Skocz do zawartości

Kicajec

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Kicajec

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AMB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Chciałbym w miarę możliwości, trochę odgrzać kotleta, rok temu wymieniłem olej i problemy przestały być tak mocno odczuwalne (albo się do nich przyzwyczaiłem), jednak teraz chciałbym podejść do tematu porządniej. Chodzi o skrzynie ZF 5HP19FLA (aktualnie mam FEP). Dostałem informację, że poza tą co mam jeszcze oznaczenie "GBF" na 99% będzie pasować bez niczego, a reszta też ma się dużo nie różnić (co jest dla mnie dziwne, były w innych silnikach). W przypadku skrzyń manualnych na forum jest dużo informacji, że skrzynie z innych silników pasują do 1.8T, więc zakładam, że w automatach jest podobnie, a jak z przełożeniami? Muszę tylko zwrócić uwagę, żeby była tak samo odczytywana prędkość, czyli skrzynie przed 2004 rokiem, czy jest możliwość łatwego przerobienia czujnika i nowsze też wchodzą w grę? Czy ktoś mądrzejszy może mi doradzić, co z innymi kodami, czy różnią się czymkolwiek i czy informacje które dostałem są prawdziwe? Chcę wiedzieć jakiej skrzyni mogę szukać (bo jest ich całkiem sporo) i nie ukrywam, że jak już mam się tym zająć to chętnie bym przytulił dłuższą skrzynię. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady! 😊
  2. Witam, posiadam a4 b6 1.8t quattro z tiptronicem, w ostatnim czasie zacząłem obserwować pooszarpywania (głównie przy cofaniu pod lekką górkę i przy stawaniu na światłach) oraz przeciąganie biegów (ale podobno to standard), dlatego chcę zorientować się jakie mam opcje. 🤔 Zastanawiałem się nad wymianą na nowszą skrzynię dsg (chociaż z tego co wiem, te pojawiły się dopiero w b8, więc może być to niemożliwe) lub inną skrzynię automatyczną pomijając cvt. Istnieje również opcja naprawy oryginalnej skrzyni, jednak samochód ma duży przebieg, a mi nie jest znane jaki żywot wiodła ta skrzynia, więc chciałbym uniknąć inwestowania w ewentualnego "trupa". 😅 Często przemieszczam się autostradami, dlatego przy wymianie miło by było też obniżyć obroty silnika. Widziałem tematy, w których opisywano, że skrzynie manualne pasują z 2.0tfsi oraz 2.5tdi z b7, więc zakładam, że automat również powinien, ale może to nie być tak oczywiste. Podobno kolejna generacja ma już inne przełożenia w torsenie, zatem czy trzeba wymienić dyfer lub wał? Jakie inne modele mogą posłużyć jako dawcy i jakich oznaczeń skrzyń powinienem szukać? 😊
×
×
  • Dodaj nową pozycję...