
Gienek79
Pasjonat-
Postów
46 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Gienek79

Informacje
-
Imię
Sławek
-
Miasto
Warszawa
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2003
-
Silnik
1.9 TDI PD
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Witam kolegów, Pytanie do tych co byli na akcji naprawczej - czy nie wzrosło Wam zużycie adblue?
-
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Może ktoś jeszcze kiedyś tu zajrzy, więc z kronikarskiego obowiązku: styl jazdy i ustawienie synchro nie miało wpływu na działanie napędu - było coraz gorzej. Czyszczenie egr i kolektora też nie pomogło. Natomiast wyczyszczenie zaworku N75 (lub 18 nie pamiętam już dokładnie) i samochód jak nowy. Oznacza to, że ten zaworek od wymiany (oryginał z ASO) wytrzymał tylko 4,5 roku. Jak na to wpadłem? Prosto - zaślepienie wężyka. -
Nie jestem pewien diagnozy, przypuszczam, że to n18, ale pewności nie mam. Czy poprawna praca silnika po odłączeniu przewodu jednoznacznie wskazuje na n18?
-
Witam, Ostatnio miałem problemy z prawidłowym działaniem silnika. 1,5 roku temu regenerowałem turbinę, kilka miesięcy temu odcinanie turbo wróciło, a po jakimś czasie doszedł nowy problem - dławienie silnika i gaśnięcie przy ruszaniu, brak mocy na niskich obrotach, puszczanie obłoków szaro-czarnego dymu, czasami dziwne warkoty, terkoty, zwłaszcza przy redukcji. Mechanik wyczyścił turbo - pomogło na odcinanie, ale braku mocy i dławienia z dołu nie rozwiązało. Jako kolejny do czyszczenia poszedł EGR - nie pomogło. Kolektor - nie pomogło. Nowy wkład przepływomierza - nie pomogło. I nowy EGR - również nie pomogło. Coś weryfikował z pompą paliwa. Odebrałem samochód nadal niesprawny. Siadłem do forum i po lekturze samodzielnie odłączyłem i zaślepiłem przewód (jak sądzę) z N18 do EGR (ten widoczny od góry, nie wymagający zdejmowania pokrywy silnika). I problem zupełnie zniknął. Zero dławienia, zero bąków z rury, zbiera się tak, że włącza się kontrola trakcji, a tego dawno nie widziałem.Silnik pracuje równo i bez żadnych niestandardowych dźwięków. Z tego co rozumiem, w ten sposób zdiagnozowałem niesprawność zaworu N18. Proszę o potwierdzenie. Dodam jeszcze, że jakieś 5 lat temu miałem identyczny problem i wtedy mechanik prawidłowo go zdiagnozował. Teraz nie poszedł w tą stronę twierdząc, że te zawory nie są tak usterkowe, żeby oryginał z ASO zepsuł się po 5 latach. Pytanie jakie mam, to czy jeżdżenie z zaślepionym przewodem może powodować jakieś usterki na przyszłość? Z góry dziękuje za potwierdzenie lub zaprzeczenie diagnozy i inne uwagi.
-
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Dzięki lukaszooo. A co z przepływomierzem? Poczytałem trochę na forum o synchronizacji i niestety wiem tyle co przedtem. Nie wiem czy dobrze sprawdzam, ale w 004 statycznych mam od 2.2 do 3.3. Jaka wartość dla leciwego awx będzie zalecana? Czy warto regulować, czy wymieniać rozrząd (teoretycznie powinienem za 10 kkm) W święta zrobię trasę, więc sprawdzę czy fis i dystrybutor pokazuje takie same wartości spalania. Ale to mnie tak bardzo nie martwi. Chciałbym uniknąć czyszczenia turbo za pól roku, a rocznie robię raptem 20 kkm. Cieszę się, że pompowtryski są ok. Objawów typu dymienie, szarpanie nie mam. Jedynie syf w turbinie blisko rok po regeneracji. wymienię filtr paliwa, bo ma już najechane 40 kkm bez wymiany. -
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
turbo jest po regeneracji i ostatnio po czyszczeniu. Logi statyczne: 001 http://vaglog.pl/log_244326.html 003 http://vaglog.pl/log_244328.html 004 http://vaglog.pl/log_244329.html 007 http://vaglog.pl/log_244331.html 010 http://vaglog.pl/log_244334.html 013http://vaglog.pl/log_244337.html 018 http://vaglog.pl/log_244340.html 023 http://vaglog.pl/log_244342.html 005 http://vaglog.pl/log_244330.html 008 http://vaglog.pl/log_244332.html 011 http://vaglog.pl/log_244335.html -
