Skocz do zawartości

JohnyK

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O JohnyK

Informacje

  • Imię
    Johny
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    SQ5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2020
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    Hybrid

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia JohnyK

0

Reputacja

  1. Witam, latem sprowadziłem do kraju swoje Audi Q5 PHEV 2020 i chciałbym w tym miejscu opisać kilka swoich doświadczeń oraz zapytać o kolejne kroki w dostosowywaniu pojazdu z innego rynku do Europy - co dalej z tak rozpoczętą zabawą ! Ponieważ na forach można znaleźć dziesiątki opisów typu przeróbka pojazdu z USA na EU i jeszcze więcej ogłoszeń typu zapłać a my w ramach usługi zrobimy to i tamto ... to po sprowadzeniu od razu skorzystałem z usług przerobienia (przekodowania i wymiany oprogramowania) systemu infotaiment oraz wyświetlacza deski rozdzielczej. Nowy soft obejmuje wymianę języka polski (i inne), zmianę wyświetlania danych w systemie metrycznym. Przełączenie metrycznego systemu i calowego w systemie pojazdu jest dostępne w MMI ale nie obejmuje prawidłowego wyświetlania wszystkich danych. Np. wyświetla się prędkość w km/h na okrągłym prędkościomierzu (elektronicznym) ale duże cyfry pokazują mile/h ! Podobnie na hadzie część danych w systemie metrycznym część w calowym (pomimo wyboru metrycznego systemu zobrazowania) - wymiana softu daje pełen system metryczny a ponadto pełne oraz prawidłowe wyświetlanie map oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Bez wymiany softu znaki są rozpoznawane ale nieprawidłowo, wyświetlane (np. włączenie i wyłączenie ograniczeń prędkości, etc). Oczywiście przeróbka objęła również tylne światła - wymiana na oryginalne lampy w wersji ROW/EU i tu wymagana jest najpierw drobna przeróbka wtyków (męskich w lampach) za pomocą noża do tapet i kodowanie. No i to tyle co można zrobić na miękko - czyli bez wymiany sprzętu. Tak, niektórzy technicy proponują włączenie dodatkowych funkcji, jeżeli pojazd ma na pokładzie odpowiednie czujniki możecie dostać coś gratis co było do tej pory wyłączone programowo w komputerach. Niestety u mnie było wszystko włączone więc .... O co chodzi dalej? No tak, MMI z rynku US ma radio satelitarne, które nie jest do użycia w Europie więc po konwersji znika z menu (i tak nic z nim nie zrobisz bo brak jest usługi w europie), ale w zamian nie masz niestety DAB/+ dostępnego w Europie - bo nie masz odpowiedniego sprzętu na pokładzie. Ponadto nie masz możliwości wykorzystania systemu SOS..., nie masz możliwości używania Audi connect (my Audi app - nie zarejestrujesz pojazdu bo nie ma łączności LTE/GSM - moduł LTE (ten na esim) z US pracują z inną częstotliwością lub usługodawca np. Verizon nie występuje w Europie), nie masz możliwości zakodowania bram (moduł koduje, przyjmuje częstotliwości ale nie otwiera bram), Nie działa też czytnik SIM ten w schowku podobnie jak moduł inne częstotliwości lub blokada... Tego wszystkiego nie obejmuje i nie załatwi prosta wymiana softu i kodowanie. Koszty: wymiana lamp tylnych zrobiona samodzielnie (zakup 800zł za sztukę na allegro) a oryginalne US sprzedane za 900 zł na ebay :), kodowanie pełne z lampami wgraniem map i polonizacją albo raczej europizacją systemu to 1200zł. I teraz prośba o podpowiedź (może wskazania gdzieś wątku na forum) lub wskazanie specjalisty i podpowiedź co zrobić dalej (wymiana sprzętu ? na jaki ?) by dostać wymienione wyżej funkcje. Wizyta w ASO Audi skończyła się grzeczną podpowiedzią by zwrócić się do specjalistów spoza ASO, bo koszt wymiany modułu SOS (tylko) to kosmiczne pieniądze liczone w tysiącach zł...plus kodowanie. Co udało mi się ustalić na dzisiaj: - wymiana całego MMI na europejską wersję (z kodowaniem) da dostęp do DAB/+, europejskiego modułu GSM/LTE co powinno dodatkowo załatwić odczyt kart SIM w czytniku i włączenie modułu SOS oraz możliwość korzystania z myAudi (uruchomienie europejskiego modułu LTE/GSM). To pozwoli na zarejestrowanie pojazdu (oczywiście opcja dodatkowo płata w wersji full usługi) ale i w wersji bezpłatnej pozwala na wiele funkcjonalności (np. lokalizowanie pojazdu, włączenie, wyłączenie ładowania pojazdu (PHEV) czy włączenie ogrzewania pojazdu zimą gdy pojazd stoi na parkingu przed robota a na dworze jest - 15 :). I nie nie włącza się silnik tylko ogrzewanie - klima, fotele, kierownica. Nie wiem czy przepis już obowiązuje ale zgodnie z przepisami UE pojazdy wyprodukowane po 2018 muszą mieć SPRAWNY system SOS, inaczej nie przechodzisz badania technicznego... - moduł bram - podobno w niektórych modelach wymagane jest tylko kodowanie... a w niektórych wymiana modułu (anten) który umieszczony jest gdzieś pod tylnym zderzakiem ?! I to tyle uwag i prośba o ewentualne wskazówki. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...