Witajcie koledzy, mam bledy z walkow ssacych i walu korbowego (implausible signal) generalnie samochod ciezko pali, moze po 10 sekundach zagada, pofaluje i zgasnie. Generalnie wyjmowalem silnik i rozpinalem wszystkie te czujniki. Rozrzad ustawiony, blokady po kreceniu pasuja na swoje miejsca. Wariatory i nastawniki uszczelniane. Myslalem ze rozrzad moze, moze wina wariatorow, ale w grupie 093 pusto. Totalnie nic. Vag obroty czyta niby zgodnie z falowaniem ich, ale w zwiazku z tym, ze nie widze nic w tej grupie to logicznie snuje wniosek, ze nawet jakby te czujniki byly walniete, to 2 wydechowe cos powinny pokazywac. Jezeli z kolei padniety jest ten na wale to vcds nie ma odniesienia w stosunku do walkow i stad jest tam pusto. Nie wiem czy moj tok rozumowania jest sensowny, ale jesli ktos ma jakies sugestie to prosze o rady.
  12. siemba

    [ASN] Problem z rozrządem

    Ktos wie moze wie co jest przyczyna braku jakichkolwiek wartosci w grupie 93? Mam bledy z obu walkow ssacych i walu, implausible signal. Dlatego zastanawiam sie czy jesli 2 na wydechowych mialbym sprawne to mialbym jakies wartosci, natomiast jak jest walniety czujnik walu to moze sie tak dziac? Myslalem ze rozjazd jest jakis wielki, ale po odpaleniu, ciezkim co prawda, chodzi, faluje i w koncu zgasnie, ale blokady pasuja na swoje miejsca, wiec rozjazd nie powinien byc na tyle duzy, zeby powodowal takie bledy. Chyba ze blednie mysle, to prosze o poprawe
  13. siemba

    [ASN] Problem z rozrządem

    Po sciagnieciu nastawnikow zobaczylem ze sa tam filterki, ktore wyciagnalem i przeczyscilem. Uszczelnilem nastawniki i wariatory i wywala mi blad walka ssace od pasazera. Implausible signal i no signal/communication. Nie wiem czym to jest spowodowane. Ale bede mial w koncu komputer z pelnym vagiem w tym tygodniu i zobacze jak co jest poustawiane. Wtedy sie dowiem cos wiecej
  14. siemba

    [ASN] Problem z rozrządem

    Tak, właśnie o to mi sie ciągle rozchodzi, jeżeli to jest niewyczuwalne to już czaję. Jak go poluzuje to kręcą się tak samo jak ssące. Jutro spróbuję doregulować wałki i wtedy się okaże czy pomoże czy przyczyny szukać dalej. Dzięki za te odpowiedzi, bo są to rzeczy które mnie nurtowały, a nigdzie nie mogłem ich znaleźć
  15. siemba

    [ASN] Problem z rozrządem

    Dzięki za odzew koledzy. Po kolei. Tak zablokowałem wszystko, a koła są luźno. Problem mam wtedy we wstępnym dokręceniu fazatorów na 10nm tym kluczem z zestawu. Kiedy próbuję je dokręcić zgodnie z instrukcją, to mam wrażenie, że są już dokręcone max w prawo, a że ten klucz działa tylko w prawo, to nie wiem czy to w ogóle się przekręca (nie wiem czy wiecie o co mi chodzi, bo wiem że tam w środku jest ten bolec blokujący i może on jest po prostu wciśnięty co nie pozwala nim ruszyć w żadną stronę). Wariatory wcale nie chcą się obrócić. Skręcam wszystko tak jak powinno być. Wszystko wydaję się cacy, odpalam i d*pa. Tylko z tymi wariatorami mam problem. Reszta czynności idzie normalnie. Sądzę, że tu może leżeć problem, ale jutro spróbuję ustawiać pojedyncze koła. Chyba, że bez dokręcenia wariatorów nie ma to sensu i mnie uprzedzi to nie będę sie trudził. Jeśli dostawianie kół nie pomoże i dalej będzie rozjazd, to będę rozbierał, czyścił i uszczelniał zarówno fazatory jak i nastawniki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...