Skocz do zawartości

midiLED

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O midiLED

Informacje

  • Imię
    Artek
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    1T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dopisuje dla potomnych, zatrzaski pasów przy fotelu Europa działają w trybie OFF - ON czyli gdy pasa nie ma w zatrzasku sygnał podany to obwód otwarty gdy pas zostanie zapięty obwód zostaje zamknięty czyli zwarty i tyle, natomiast w wersji USA sterowanie odbywa się za pomocą zmiany impedancji czyli gdy pas jest odpięty sygnał wynosi 500 Ohm gdy pas zostaje zapięty opór wynosi 100 Ohm . Reasumując gdy do samochodu z USA wsadzimy fotele z europy to automatycznie samochód zanotuje błąd - zwarcie do masy czujników zapięcia pasa, rozwiązanie to przełożenie z foteli USA samych zatrzasków, kostki pasują bez problemu lub wykonanie emulatora dokładając emulator oporowy . Sprawa banalnie prosta i łatwa w wykonaniu, natomiast problem czujnika zajęcia fotela to grubsza sprawa, w fotelu Europa siedzi prosty czujnik ( ten okrągły dostępny pod siedzeniem fotela ) i jego sygnał jest oporowy czyli gdy fotel jest nie zajęty to nie podaje żadnej wartości ale gdy go zajmiemy to pojawia się bodajże 100Kohm albo 100Ohm ( sorki gdzieś zapisałem to potem sprecyzuję ) sama kostka która odpowiada za komunikację tego czujnika to kostka czarna i są tam 4 przewody . Przejdźmy teraz do fotela USA, w tym przypadku czarna kostka również doprowadza sygnał zajętości fotela do instalacji pokładowej ale ma 5 przewodów . Na tą chwilę spraw wygląda tak w wersji Europa sygnał z czujnika jest na takim pinie czarnej kostki którego w kostce auta z USA po prostu nie ma czyli nigdzie go nie łączymy z instalacją samochodu. Domniemany sygnał zajętości fotela w wersji USA podawany jest na inny pin w czarnej kostce , dochodzi on z modułu zamocowanego pod fotelem pasażera o numerze 4M0.959.339 który właśnie do tego służy ( occupant sensor ) wchodzi do niego wtyczka z 6-cioma przewodami i druga wtyczka dwuprzewodowa z której zapewne wychodzi sygnał komunikacyjny do sieci pokładowej - komputera . Próbowaliśmy z kumplem ustalić co to za sygnał, nie jest to ON-OFF ani nie jest to sygnał oporowy, dnia zabrakło bo mieliśmy to mierzyć oscyloskopem czy wysyła pakiety do sieci CAN, strasznie to jest na siłę skomplikowane i raczej niepotrzebnie tak zrobione ale jeszcze pewności nie mam na 100%. Dodatkowo nie rozumiem nadal jak mata klejona na siedzisku wraz z grzaniem pełni funkcję czujnika, jedyne co ustaliliśmy to są tam dwa przewody które podczas gdy mata nie jest dociskana ręką wskazują podczas pomiaru na nich pojemności 349nF ale gdy przyłożymy dłoń bardzo delikatnie to wzrasta pojemność do 357-370nF. Przypuszczam że to stanowi czujnik zajętości fotela coś na zasadzie radaru i ten moduł jest takim konwerterem tego sygnału na język zrozumiały dla CAN. Na pewno na siedzisku nie ma żadnej maty ciśnieniowej ani innej foliowej zwiernej . Zapewne można by w adaptacjach - nastawach komputera zmienić wersję na Europa i doprowadzić kabel sygnałowy którym komputer będzie przyjmował sygnał z europejskiego czujnika jak i pewnie da się zmienić ustawienia tak by akceptował sygnał ON-OFF z czujników zatrzasków pasów bezpieczeństwa. Tak więc chyba dam se siana i jadę w poniedziałek do umówionego zakładu gdzie za 800zł dokonają konwersji, z ciekawości zobaczę jak wygląda rozwiązanie tego problemu bo ciekawy jestem sam. Pozdrawiam serdecznie
  2. Więc tak, wtyczki które łączą fotel do instalacji samochodowej w podłodze mają inaczej wyprowadzone niektóre piny czyli to pierwsza różnica w wersji USA - Europa ( mówię o fotelu pasażera ) , rozebrałem fotel USA by dobrać się do czujnika zajętości a tu zonk, nic tam nie ma co można przełożyć zapewne jest wbudowany w matę grzewczą bo nic innego nie znalazłem. W fotelu Europa czujnik zajętości fotela jest montowany od spodu i jest to okrągły kawałek plastiku z podłączeniem dwuprzewodowej kostki, w fotelu USA jest natomiast moduł który przeznaczony jest specjalnie do tej funkcji i są przy nim dwa złącza, jedno chyba z sześcioma kablami a drugie z dwoma i z tego złącza kable te idą wprost