Skocz do zawartości

piotom0

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piotom0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia piotom0

0

Reputacja

  1. Bardzo dziękuje za analizę logów i uwagi. Też podejrzewam, że coś jest nie tak z synchronizacją i ustawieniem rozrządu. Zasugeruje mechanikowi ponowne sprawdzenie ustawienia od nowa całego rozrządu. Prawdopodobnie regulację rozrządu zrobili na oko bo dostępu do Vaga nie mieli. Jak się wpiąłem z VCDS em to było zero i uznałem, że jest ok, a tak może wcale nie jest. Jak rozrząd będzie ustawiony poprawnie, to w drugiej kolejności zajmę się sprawą identyfikacji źródła wibracji. Nie było mnie przy montażu pompy olejowej i nie wiem czy wałki wyrównoważające ustawił poprawnie - nie będę zgadywał - zatem to też jest do sprawdzenia. Poduszki sprawdzili podczas wyjęcia silnika i stwierdzili, że były w bardzo dobrym stanie. Czy istnieje jakiś poradnik / instrukcja jak krok po kroku poprawnie ustawić rozrząd i wałki wyrównoważające w tym silniku (BRE) ? Nie wiem, czy mój mechanik sobie z tym poradzi (więc, jeżeli nie) to czy znacie kogoś sprawdzonego w okolicach Warszawy, kto zna ten silnik i zrobi te ustawienia poprawnie? Dziękuje za pomoc. Ciąg dalszy - dwa dni później: Dzisiaj wpiąłem z ciekawości VCDS-a żeby sprawdzić inne parametry silnika i okazało się że pojawiły się następujace błędy 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) P3008 - 000 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 234001 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 903 /min Prędkość: 0.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 12.62 V Bity binarnie: 00101100 Stab.b.jałowego: 0.0*KW (bez jednostek): 35.0 000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 234001 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 945 /min Prędkość: 0.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 12.39 V Bity binarnie: 00101100 Stab.b.jałowego: 0.0*KW (bez jednostek): 38.0 Kody gotowości: 0 0 1 0 0 Czy te błędy mogą wynikać ze złego ustawienia rozrządu (poza zakresem) czy może raczej czujnik jest uszkodzony?
  2. Dzień dobry. Jestem nowym użytkownikiem serwisu i proszę o Waszą opinię w kwestii przypadłości mojego auta. Audi A4 B7 2.0 TDI BRE z przebiegiem 230000 km po dużym remoncie: wymiana pierścieni, szlifowanie głowicy i zaworów, uszczelniacze,, wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, wymiana paska rozrządu, sprawdzenie i wyważenie turbo, regeneracja pompy oleju i wymiana pękniętej chłodnicy spalin. Po odbiorze od mechanika silnik wpadał w wibracje powodując drżenie całej budy, poza powyższymi miałem ważenie zaniżonego spalania. Po tygodniu wibracje nieco się uspokoiły ale nadal występowały - zwłaszcza powyżej 3000 obr. Wrażenie z jazdy - jakby mocy brakowało, silne drgania na kierownicy przy wysokich obrotach i tępa praca silnika. Po sprawdzeniu kąta synchronizacji okazało się że jest -2.0 czasami -2.5. Poprosiłem o skorygowanie na 0 i nastąpiła zdecydowana poprawa w elastyczności silnika i zdecydowane zmniejszenie wibracji ale rano pojawił się problem z rozruchem na zimnym silniku. Trzeba nim 2, 3 razy zakręcić żeby odpalił. Nadal są małe wibracje ale nie jestem pewien czy rozrząd jest dobrze ustawiony, szczególnie na wydechu. Mechanik niestety nie dysponuje VCDS-em więc pożyczyłem od znajomego kabelek i zrobiłem logi. Załączam logi, niestety nie miałem nikogo do pomocy więc mogą być zrobione do końca poprawnie. Dynamiczny: Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html Statyczny: Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html Proszę o poradę na co zwrócić uwagę mechanikowi. Jakie mogą być przyczyny niedomagania porannego rozruchu i wibracji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...