Skocz do zawartości

Yova

Pasjonat
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Yova

Osiągnięcia Yova

0

Reputacja

  1. Yova

    Prośba o diagnostykę logów

    Witam Przepraszam za bałagan ale pierwszy raz to robiłem i trochę mi zleciało zanim wogóle VAG-coma ogarnąłem w podstawach. Kolejnych logów raczej nie uda mi się zrobić, gdyż zrobiłem tylko te które napisali mi koledzy w wyżej zalinkowanym temacie i na razie nie będę miał dostępu do kompa i kabelka. Co do auta, rozrząd zmieniony jakiś czas temu i wszystko było ok, przewody podciśnienia wymienione, korekcje sprawdzałem we wrześniu i wszystkie były BDB a teraz właśnie na jednym już nie jest tak ładnie, EGR zaślepiony ale programowo nie wyłączony, rano chmurka z rury niebiesko szara, w czasie jazdy kopcił (bo odkąd spadł śnieg i jest mróz prawie nie kopci) na szaro i w spalinach czuć olej. Po zdjęciu węża z odmy, widać dymienie i być może tamtędy olej leci do turbo bo z drugiej strony wąż turbiny suchy. Sztanga turbiny się blokuje niestety, nie wiem dla czego przed założeniem i krótki czas po wszystko chodziło BDB a później zaczęła się blokować i ciężko chodzić tak jak w starej. Płynu chłodniczego nie ubywa, silnikiem nie szarpie, odpala od razu pracuje równo, kompresja sprawdzana rok temu w sierpniu (jeszcze na starej turbinie) wykazała na dwóch cylindrach 26 a na trzecim i czwartm 27.
  2. Yova

