Skocz do zawartości

lkuc18

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O lkuc18

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    K.

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Chodzi o ten czarny element? Jeśli tak to nie wymieniałem go - czyli został stary. No i rzeczywiście traktowałem to benzyną ekstrakcyjną żeby domyć. To błąd?
  2. Cześć! No ja jestem po wymianie oleju i... jeździ się ok, ale.... zauważyłem że poci się w okolicy flanszy: Co o tym myślicie? Co mogłem zrobić źle? Ogólnie to ten wałek z łożyskami włożyłem na uprzednie miejsce tak jak był ale zastanawia mnie ta szpara między deklem a flanszą: Czy nie jest za duża? Jest ktoś w stanie ocenić to na podstawie zdjęcia?
  3. Pomoże ktoś?
  4. No udało mi się wreszcie zdemontować tę flanszę. Jedynym wyjściem u mnie okazało się wkręcenie długich śrub w przeciwległe otwory flanszy w celu wyprasowania jej ze skrzyni. Po zdjęciu flanszy i pokrywy skrzyni wygląda to tak: Kolejnym problemem było wykręcenie śruby do dolewania oleju: Była nieźle zmasakrowana: Ale koniec końców udało się ją wykręcić naspawując na nią nakrętkę: Pytania do Was: 1. Czy to co wyciągnąłem ze skrzyni z flanszą (jakaś rurka i łożyska) nie stanowi problemu? Będę mógł to z powrotem włożyć i skrzynia będzie działać? 2. Jak bardzo skrzynia jest odporna na jakieś brudy, zanieczyszczenia? Boję się że mi tam naleci jakiegoś syfu bo spód auta to jednak czysty nie jest.. w zw. z tym czy po powrotnym założeniu tej pokrywy powinienem jakoś np. przelać tę skrzynię olejem? 3. Gdzie znajdę taką śrubę do wlewania oleju? Czy ma ona jakiś kod po którym ją znajdę?
  5. Nie umiem właśnie ustalić jaki mam kod skrzyni 😕 Co do wyszarpania - a czy powinienem najpierw zdemontować flanszę samą i dopiero później tę pokrywę? Bo próbowałem pokrywę całą od razu.. może tutaj popełniam błąd?
  6. Pomoże ktoś? Jeszcze dziś wszedłem pod auto z nadzieją że we flanszy jest śruba (po przeczytaniu tego wątku: ) która ją trzyma, ale u mnie niestety nie ma takowej. U mnie wygląda tak:
  7. Dopiero znalazłem czas na tę operację i.... odkręciłem najpierw półoś od flanszy i oddzieliłem je. Następnie odkręciłem śruby dekla, mam na myśli te: I zacząłem ten dekiel podważać z dwóch stron (tak jakby od przodu i od tyłu) i zszedł on na jakieś pół centymetra ale dalej nie chce 😕 i się kurczę zastanawiam.. czy mam się z tym siłować dalej czy może jest na to jakiś inny sposób? Może coś robię źle? Jakieś podpowiedzi? W tej chwili wygląda to tak:
  8. Muszę się za to niebawem zabrać a boję się jak nie mam pełnej wiedzy jeszcze i pozostają obawy. W zasadzie sprowadza się do odpowiedzi na pytania: 1. Czy jeśli zdejmę ten dekielek (to chyba flansza(?)) ze skrzyni biegów to nic złego się nie stanie? W sensie rozumiem że wyleje się olej ale żadne części ze skrzyni biegów mi nie powypadają i nie będę miał problemu z włożeniem ich spowrotem? 2. Jak zamocować ten dekielek? Wg tego co pisaliście zrozumiałem że jest on mocowany na silikon. W zw. z tym będę jakiegoś potrzebował by go po zdjęciu założyć ponownie - jaki mam kupić? 3. Jak odkręcić (urobioną jw.) śrubę do uzupełniania oleju. Czy można byłoby do niej dospawać cokolwiek żeby móc kręcić? Jak ktoś zna odpowiedź chociaż na część pytań to podzielcie się proszę wiedzą/doświadczeniem.
  9. Olej i tak będę wymieniał. A jakiego silikonu użyć do założenia tego dekla później?
  10. Hm, czyli mam najpierw odkręcić półoś odkręcić dekiel Na tym etapie mam pytanie - co się stanie po zdjęciu tego dekla od skrzyni biegów? Czy wtedy wyleje mi się olej? Na co trzeba uważać? Nie mam pojęcia co tam jest pod tym deklem
  11. Hm, czyli tutaj nie ma fabrycznie żadnego dystansu? Bo myślałem że potrzebuję coś takiego dokupić bo przez to się olej gdzieś sączy.. A dodam jeszcze jedną kwestię... czy ktoś z Was miał może problem z odkręceniem śruby do dolania oleju? U mnie się wyrobiła i nie mogę jej odkręcić, wygląda tak: Jest jakiś patent na odkręcenie jej? Czy ewentualnie dospawanie do niej jakiegoś pręta mogłoby się udać i jest bezpieczne?
  12. Właśnie kurczę nie mogę ustalić tego kodu skrzyni... Jak to znaleźć? EDIT: oo... udało mi się znaleźć to info w internecie po zdekodowaniu VINu Ale w ETCE online nie widzę info dot. akurat tej części skrzyni 😕 z tego co widzę w internecie to nazywają to "dystans flansza skrzyni biegów". Pomógłby ktoś w znalezieniu tej części? Mój kod skrzyni to GBM. Wygląda to mniej więcej tak:
  13. Cześć wszystkim! To mój pierwszy post na tym forum, miło mi do Was dołączyć. Mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Mechanik twierdzi że wyciek spowodowany jest tą "uszczelką" ponieważ jest delikatnie "ułamana" wzdłuż (zdjęcie z internetu) Czy wie ktoś gdzie takową dostać? Lub pod jakim hasłem szukać? Audi A4 B6 2.0 ALT 2003r.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...