Skocz do zawartości

gavia2652

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gavia2652

Informacje

  • Imię
    Pawel
  • Miasto
    Polska

Auto

  • Model
    BMW
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    RWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia gavia2652

0

Reputacja

  1. No u mnie te spalanie dość kluczowa sprawa, szykuje się wymiana samochodu a na A4 w stosunku do konkurencji dość dobre ceny dlatego tak drążę temat spalania autostradowego '' Niemieckiego ''czyli często bez ograniczeń ''. Mój profil to często długie trasy, wygląda na to że będę musiał spróbować gdzieś wypożyczyć coś z takim silnikiem ( 2.0 , 150 km) żeby się samemu przekonać, po 50 km autostrady będzie jasne czy przy wyższej prędkości >150 ,160 te spalanie rzeczywiście skokowo rośnie w stosunku do diesla czy są to akceptowalne różnice tj 1 do 1,5 l. Bo kupowanie A4 czy w ogóle jakiegoś benzyniaka żeby potem oszczędzać paliwo wlekąc się 130 km/h to się mija z celem. ( Uogólniając do 130km/h każde auto mało pali i świetnie się prowadzi , różnice( wyciszenie,komfort, spalanie) zaczynają się przy dużo większych prędkościach ......a takich testów nie mogę znaleźć ewent. to https://www.auto-swiat.pl/testy/jak-zachowuje-sie-samochod-przy-200-kmh/nwvnny5#slajd-1ale to dość ekstremalne, bardziej przydatne byłoby coś podobnego. pomiary przy 170 km/h.
  2. Próbowałem rozszyfrować ten Sprintmonitor dla swoich zastosowań ....ale to jest zbyt ogólne mało precyzyjne. Co oznacza prędkość FLOTT- szybko albo ''Normal'' .Jakiego rzędu to są wartości , to jest kluczowe ale o tym na końcu. Moja analiza- dotyczy tylko jak jest sam znaczek '''AUTOBAHN'' na dystansie kilkuset km Dla przykładu użytkownik ''Diandrei'' 3 czerwiec dystans 522 km, prędkość Normal , spalanie 6,24 2 maj dystans 361 km, prędkość Normal , spalanie 8,56 25 kwi dystans 624 km, prędkość Normal , spalanie 6,98 12 luty dystans 218 km, prędkość Normal , spalanie 8,92 albo użytkownik ''Mark bc'' 3 czerwiec dystans 544 km, prędkość Flott , spalanie 7,03 23 luty dystans 333 km, prędkość Flott , spalanie 9,51 7 wrzesień dystans 484 km ,prędkość Flott , spalanie 7,56 31 marzec dystans 565 km , prędkość Normal , spalanie 7,13 Miałem przyjemność ostatnio zrobić dłuższą trasę do Hiszpani Volkswagnem Passatem z benzynowym silnikiem , ale 1,5 l , moc 150 km , 3 os +3 kolarzówki na dachu,bagażnik zapakowany itd. Średnie spalanie na tych 4 tys km wyszło niecałe 9 l/100. Głównie były to autostrady gdzie prędkość podróżna to najczęściej 120-140kmh ( ograniczona bo Francja max 130 + rowery na dachu). to daje średnią na poziomie 105-110 km/h ( bo postoje , tankowania, bramki , roboty drogowe itp) Co mnie zastanawia- kiedy prędkość spadała do ca 120 km/h na monitorze pojawiał się kluczowy komunikat ''PRACA W TRYBIE 2 CYLINDROWYM'' wtedy jak właściciel auta mówi auto mało pali......ale jak mu się depnie traszkę, wystarczy nawet > 140 to już pali jak lokomotywa. A jak to jest w 2 litrowym benzynowym Audi A4 ( 150 km) tutaj 4 cylindry .....czy też jest tak, że przy jeździe max 130 km/h jest OK ( powiedzmy 6-6,5 100 km) ale jak się chce pojechać szybciej np. 150km/h to już wir w baku i spalanie rzędu 10/100, czy może te 10 to przy jakiś 180km/h ? Czy ten silnik 2.0 150 km na autostradzie przy większych prędkościach jest bardziej oszczędny od 1,5 litrowego też z grupy VW. Na chłopski rozum tak powinno być bo np. przy 160 km/h mniejsze obroty, mniej wysilony i powinien znacząco mniej palić .....ale może się mylę.
  3. Chodzi o rząd wielkości , czy to jest przy 150 km/h bardziej 8/100 czy bardziej 10 . Te Audi A4 All Road diesel 2.0 chyba 170 czy 190 km ,którym miałem przyjemność jeździć miało koło 245/45 R18 Michelin Primacy 3, akurat znalazłem zdjęcie-to chyba dość standardowe opony Jak pisałem spalanie było na porównywalnym poziomie do mojego staruszka Bmw 1 .....a wiadomo komfort przy większych prędkościach bez porównania , no i 1 ka dużo lżejsza +Audi w Automacie to też +ca 0.5 l/100. Ta strona ''spritmnitor'' znam- ale tam ciężko porównać, dla jednego szybko to dla innego spacer.
  4. Chodzi mi o standardowa wersję opon itp. bez żadnych sportowych wynalazków , taka jak montowana fabrycznie w aucie w wersji ''golas'' tam chyba 18 cali. ( w BMW 195/55 R16 i 205/55 r 16 jest mniej więcej to samo spalanie )
  5. Witam wszystkich ja tutaj nowy, problem z wyborem samochodu/ silnika. ( W grę wchodzą używane 3-4 letnie diesle BMW X1,X2, seria 3 albo ostatni ''konik ''nowe audi A4 z silnikiem benzynowym TFSI 2 litry o mocy 150 km , te używane X2 ,X2 niewiele tańsze od nowego Audi co dla mnie jest oczywiście ''chore'') Jak to jest rzeczywiście z spalaniem w A4 . Chodzi mi tylko i wyłącznie o spalanie autostradowe przy prędkościach >140 ( przy mniejszych to wiadomo każde auto pali mało, także porównanie nie ma sensu ) Na jednym z filmów ( np . akurat to jest wersja 190 km https://www.youtube.com/watch?v=GLbdnByfB7U ) są dane typu przy 140 km/h ca-7,3 l/100 ale też widziałem jakieś kosmicznie niskie wartości (tutaj od ca 12 minuty https://www.youtube.com/watch?v=BccCGEX3coA) 140km/h- 6,2/100 160km/h -7,9 /100 180 km/h -10/100 Nie wygląda to na realne wartości, to jakby mniej niż diesel ??? Jeździłem trochę ( jakieś 3000 km) Audi A4 AllRoad diesel/automat , tam było przy 140 bardzo niskie spalanie ,zbliżone do tych powyższych no ale to diesel a tu benzyna. W Bmw seria 1 diesel 2litry- 122 KM jak był nowy to przy avg.175km/h ( na dystansie 100 km) było to 9.1 , teraz przy 150km/h średnia spalania to ca 8/100 wiadomo zależy od wiatru (-1+), 140 okolice 7/100 A tak ogólnie to na autostradzie o ile więcej pali ten silnik TFSI, 2 LITRY , 150 km od dieslowego odpowiednika , jakiego rzędu to są różnice.....czy 1l/100 czy bardziej do 2. Z góry dziękuję za odpowiedz, sprostowanie tych pomiarów z filmów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...