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Ok, zrobię pojedynczo. Od wymiany rozrządu minęło 80 kkm. Załączam pojedyncze logi dynamiczne: 003 http://vaglog.pl/log_244169.html 004 http://vaglog.pl/log_244168.html 008 (pierwsza część to logowanie na 4 biegu, druga część już na 3) http://vaglog.pl/log_244171.html 010 http://vaglog.pl/log_244167.html 011 http://vaglog.pl/log_244166.html -
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Logi dynamiczne wykonane wg instrukcji: 008 i 011: http://vaglog.pl/log_244089.html 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_244091.html 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_244092.html 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_244090.html(czy te grupy loguje się dynamicznie?) Dajcie znać jeżeli robienie 3 grup do jednego logu nie jest zalecane. No i oczywiście proszę napiszcie co z tych logów wynika. Czy jest zasadna i ewentualnie jaka interwencja we wtryskiwacze. -
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Na razie grupa 008 i 011 statyczne. Później dodam dynamiczne: http://vaglog.pl/log_243946.html http://vaglog.pl/log_243952.html -
Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz
Gienek79 opublikował(a) temat w Audi A4 B6/B7
Witam, Rok temu regenerowałem turbinę. Ostatnio znowu przestała działać. Okazało się, że kierownica jest zapchana suchym nagarem. W związku z tym proszę o analizę logów pod kątem działania pompowtryskiwaczy. Robiłem logi na rozgrzanym silniku 013, 018, 023 statyczne http://vaglog.pl/log_243954.html w trakcie jazdy: http://vaglog.pl/log_243956.html Proszę o opinię, czy przyczyny zapchania turbiny szukać w pompowtryskach? Zastanawiam się nad myciem w myjce ultradźwiękowej, regulacją, regeneracją. A może wystarczy jakis specyfik do paliwa? Samochód ma swoje lata, przebieg 350 kkm i nie chcę popłynąć z kosztami pełnej regeneracji, gdy nie ma takiej potrzeby. Po podłączeniu interfejsu okazało się że w pamięci pozostał błąd przepływomierza. Załączam wobec tego grupę 003. http://vaglog.pl/log_243947.html Logowałem też inne grupy statycznie, więc mogę je dołączyć - nie wiem które będą istotne w tej diagnozie. 001 - http://vaglog.pl/log_243944.html 004 - http://vaglog.pl/log_243948.html Jeżeli trzeba zrobić jakieś jeszcze logi w czasie jazdy to dajcie znać. Mam vcds lite niezarejestrowany, więc mogę robić tylko wartości mierzalne, basic settings mam niedostępne. -
Czy to jest spowodowane tym, że ECU tego nie obsługuje?
-
Oczywiście zapoznałem się z tym wątkiem. Ja nie chcę montować wyłącznika, tylko wyłączyć poduszkę za pomocą interfejsu. Z ostatniej strony wynika, że komuś udało się przeprowadzić adaptację zwykłym OBDII. Mi się nie udaje. Czy rozwiązaniem są drogie skanery diagnostyczne, które umożliwiają aaptacje?
-
Zainstalowałem i niestety nadal to samo. <br /><br />
-
Witam, Zakupiłem interfejs od Viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji. Próbuję wykonać instrukcję: Wybieramy Grupę 15 Airbag Następnie 10 Adaptacje Ustawiamy kanał 01 i dajemy READ powinien nam się wyświetlić aktualny stan poduszki W celu dezaktywacji zmieniamy domyślną wartość na 1, klikamy SAVE i już możemy bezpiecznie przewozić dzieciątko na przednim siedzeniu, Używając programu Polski Vag 4.9 nie mogę zapisać nowej wartości na kanale 1 (aktualna wartość jest 0). Używając Vag Com 409 dostaję error: channel not available. Proszę o pomoc i radę w czym jest problem. Czy to za słaby interfejs, czy należy użyć innego programu?
-
[B6 AWX] Prośba o analizę logów po czyszczeniu turbo i wymianie N18
Gienek79 odpowiedział(a) na Gienek79 temat w Audi A4 B6/B7
Czy z taką sztangą można jeździć, czy należy to jak najszybciej naprawić? Czy brak naprawy może pociągnąć za sobą jakieś konsekwencje?