Skocz do zawartości

mati5141

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mati5141

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Polans

Auto

  • Model
    SQ5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mati5141

0

Reputacja

  1. Wracam z powrotem. Pojeździłem trochę samochodem i na 90 % problem nie ustąpił. Dzisiaj jeszcze to zweryfikuje z innymi osobami. Moje pytanie jest takie. W związku z tym że ten zapach nie do końca mogę skategoryzować jako spaliny, to czy jest opcja żeby do klimatyzacji zaciągał się amoniak z katalizatora SCR od systemu Adblue? Tzn jakieś jego niewielkie ilości? Jest to w ogóle możliwe? Miałby on szanse się przedostać do układu klimatyzacji jakimś cudem? Zapach jest taki że jak się zaciągnę powietrzem z klimatyzacji to czuję na śluzówce nosa lekkie podrażnienie. Przy normalnie działającej klimatyzacji w innym samochodzie tego nie czuje. Przy długiej jeździe np moja żona się bardzo źle poczuła od tego. Miała zapchane zatoki i rozbolała ją głowa.
  2. Dzisiaj odebrałem samochód z ASO, po czyszczeniu parownika ta specjalną pianką problem niby ustąpił ale nie dam sobie głowy uciąć. Pojeżdżę pareset km to będzie wtedy wszystko jasne.
  3. Dzisiaj odwiozłem samochód powtórnie do ASO. Dokrecili nakrętke od EGR ale to nie ona była powodem. Zapach spalin wciąż czuć w kabinie samochodu po włączeniu klimatyzacji (to również zauważyli serwisanci z ASO więc mi się nie wydaje). Jutro panowie z ASO mają wpuścić do klimatyzacji specjalną piankę żeby wyczyścić ja w środku (ozonowanie i odgrzybianie już robiłem i to nie pomogło) zobaczymy jaki będzie efekt. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem?
  4. Wygląda że problem z Adblue ustąpił. Zrobiłem samochodem z 1000 km i jak na razie spokój. Pojawił jednak inny problem. Otóż kabinie samochodu na włączonej klimatyzacji czuć spaliny. Na przeglądzie w ASO na oslonie silniki tej od spodu mechanicy znaleźli śrubę z podkładka. Powiedzieli ze to śruba mocujaca od chłodnicy spalin jednakże z uwagi na trudny dostęp nie dokrecili jej A ja też chciałem i nie nalegałem bo koszt takiego dokręcenia to 1000 zl. Dodatkowo mechanik powiedział że ta chłodnica trzyma się na trzech innych śrubach i brak tej jednej nie szkodzi. Natomiast teraz się zastanawiam czy ona się przypadkiem nie obluzowala i przez to spaliny są zasysane nie przez sprężarkę i przedostaja się do kabiny. Myślicie ze jest taka możliwość? Jakie mogą być powody spalin w kabinie?
  5. Temat naprawiony. Tzn bardziej naprawił się sam. Odwiozłem samochód do ASO, tam po pełnej diagnostyce komputerowej nie zdiagnozowali zadnych błędów. Zweryfikowali układ Adblue pod kątem wycieków i nic nie znaleźli. Być może pomyliłem wyciek adblue ze zwyczajnych skraplaniem się klimatyzacji. Tego nie wiem. Serwisant wziął samochód na jazdę próbną z podłączonym komputerem i po dwudziestu kilometrach komunikat zniknął z deski rozdzielczej. Moja teoria jest taka że faktycznie awaria świeciła się początkowo z uwagi na uszkodzona sondę NOX i sondę lambda ale później być może z powodu zbyt małej ilości czynnika Adblue. Wygląda na to że zrobiłem za mało kilometrów i układ nie zdążył się zaadoptować. Nie potrafię tego inaczej wyjaśnić. Wiem że. ASO nie jest nieomylne ale no skoro nie są w stanie zdiagnozować żadnego uszkodzenia a awaria ustąpiła to może faktycznie chodziło o te kilometry.
  6. A znacie numery części których powinienem użyć? Ma ktoś możliwość sprawdzenia w etce?
  7. Dzień dobry, chciałbym się dowiedzieć czego potrzeba do zamontowana oryginalnej kamery cofania do audi Q5 8R 2015 r. Oczywiście rozumiem że potrzebna jest klamka z kamerą co nie jest problemem ale co z wiązkami kabli itd? Na internecie jest pełno 'dedykowanych' kamer cofania które wymagają montażu dodatkowych modułów. Czy oryginalna kamera też tego wymaga? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  8. No nic, nie mam możliwości wejścia pod samochód. W tym momencie jest o tyle jaśniejsza sytuacja ze jest wyciek. W poniedziałek jestem umówiony do ASO ma diagnozę. Zobaczymy co zweryfikują. Opiszę rozwiązanie jeżeli uda się je znaleźć.
  9. Zdiagnozowane VCDSem. Z czego może być wyciek? Jakie są elementy tego układu?
  10. Byłem u mechanika, skan komputerem nie wykazał żadnych błędów. Pojechałem na stację i zatankowałem do pełna Adblue. Weszło 21 litrów. Komunikat o awarii nie zniknął ale niestety pojawił się wyciek. Mniej więcej w miejscu nieco za kołami z przodu pomiędzy pasażerem A kierowca. Wydaje mi się ze to właśnie czynnik adblue. Czy ktoś może mi powiedzieć co tam może cieknąć?
  11. Prawdopodobnie zaryzykuje dolewkę. Mam jeszcze mieć konsultację z ASO w tym temacie. Ciekawe co powiedzą. Dam znać jak się czegoś dowiem.
  12. A czy komunikat 'awaria systemu adblue...' może się wyświetlić jeżeli jest mało czynnika Adblue? Czy wtedy tylko by się wyświetliło że nisko stan czynnika?
  13. Czyli reasumując jaka może być potencjalna przyczyną usterki, jeżeli nox i lambda wymienione, błędów nie ma a awaria wciąż się świeci?
  14. Nie mam możliwości wrzucić pełnego Auto scanu gdyż nie mam czym go zrobić. Tak jak wspominałem mechanik z ASO stwierdził że po wymianach i jeździe próbnej (ok. 80 km) diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i stwierdził że trzeba pojeździć żeby system się nauczył tego że działa poprawnie. Czy to w ogóle ma sens?
  15. Dzień dobry, od niedawna jestem posiadaczem audi Q5 8R 2.0 tdi 190 km 2015r (oznaczenie silnika CNHA). Zaraz po zakupie pojawił się problem. Po zatankowaniu Vervy pojawił się check engine. Po sprawdzeniu błędu u mechanika okazało się że jest uszkodzona sonda NOX. Mechanik usunął błąd z komputera i wtedy wyskoczył komunikat 'Awaria systemu Adblue. Uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km.' Pojechałem z tym do ASO po diagnostyce okazało się że do wymiany jest sonda NOX i sonda lambda. Obydwie zostały wymienione w ASO jednak komunikat o awarii Adblue nadal się świeci. Mechanik ASO powiedział że teraz trzeba jeździć aż zgaśnie bo ten system musi sobie wykonać iles tam przeliczeń żeby się ustabilizować. Zrobiłem już jakieś 300 km i wciąż komunikat się świeci. Czy spotkał się ktoś z podobna diagnoza? Powinienem nadal jeździć do skutku? Zostało mi 450 km i nie wiem jak się na to zapatrywac. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...