do złącza które wpinamy w złącze instalacji samochodu w podłodze. Tak więc ten moduł zapewne przyjmuje sygnał zajęcia fotela z maty i konwertuje go do sygnału jaki idzie do komputera sterującego, pytanie czy gdy podam ten sygnał ale z fotela Europa do miejsca gdzie w moim samochodzie wchodził ten z fotela USA to komputer go odczyta? W VCDS ie chyba w nastawach podstawowych jest tam opcja związana z czujnikiem zajętości fotela i może tam jest kalibracja sygnału, czyli pomiar pustego fotela a potem pomiar zajętego i komputer wiek co się dzieje. Ogólnie to sygnały z zatrzasków pasów bezpieczeństwa interpretowane są oporowo tj. w stanie gdy pas nie jest wpięty to mamy opór 500ohm a gdy go zapniemy to mamy 100ohm. Juto powalczę z tym bo w VCDS gdy mam zainstalowane fotele EUROPA pokazuje że czujniki pasów mają zwarcie do masy i przewody oczywiście nie są wyprowadzone w kostce na tych pinach na jakich są w wersji USA czyli sygnał nie jest podawany prawidłowo na wiązkę samochodową. Jeśli jednak polegnę bo nigdzie nie mogę znaleźć instalacji elektrycznej fotela Europa jak i USA oraz nie znajdę jak wygląda ten czujnik montowany w siedzisku w tej wersji USA ( ze schematem to by była inna zabawa ) to jest firma która zajmuje się tym i za 800zł mi to zrobią ( umówiłem się na poniedziałek rano ), zażyczyli sobie bym przywiózł ze sobą też fotele USA ( czyż by też mają zamiar zmieniać piny kabli w kostkach i wykonać nastawy podstawowe - adaptacje? ) Sam sterownik pamięci fotela w wersji USA jak i Europa to ten sam moduł z tymi samymi numerami jednak ma zabezpieczenie komponentu i trzeba by go odblokować bo VCDS go nie widzi ale przecież mam ten z fotela USA i na nim fotele Europa tak samo pracują a jednocześnie można wtedy komunikować się z nim przez VCDS więc może jakimś cudem połączę go z czujnikiem europejskim, poprawię piny w kostkach i jakoś to ruszy w końcu. Jeśli miał by ktoś schematy elektryczne obu wersji foteli to bardzo proszę o pomoc w ich pozyskaniu, ja nie potrafię tego ogarnąć. Pozdrawiam serdecznie
  3. To może jeszcze jeden aspekt, w wiązce fotela pasażera USA nie mam sterowania lędźwiowego co dziwne w samym fotelu jest cały mechanizm wraz z silnikami ale nie są do niczego podpięte, czy znajdę gdzieś schemat podłączenia samej regulacji lędźwi do tego fotela USA? Może da radę przełożyć samą wiązkę europejską i ożenić z instalacją USA w fotelu, jutro przeanalizuje gdzie to jest podłączone w fotelu europejskim, może to kwestia kodowania albo samo pójdzie bez kombinacji bo w obu wersjach są te same sterowniki foteli.
  4. Witam, jestem na etapie przełożenia foteli S-Line wersja europejska pełne sterowanie elektryczne oba ze sterowaniem lędźwiami do samochodu z USA oba rok 2017, w moim miałem fotele elektryczne z tym że fotel pasażera nie miłą regulacji lędźwi. Nowe fotele zamontowałem w samochodzie, od strony sterowania wszystko działa, każda regulacja działa, problem w tym że wywala błędy, czujniki zapięcia pasów zwarcie do masy, brak sygnału zajętości fotele i oczywiście presense kaput. Rozwiązaniem z zapewne jest przełożenie całej elektryki z moich foteli wersji USA do tych które próbuję zainstalować, technicznie w starych fotelach w fotelu pasażera jest jakiś dodatkowy moduł a w wersji europejskiej nie ma go. Sam sterownik z fotele kierowcy jest identyczny w obu fotelech USA jak i Europa. Podmieniłem sam sterownik nowych foteli czyli wsadziłem tam ten z moich i efekt jest taki sam, jedynie w VCDS-e można się wtedy połączyć ze sterownikiem jak wsadzi się europejski to nie ma z nim komunikacji. Pytanie czy jest opcja jakoś to skomunikować-kodować czy jest to nie wykonalne i pozostaje przełożenie całej instalacji USA do foteli S-line Europa? Pozdrawiam serdecznie
  5. Witam, A4 b9 Quatro 2.0 TFSI USA , na VCDS-e pokazuje mi ciśnienie 11.033 na linii niskiego ciśnienia paliwa, nawet jak samochód jest nie odpalony nawet przez 30min się nic nie zmienia, z tego co wiem to powinno być ono koło 5 atm. przypuszczam że uszkodzony jest czujnik i nie mogę go nigdzie namierzyć, w sieci też nic konkretnego nie znalazłem czy mógł by mi ktoś wskazać gdzie powinien się znajdować? Pozdrawiam serdecznie.
