
Bajergdynia
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
4O Bajergdynia

Informacje
-
Imię
Krystian
-
Miasto
Gdynia
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Cabriolet
-
Rok produkcji
2006
-
Silnik
3.0 TFSI V6
-
Kod silnika
CCAA
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Tiptronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Kabelkologia....... Jest kilka w sumie za***istych informacji........ - sterownik silnika ma komunikację z klimatronikiem.......to że klima będzie działała to wiedziałem już wcześniej. Ale dobre jest to że sterownik silnika będzie miał wpływ na chwilowe wyłączenie kompresora klimy w momencie "pełny pędzel" - jest częściowa komunikacja ABS z sterownikiem silnika. Częściowa to znaczy sterownik silnika widzi szybkość jazdy....mega ważne do poprawnej pracy silnika. Ale są błędy o nie prawidłowych informacjach. Pewnie nie obejdzie się bez ingerencji w samo oprogramowanie ABS......albo jego zmiana........wyjdzie z czasem. No to musi działać .... - sterownik silnika ma komunikację z sterownikiem kierownicy..........odczytuje info z manetki od tempomatu........więc razem z sygnałem prędkości spowoduje to że będzie działał tempomat, na którym bardzo mi zależy. -jest komunikacja z zegarami....... -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Dziś przyszły ostatnie graty do poskładania ukł. chłodzenia kompresora. Chłodnica robiona na zamówienie i elektryczna pompa cyrkulacji płynu. Orginalna chłodnica z A6 jest jedną z niewielu części która fabryczna nie pasuje, stąd decyzja na "rękodzieło". Pompa zastosowana w 3.0Tfsi to CWA50, zastosowałem kompatybilną CWA150... stosowaną w Audi E-tron i E-tronGT jako pompa chłodzenia akumulatorów......jednak do czegoś się te elektryki przydają... A wiecie co oznacza po francusku étron......... kupa 😁 -
Ciągła praca wentylatora na wysokich obrotach P0480 w Audi A4 B9 2.0TDI
Bajergdynia odpowiedział(a) na patros2015 temat w Audi A4 B9
Ze 3 lub 4 lata temu miałem takie B9 z identyczną awarią. Wentylator ciągle pracował na pełnej mocy i bład sterowania wentylatorem............ Zgnity kabel sterujący wentylatorem na podszybiu na wysokości serwa hamulcowego......niestety mega gówniane dojście ........ -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Sprzęgła nie ma, to klasyczny automat ZF tiptronic Auto fabrycznie było z taką skrzynią Aktualna skrzynia to też tiptronic ale ori z 3.0tfsi. W temacie swapa ....mechanicznie ogarnięty........łapy, poduszki, podpory poduszek, cały montaż napędu (silnika, skrzyni, dyfra, półosiek przód i tył, wał na tył ), wszystkie osłony termiczne w nadwoziu...... już na gotowo...... Cel jaki sobie postawiłem to zmontowanie wszystkiego na orginalnych częściach, nie ciętych czy spawanych....wszystko na orginał. Tak jak by poskładała to fabryka........ ma być cicho i bez wibracji. Układ chłodzenia prawie ogarnięty. Jest bliźniaczy do 3.2Fsi i wiele węży jest z tego silnika. 3.0Tfsi posiada dodatkowo układ chłodzenia kompresora oparty na elektrycznej pompie cieczy i dodatkowej chłodnicy którą zamówiłem i jest to jedyna rzecz customowa. Rozmyślałem też o dołożeniu Webasto ale dużo miejsca zabrała elektryczna pompa chłodzenia kompresora no i d*pa Elektryczna pompa paliwa jest ori 3.0tfsi z A6C6 "wszczepiona" w orginalny kosz z A4. Będzie wysysać paliwo do końca i pokazywać prawdziwy poziom. Klima w zasadzie poskładana. Jest plan o rozbudowę o chiller-killer. Zasys powietrza na chwilę obecną jest poskładany na filtrze powietrza z 3.2FSI. W przyszłości będzie jakaś zmiana bo chciałbym żeby było słyszalne wycie kompresora..... Potrzebna była mała modyfikacja rolki paska napędowego kompresora bo nie mieściła się pod obudową wentylatorów......... Oooooooo własnie ........wentylatory największe jakie występowały dla wersji 3.2Fsi......czyli dla gorącego klimatu. Zamówione duże koło pasowe do podkręcenia kompresora. Wydech na chwilę obecną seria. To tak z grubsza..... -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Tak, ruszyło się. Ale powoli bo brak czasu na swoje 😁. Dużo czasu trwało skompletowane wszystkich potrzebnych gratów do okoła przeszczepu........