
krzysiogreg
Pasjonat-
Postów
38 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O krzysiogreg

-
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź [br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 21:09_________________________________________________Panowie, Odgrzewam kotleta i mały update :gwizdanie: Zrobiłem czyszczenie przy użyciu LM Diesel Spulung, wypaliło całą buteleczkę. Nie zauważyłem żeby płyn zmienił jakoś kolor - cały czas był przeźroczysty. Nie miało to odczuwalnego wpływu na zachowanie silnika. Wymieniłem filtr paliwa, olej, sprawdziłem świece. Wymieniłem termostat. Sprawdziłem czujnik temperatury (G2/G52) - róznica w temperaturze jest (5st róznicy) ale nie wydaje mi się żeby mialo to negatywny wpływ na spalanie. Niepokoi mnie wciąż to spalanie na biegu jałowym - powiększyło się do 1,5 - 1,6 l/h przy temperaturze silnika 81st - robię krótkie dystanse więc nie daje rady nagrzać do 90st. Co gorsza dawka paliwa wskazywana w grupie 001 wynosi 11 - 11,7 mg/suw Dawki korekcyjne w 013 są ok oprócz cylindra 3 gdzie mam -2,7mg/suw -> czy cos sie z tą pompką dzieje? Bipy wszystkie poniżej 15. Grupa 18 - w porządku. Grupa 15 - chwilowe zużycie paliwa pokazuje na poziomie 1,4 - 1,5 l/h Co robic? czy to kwestia regulacji pompek (wstępne tłoczenie) czy może o-ringi mam do wymiany? A może tak silnik reaguje na "nie pierwszej młodości" koło zamachowe które nie wytłumia drgań i powoduje zakłócenia w równobiegłości silnika? Prosiłbym jeśli ktoś ma dostęp do dokumentacji o podesłanie danych regulacyjnych pompek (odległość od krawędzi głowicy + dane dot. regulacji luzu) dla silnika 1.9 ASZ Golf 2002r. Dzięki z góry!!! Poszukałem w necie i okazuje się że generalnie np uszkodzenie pompowtrysku ("lanie") skutkuje zmniejszeniem dawki w grupie 001, ale też zwiększa się dawka chwilowego spalania na FIS. Co więc może być że dawka w 001 osiąga tak wysokie wartości (w rzeczywistości jest bardzo mała) przy sporym wzroście chwilowego spalania na FIS?
-
sorry za głupie pytanie ale ciśnienie to mierzy się podłączając tylko manometr (obieg zamknięty) czy wpiąć się równolegle trójnikiem (obieg do pompy tandemowej)
-
Panowie a co z tym spalaniem? Czy dawki korekcyjne mają na to wpływ? Wydaje mi się że duże spalanie na postoju (np. tak jak u mnie, zakładam za duże o 0,5l/h) może przekładać się na zwiększone zużycie podczas jazdy, co też widać w logu statycznym, GR1, dawka paliwa ~9mg/suw. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, co zrobić żeby obniżyć te dawki? Czyszczenie środkiem Liqui moly? A może trzeba wyregulować pompki? Patrząc na BIP'y zakłdam że pompki są w dobrym stanie dawka w 001 jest odwrotnie proporcjonalna do tego co trafia do silnika, Ecu programowo podlewa wiecej dawke by utrzymac wolne obroty, 9 mg to mało moim zdaniem cos jest nie tak, sprawdziłbym paliwo w pierwszej kolejnosci czy dochodzi tyle co trzeba Dzięki za podpowiedzi, przy okazji przeglądu poszukam nieszczelności w układzie i przeczyszcze pompki Liqui Moly 5154. dodam tylko że autko jeździ na Motulu 505.01 oraz na filtrach Mann'a - wszystko od Dzika. ps. Jakie powinno być ciśnienie pompy ze zbiornika?