  6. No to szkoda bo manetkę już sobie kupiłem, nic pójdzie na sprzedaż:( , bardzo dziękuję za pomoc
  7. Ok, czyli zdroworozsądkowo trzeba odpuścić temat, czy jeśli zainstaluję nową manetkę pod kierownicę do obsługi line assist a posiadającą aktywny tempomat i mimo iż go nie posiadam standardowy tempomat będzie działał prawidłowo?
  8. Poszukam ile taka pompa używana kosztuje i czy ma to sens
  9. Witam, oto co mam na pokładzie i chyba to nie jest premium więc raczej ostudzę swoje zapały
  10. Bardzo Ci dziękuję, jutro napiszę co tam siedzi.
  11. Ok, jutro sprawdzę VCDS-em co za pompa ABS tam siedzi, jakie oznaczenie powinna mieć ?
  12. Ok, bardzo Ci dziękuję za pomoc, tak więc niedługo zabiorę się za doposażenie i postaram się zdać z tego relacje. Rozumiem iż mogę najpierw wszystko złożyć do " kupy " tj. przykręcić radary itd. podłączyć wiązki elektryczne i tak jeździć, potem zabrać się za zdejmowanie blokad komponentów ( chyba tylko radary bo manetki wystarczy przeprowadzić kalibrację czujnika konta skrętu ? ) kodowanie-adaptacje ODIS . Jak sprawdzić czy moja pompa ABS to premium ( bo chyba taka jest wymagana ) jednak gdy mój samochód sam hamuje podczas gdy zadziała pre sense tył to chyba system powinien się nadawać do aktywnego tempomatu a może się mylę?
  13. Ok, czyli tak, mam VC, mam manetki pod kierownicę, mam wiązkę do radarów, brakuje mi radarów, czy kodowania da radę wykonać VCDS czy potrzebny inny interfejs? Jeśli chodzi o elektronikę to mam zaplecze, co do kodowania to jakieś pojęcie mam i mam wsparcie osoby bardziej doświadczonej więc z tym być może bym sobie poradził, zdjęcie zabezpieczeń komponentów zrobił bym w serwisie. Pozostaje kwestia czy mój Gateway sobie z tym poradzi czy muszę szukać innego? Co do grzebania w kodowaniach i adaptacjach to A4 jest moim pierwszym samochodem z grupy Vag więc dlatego na razie nie jestem zbyt obeznany z tematem ale jestem osobą dość zawziętą i lubię " umieć " będę się starał dać radę sam tak więc za wszelką pomoc bardzo dziękuję. Odbiegając od tematu to zapytam jeszcze o pre sense front, na ten moment zaobserwowałem gdy nagle wyjedzie mi z ulicy podporządkowanej jakiś samochód to na wyświetlaczu VC mam taki trójkątny czerwony znak z wykrzyknikiem w środku i napis pre sense , tak samo dzieje się gdy nagle jakaś osoba wybiega mi przed maskę, jednak samochód wtedy sam nie hamuje lub być może nigdy nie dopuszczam by zbliżyć się do przeszkody-człowieka zbyt blisko by system zadziałał lub mam go okrojoną wersję na przód z racji iż nie posiadam radarów przednich? Pozdrawiam serdecznie
  14. Ok, czyli Audi Side Assist rear, jak wyjeżdżam tyłem na ulicę i z lewej albo prawej strony coś nadjeżdża to najpierw mam czerwone strzałki na MMI gdy nie zahamuje zaczyna piszczeć a gdy nadal nie zareaguje samochód sam się zatrzyma, gdzieś czytałem że to ACC rear ale ok teraz już wiem . Czy dołożenie radarów przód tak by mieć aktywny tempomat będzie dużym problemem, czy potrzebny jest dedykowany Gateway ? Nową wiązkę od przednich radarów wpina się w moduł Gateway mój obsługuje radary tylne ( które mam na wyposażeniu ) ma numer 8W6907468C czy obsługuje też radary przednie? Bardzo proszę o wszelakie wskazówki. Pozdrawiam serrdecznie
  15. Witam, posiadam A4 B9 przedlift USA, fabrycznie jest w nim zamontowane ACC tył z racji iż chciałem uruchomić w nim line assist a nie miałem odpowiedniej manetki przy kierownicy dokonałem zakupu takowej , dodatkowo ma ona obsługę aktywnego tempomatu i zastanawiam się nad dołożeniem przedniego ACC. NA obecną chwilę posiadam przełączniki pod kierownicę, wiązkę instalacyjną do radarów, mam zamiar kupić radary jednak zanim to zrobię chcę się upewnić czy można je dołożyć do mojego samochodu, trochę kosztują i zanim je kupię więc wolę mieć pewność czy mogę doposarzyć auto w ten system. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat bardzo proszę o jakieś informacje za wszelką pomoc będę wdzięczny . Pozdrawiam serdecznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...