Skocz do zawartości

plejebusz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O plejebusz

Informacje

  • Imię
    Jan
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia plejebusz

0

Reputacja

  1. Witam bardzo serdecznie, Moje A4 B7 2005 2.0 TDI zaczęło dziwnie się zachowywać po półrocznym postoju u mechanika i wymianie dwumasy, rozrządu, wkładu turbiny. Mianowicie na dwójce, trójce i czwórce komputer potrafił zdusić moc, żeby po chwilowym odpuszczeniu i dodaniu gazu moc powróciła. Mechanik twierdził, że to może być wina zapchanego DPF-a. Pare dni temi pojawiła się kontrolka zapełnienia DPF'a. Chciałem przegonić samochód samochód, żeby przepalić to co tam się zebrało. Podczas jazdy auto weszło w tryb awaryjny i brakło mu mocy. Auto pokazuje dwa błędy: "P1400 Zawór recyrkulacji spalin" oraz "P2002 Filtr cząsteczek stałych, rząd 1", dodatkowo migają świece żarowe. Przeczyściłem DPF środkiem do czyszczenia i osiągnąłem poziom zapełniania poniżej 20%, ale kontrolka i błędy nie zgasły. Szukając dalej, rozmontowałem EGR i zawór przed nim. Zawór był kompletnie zawalony i było widać, że od dłuższego czasu nie pracował. Zawór został wyczyszczony, ale nic to nie dało. Następnie odpiąłem kostkę od zaworu EGR i poprzednie błędy zniknęły, pojawił się tylko błąd "P0407 Czujnik 2 układu recurkulacji spalin" - spowodowany odpięciem. Podczas jazdy z odpiętą kostką ciągle był brak mocy. Teraz pytanie do forum: Czy warto rozważyć wymianę EGR? Nowy to koszt około 300PLN, ale zastanawiam się czy te objawy dają podstawę do takiej wymiany czy lepiej udać się do specjalisty. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...