łapy silnika, poduszki, podstawy poduszek, węże klimy, wspomagania, chłodnicze, ściana czołowa z chłodnicami, wiatrakami, osłony termiczne lewej komory silnika, rozbudowa ukł. chłodzenia oleju o dodatkową pompę (jak w wyposażeniu na gorący klimat PR 8Z9) setki dupereli a jeszcze pewnie czegoś będzie brakowało. Silnik ze skrzynią 6hp19a przygotowany i zamontowany w komorze. Na chwilę obecną wydechy ori 3.0tfsi. Tylny dyfer też z 3.0tfsi. Wał, półosie przód i tył orginały z mojego A4. Nic nie cięte i nie spawane. VAG grupa jest jak klocki lego......tylko trzeba wiedzieć co z czym. Alternator zmieniony z A43.2fsi, ten z 3.0tfsi jest sterowany ze sterownika aku. -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Sterownik orginał od 3.0tfsi. Zegar z B7 czyta info ze sterownika silnikowego 3.0tfsi . Stacyjka ori od B7. -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
-
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Hamulec w A6 z 3.0tfsi to 347mm czyli bliźniak do eS4-kowego 345. Różnica jest w jarzmie. Uznałem że chcę więcej. Oświetlenia leżą w kartonie czekają na swój czas -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Będę na bieżąco wrzucać info co i jak. Póki co z cabrio silnik wyjęty i przystosowywuję go do A6C6 którą kupiłem z zatartym właśnie 2.0tfsi....tak żeby się motor nie zmarnował leżąc gdzieś w garażu. Z takich podstawowych info to silnik 3.0tfsi wkładam na wzór silnika 3.2fsi który był w B7. Wszystkie elementy montażowe jak łapy, poduszki, podstawy poduszek, przednie wzmocnienie / czołówka, węże od klimy, węże od wspomagania, wodne .......wszystko idzie na wzór 3.2fsi. Skrzynia automat 6HP19A w c6 jest zawieszona na jednej podporze z centralną poduszką, natomiast w B7 na dwóch małych poduszkach po obu stronach skrzyni. Na szczęście skrzynie maja identyczne obudowy i wszystkie łapy da się przykręcić plug&play. Manetka od biegów tak samo. Paliwo ..... pompę w zbiornik spróbuję zastosować ori 3.0tfsi z c6.......jak nie wyda to mam wybór między 3.2fsi lub z rs4b7 4.2fsi. Wydech na razie seria z ori katami a reszta wydechu.... ten co mam czyli S4. Zobaczymy jak się sprawdzi ale w przyszłości sport katy i relokacja ich do tyłu bo te silniki lubią topić katalizatory. Dźwięk ......raczej cichy, już za stary jestem na darcie ryja. Generalnie........ na razie wkładam wszystko na serii tak aby niedoróbki wyłapać i po poprawiać. Założenie jest takie że wszystko ma działać, żadnych kontrolek, żadnych 'drutów'. Ma to jeździć jak seria....tak jak włożyła by to fabryka. Jak już wszystko zadziała to robię moc. 3.0tfsi jest dość podatnym na mody.......małe kółko na kompresor, duże pasowe, wydech i przede wszystkim poprawa wodnego chłodzenia kompresora. Realne moce to ok 450ps/600nm z dużym niutem z dołu i natychmiastową reakcją na gaz , gdzie auto nadaje się na co dzień a jak jest potrzeba to "aktywuje" się opcja katapulty. -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Niema co przecierać.......3.0tfsi już swapowali do B7 i B6 a nawet B5. Trochę tego jest na świecie. Ale w PL jeszcze nie widziałem/słyszałem. A jak zadałem pytanie czy ktoś coś to jedna osoba napisała że próbowała ale się poddała. A zaraz potem zaczęła się gówno burza że bezsensu, że lepiej 2.7TT.......... -
A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI
Bajergdynia odpowiedział(a) na Bajergdynia temat w Audi A4/S4/RS4 B7
-
Fotele i kanapa z Audi A4 B8, A5 8T do Audi A4 B6/B7
Bajergdynia odpowiedział(a) na gar.bik temat w Audi A4 B6/B7
-
Do A4 Cabrio podejdą fotele z A5 cabrio. Miałem u siebie w B7 Cabrio.
-
Panowie. Z czego poskładać coś "męskiego" na przodu..... felga 20"......... 360 i więcej... nawet 400? Jest tylko jeden warunek żadnych dystansów pod tarcze czy felgi.
-
Montaż kamerki w lusterku i kilka funkcji lusterka z kompasem
Bajergdynia opublikował(a) temat w Audi A4 B6/B7
Zawsze irytowały mnie kamerki na przedniej szybie ale te rozwiązanie jest przekonywujące. Kamere montuje się zamiast osłonki ozdobnej na szybie, wszystko pasuje, nawet kolorystycznie, jest nie zauważalne dla kogoś nie w temacie. Najważniejsze że nie walają się kable i jest to genialnie rozwiązane od strony elektrycznej. Zasilanie kamery wzięte jest z instalacji czujnika deszczu dodatkowym adapterem, dołączonym do zestawu czyli startuje po stacyjce. Oprócz adaptera jest jeszcze standardowa instalacja w wypadku braku czujnika deszczu. Przy okazji kilka ukrytych funkcji lustra z kompasem. Pozdro