-
Panowie a co z tym spalaniem? Czy dawki korekcyjne mają na to wpływ? Wydaje mi się że duże spalanie na postoju (np. tak jak u mnie, zakładam za duże o 0,5l/h) może przekładać się na zwiększone zużycie podczas jazdy, co też widać w logu statycznym, GR1, dawka paliwa ~9mg/suw. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, co zrobić żeby obniżyć te dawki? Czyszczenie środkiem Liqui moly? A może trzeba wyregulować pompki? Patrząc na BIP'y zakłdam że pompki są w dobrym stanie
-
lukjar7 , co masz na myśli mówiąc powietrze w paliwie? Dodam że z rana jest problem z odpaleniem - słychać głośne przelewanie paliwa w zbiorniku i czasami jak odpalasilnik to przez sekundę wchodzi na 500-600 obrotów a później normalnie na 900obrotów. Całemu przedstawieniu towarzyszy chmura dymu. Co ciekawe, jeśli przekręce zapłon kilkakrotnie (tj 2, 3 razy "napompuje" paliwa) odpala lepiej. Pomiar wykonany na dynomecie pokazał 175KM / 363NM
-
Witam Pomóżcie panowie z logami, pacjent Golf, ASZ, po chipie. Auto sporo pali. Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Spalanie podczas miejskiej jazdy (spokojnej) to ok 8 litrów. Dynamiczne: Gr1. Gr. 4 i 8 Gr. 11 Gr 13,18,23 Statyczne: Gr 1, 13, 15 W grupie 1 widać że dawka wtryskiwana jest na poziomie 9.3 mg/suw -> dużo Nie mam loga statycznego Gr4 ale synchronizacja rozrządu jest ustawiona dobrze ( równe 0 ) Temteratury w grupie 7 też są ok. Co może powodować takie spalanie? Czy np. dawki korekcyjne mogą mieć taki wpływ na spalanie? Czy można tą dawkę jakoś zmniejszyć? Jak wygląda ogólna kondycja autka? Dzięki z góry za pomoc i odpowiedzi!
-
dzięki panowie za wszelkie odpowiedzi!
-
napewno 100 kkm ma ... Spanky, sugerujesz ze ma wiecej?? :mysli:
-
dzieki za wszystkie odpowiedzi jeszcze jedna kwestia - czy patrzac na korekcje PD , przebieg na budziku 100k km jest rzeczywisty?
-
a czy w BS004 - podczas przestawiania sie wtrysku wartość w 2 kolumnie nie powinna się zmieniać cyklicznie (tak jak np. podczas przełączania się EGR)?
-
Dzięki panowie za zainteresowanie!!! wklejam logi dla pełniejszej analizy Statyczne 000, 001, 004 Statyczny 013 Basic Settings 003, 004, 011 Spanky, co masz na mysli pytająć kto wymieniał rozrząd i czy nowy napinacz? Czy coś jest nie halo z rozrządem? Rozrząd wymieniał znajomy mechanik, wymieniono pasek, napinacz (ten spręzynowy) i rolke prowadzącą - nie wymieniałem napinacza hydraulicznego
-
Witam, Potrzebuje pomocy w analizie logów nowego nabytku mojego kolegi: Golf 4 z silnikiem ASZ. Jest to chyba ten sam silnik co AWX tylko zamontowany poprzecznie? 000 i 003 004 008 010 011 013 Niestety wcięło mi loga i padła bateria, ale wartości korekcji największe były na 4cyl = 0.65 reszta w granicy 0.3 023 Auto kupił 3 tygodnie temu, ma zrobiony rozrząd i wymienione oleje. Generalnie nie ma z nim problemów, ale dobrze żeby ktoś bardziej obeznany rzucił okiem na logi, zwłaszcza że kumpel chce zawirusować golfika :> Dzięki wielkie za wszelkie uwagi PS. ale i tak wiadomo jakie auto najlepsze :a4:
-
a u mnie brak tego na pokładzie... Ciekawe OT: Wie ktoś skad to ustrojstwo dostaje sygnal zeby zacząć podgrzewać? Czy na jednym włączniku od pompy spryskiwacza czy mmoże ciągnie prąd z przekaźnika ogrzewania tylnej szyby?
-
Witam, Może wilgoć z zewnątrz dostała sie do środka dyszy i... przymarzło? Postaw autko na noc do ciepłego garazu i wszystko bedzie jasne BTW: czy ktoś spotkał się z podgrzewanymi dyszami od spryskiwaczy? Występuje cosik takiego w ??
-
gaz sterowany elektronicznie (a byly w TDI na linkę?? ) Ok znalazłem juz garść przydatnych informacji http://www.a4-freunde.de/pdf/gra_b5_diesel.pdf