Skocz do zawartości

orzello

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O orzello

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam po dłuższej przerwie. Okazuje się że masz rację. Po głębszej analizie drugiej sondy okazało się, że był zamontowany emulator elektroniczny drugiej sondy. Wywaliłem to i pojeździłem trochę. Teraz występuje błąd niskiej sprawności katalizatora 16804 - p0420-001. Pozostałych błędów brak. Regulacja pierwszą sondą, składu mieszanki, już się nie wyłącza i działa prawidłowo. Załączam log drugiej sondy. Czy jest ktoś w stanie mi doradzić, na podstawie tego logu, czy druga sonda pracuje poprawnie i to na pewno katalizator? Czy może sonda jest uszkodzona? LOG-01-036-002-xxx.CSV
  2. Czy sonda za katalizatorem jest w stanie wyłączyć regulację pierwszą sondą? Żyje w przekonaniu, że tylko weryfikuje działanie samego katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Tez mnie zdziwił ten opis.
  3. Początkowo myślałem, że to problem instalacji lpg, ale kilka miesięcy temu, zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Zalałem benzyny, reset błędów i przez tydzień jeździłem na pb. Niestety występuje ten sam błąd z taką samą częstotliwością.
  4. Auto mam od niespełna roku i nie wymieniłem jeszcze. Dzieje się to zarówno na Lpg jak i benzynie. W logach dynamicznych czas wtrysku max 16 ms. Dlatego wykluczałem niskie ciśnienie paliwa.
  5. Bosch
  6. Witam, borykam się z problemem regulacji pierwszą sondą lambda. Mam nawracający błąd 17584. Sprawdziłem już układ dolotowy, aby wykluczyć lewe powietrze (odma wymieniona, czwórnik również), przepustnica wyczyszczona, MAF wymieniony na nowy (tu zauważalna zwiększona dynamika pojazdu), sonda lambda, oczywiście przed katalizatorem, też wymieniona i problem nadal występuje. Kierownica powietrza sprawna i szczelna, gumowe łączniki przy kolektorze dolotowym wymienione na nowe. Wężyki podciśnienia szczelne i drożne, zaworki zwrotne, na wężykach też sprawne i szczelne. Eżektor szczelny. Oporność grzałki sondy też sprawdzona i się zgadza. Dziwi mnie jedna kwestia bloki pomiarowe na zimnym silniku 033 wskazują korektę ujemną 10-15% czasem coś około 25%, a napięcie na sondzie oscyluje w granicach 1,6 V. Niby jest ubogo, a sterownik obniża czas wtrysku paliwa. Po rozgrzaniu silnika napięcie na sondzie nadal oscyluje w granicach 1,6 V z tym, że korekta jest już bliska 0 +\- 5-6%. Korekty w bloku pomiarowym 032 nie przekraczają 3%, oczywiście do momentu wystąpienia błędu 17584, który rozłącza regulację sondą lambda. Sprawdziłem logi zmiennych faz rozrządu i regulatora temperatury. To co sterownik żąda otrzymuje z niewielką odchyłką. Nie wiem już co jeszcze mogę sprawdzić, aby błąd nie nawracał, a silnik zaczął pracować jak trzeba. Odczuwam też delikatne drgania silnika (nierówna praca) - jednak niezauważalne na obrotościomierzu. Może ktoś miał podobny problem lub wie jak to ugryźć to prośba o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...