Skocz do zawartości

endrju1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O endrju1

Informacje

  • Imię
    Andrzej
  • Miasto
    LLB

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ARG
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Który czujnik pokazuje błąd? Wałka czy wału? Jak ten drugi to odpalić wcale nie powinien. Czujnik halla da się sprawdzić multimetrem (warto sprawdzić i w trakcie sprawdzania go podgrzewać, bo potrafi przestawać działać po nagrzaniu). Jeśli nie on to sprawdź na którym cylindrze nie pali i sprawdź czy przewód/fajka jest ok (opór ok 2kOhm) i czy iskra jest na świecy.
  2. Ok sprawa chyba rozwiązana, usterka spowodowana była uszkodzoną fajką 2 cylindra. Sam przewód był sprawdzany i miał poprawny opór (2kOhm), ale oglądając filmik z testu czujnika wału, człowiek testował go po podgrzaniu suszarką. Stwierdziłem że i ja tak zrobię, czujniki po kolei podgrzewałem i sprawdzałem czy zmienią się odczyty na oscyloskopie (nic się nie zmieniało), sprawdziłem tak też cewkę i co za tym idzie również przewody i bingo! okazało się, że podgrzewając fajkę (czyli ten czerwony element wchodzący od przewodu do świecy) w pewnym momencie jego opór wzrósł poza zakres miernika (pojawiła się przerwa). Co prawda przewodów nie miałem (poza tym cena sensownych jest spora), ale zastosowałem przewody od jakiegoś Passata (zdaje się B5 ale głowy nie dam) nieco inne długości, ale pasują i walały się po magazynku. Póki co zrobione jakieś 300km i żadnego szarpnięcia.
  3. Odświeżę temat. Walki z szarpaniem ciąg dalszy, zauważyłem że z upływem czasu szarpie coraz bardziej. Była okazja to podmieniłem cewkę (na identyczną z innego auta) i czujnik obrotów wału, ale nic to nie zmieniło. Ale... po dłuższym postoju szarpanie było na tyle duże, że po przełączeniu na LPG auto potrafiło na jałowym zgasnąć (oczywiście żadnych błędów w ecu), lecz stwierdziłem że spróbuję odpiąć czujnik wałka (G40) i... auto przestało wariować na biegu jałowym, zaś podczas jazdy delikatne szarpnięcia są ledwie wyczuwalne. Check engine się nie zaświecił ale w błędach (oprócz usterki odpiętego czujnika) pojawił się błąd sondy lambda. I teraz pytanie. Za co dokładnie odpowiada ten czujnik (skoro bez niego silnik pracuje zdaje się poprawnie)? Poprzedni właściciel mówi, że czujnik jakieś 2 lata temu był wymieniany, czy mógł się uszkodzić? Jako go sprawdzić (posiadam dobry miernik i oscyloskop jak trzeba)? Wracając do ujemnego KWZ jak powinien wyglądać jego poprawny wykres podczas pracy?
  4. Auto jak w temacie, z LPG. Obroty jałowe trzyma wzorowo, jednak po rozgrzaniu, powyżej 1900rpm przy pedale wciśniętym do połowy auto zaczyna szarpać. Na benzynie o wiele słabiej, przy delikatnej jeździe niemal nie wyczuwalnie. Zrobiłem za pomocą elm327 i CarScanner zapis przebiegu kąta wyprzedzenia zapłonu i wyraźnie widać, jak podczas przyspieszania spada do ok -13stopni (wtedy czuć szarpanie). Na ten moment wymieniłem tylko świece (bo podobno przy LPG to one mogą sprawiać problem bo LPG ciężej odpalić), ale bez zmian. Czy może to być spowodowane np. czujnikiem na wale lub aparatem zapłonowym? 2024-12-19 14-14-28.csv
  5. Z błędów był tylko błąd czujnika, ale po jego wymianie zniknął i nie wrócił.
  6. Witam, auto jak w opisie, kupione z uszkodzoną cewką, wymieniona na nową. Auto rozpędzając się mniej więcej do niecałych 2 tyś rozpędza się normalnie (na tyle na ile wydaje mi się że powinien), potem do ok 4tyś tak jakoś słabo (tak jak by coś go muliło) zaś powyżej 4tyś wystrzela jak by coś się odetkało (oczywiście silnik bez turbo). Po podłączeniu do kompa wyrzuciło błąd czujnika położenia wałka, który po skasowaniu wracał po odpaleniu. Czujnik wymieniłem, ale auto jeździ jak wcześniej. Sprawdzany był też katalizator, ale trzyma parametry. Od razu mówię, że do tej pory jeździłem VW w dieselu i japończykami w benzynie, więc nie mam porównania do innego egzemplarza i może tylko mi się wydaje że jest coś nie tak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...