    Prośba o diagnostykę logów

    Witam Bardzo proszę o przejrzenie logów, poniżej temat z problemami samochodu i wszystkie log, które wykonałem. W dużym skrócie autko kopci, faluje obrotami i bierze olej. http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/dymi-brakuje-mocy-znowu-cos-242261/ VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
  3. Rozumiem że podczas jazdy? Czy po prostu gazując? Jeżeli podczas jazdy to konieczna druga osoba?
  4. No tak E czy N co za różnica i to na J i to na J Dobra kombinuję komputer ale to pewnie najwcześniej w czwartek jak znajdę chwilę wolnego, i poczytam kilka tutoriali o tym jak się to robi
  5. EGR zaślepiony. ---------- Post dopisany 22-10-2012 at 15:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 08:47 ---------- A więc panowie problem nadal jest. Przepływka siedzi nowa, węże podciśnienia wymienione na nowe, dolot szczelny, EGR szczelnie zaślepiony i nic nie puszcza, a samochód dalej dymi . Jeszcze nie podmieniałem e75 z e18 ale jakoś wątpię że to coś da. Turbinka niestety się potrafi zawiesić w tryb awaryjny i wydaje mi się że grucha jest do wymiany (sztanga mimo rozruszania bardzo szybko się znowu zacina). Tylko teraz czy warto robić samą gruchę czy całe turbo do regeneracji? Czy sama grucha może mieć wpływ na to że dymi i faluje obrotami? Dziś odpiąłem przepływkę więc turbina przestała gwizdać, mocy miał mało, ale prawie nie kopcił, z tym że obrotami dalej falował. Na VAGu sprawdzałem wtryski i pokazuje wszystko ok (a można nawet powiedzieć że jak na wiek autka to pompki są w stanie BDB). Więc pytam się szanownych kolegów jak żyć! A tak na poważnie kończą mi się pomysły i obawiam się że turbo, które kupiłem od forumowego kolegi wcale nie było w dobrym stanie, chyba że doradzicie coś zamiast od razu wyrywać turbinę i ciułać złotówki na regenerację ;/
  6. Podpinałem VAGa no i pokazał właśnie przepływomierz, turbinka według VAGa pompowała jak trzeba, dziś jadę jeszcze raz, sprawdzić przepływomierz który założyłem bo może też jest padnięty. A czy przez zblokowane łopatki może kopcić? Chadury89 oj wiesz mi że sprawdziłem wszystkie możliwości zanim turbinkę wymieniłem Stare turbo pod koniec żywota zaczęło bardzo mocno kopcić a po zdjęciu przewodu wylała się szklanka oleju ---------- Post dopisany 07-08-2012 at 15:20 ---------- Poprzedni post napisany 06-08-2012 at 07:40 ---------- Okazało się że druga przepływka jest tez w nie najlepszej kondycji (zobaczymy jak to rozwiąże gość z allegro). Vag pokazał 180 jednostek za dużo, zamiast 250 - 430. ;/
  7. Witam Jakiś czas temu wymieniłem turbo w mojej B5teczce na turbinkę od AWX gdyż moja stara turbinka zaczęła pochłaniać dość znaczne ilości oleju. Po zmianie wszystko było super fajnie ładnie przez jakieś 3 tys km. I od nie dawna mam kolejne problemy. Autko jak by straciło moc turbinka jak by wyżej zaczynała brać, samochodzik zaczął kopcić na szaro i falować obrotami na biegu jałowym. Okazało się iż przepływomierz zdechł, więc się go wymieniło. No i niby nie faluje obrotami (choć też mu się zdarza czasem), trochę mniej kopci, ale niestety moc nie wróciła. Padło podejrzenie na gruchę turbiny. No i o ile się domyślam gruszka ta może mieć wpływ na pracę turbinki (brak mocy, a czasami turbinka przełączy się w tryb awaryjny i restart silnika pomaga tylko) ale czy ma ona coś wspólnego z kopceniem? Może ktoś przerabiał taki przypadek? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
  8. Co prawda nie na temat, ale mam pytanko, jak Ci się teraz jeździ? Bo sam planuje identyczny zabieg u siebie.
  9. I przy -40mm nie będę musiał amorków zmieniać na jakieś sztywniejsze? No i jeżeli nie MTS to co z budżetowych sprężyn?
  10. No ale tak właśnie się dzieje ;/ tyle że on tego oleju nie przepala bo jak odstoi wszystko jest ok. Aha no i to nie jest wcale 1,5l od poziomu dosłownie kopelki na końcu bagnetu wystarczy dolać 0,5l żeby poziom był taki jak powinien (wiem z czasów przed nową turbiną gdy często dolewałem )
  11. Ja wiem że olej się sprawdza trochę po tym jak postoi na płaskim, ale mi chodzi o to że w trasie co jakiś czas wyskakuje na fisie ostrzeżenie, według mnie nie jest to normalne, turbina nie jest też chyba o tyle większe żeby dużo więcej oleju lać, może przysłowiowy kieliszek ale bez przesady. Martwi mnie to że oleju nie ubywa a jednak błąd wyświetla co jakiś czas ;/
  12. No właśnie tak stwierdziłem żę i tak niżej niż 3-4cm nie chcę schodzić więc jednak zdecyduje się na sprężyny na stałe, no chyba że kiedyś gwint w dobrej cenie gdzieś się znajdzie okazyjnie . Wracając do tematu to mówisz kolego że te -40mm da się spokojnie ogarnąć jak po lasach nie będę jeździł ale zamiast MTSów to już lepiej coś na forum używanego kupić?
  13. Witam Jakiś czas temu pisałem o problemach z braniem oleju w moim avanciku. Problem już jest w zasadzie rozwiązany ale teraz pojawił się drugi. Otóż mam B5 Avant 1,9 TDI AJM z turbina od AWXa i to właśnie po zmianie turbiny olej przestał ubywać. Niestety nie ma lekko i jest inny problem, otóż średnio raz na 100km jazdy w trasie wyskakuje na fisie Min. poziom oleju, sprawdzamy na bagnecie, suchy... Autko postoi jakiś czas (powiedzmy 2-6h) sprawdzamy bagnet olej znowu jest, a na fisie nic się nie świeci, robimy następne 100km ciągłej jazdy i powtórka ;/. Czy po zmianie na większą turbinkę powinienem lać więcej oleju? Trochę nie rozumiem zachowania autka i nie wiem jaka może być tego przyczyna będę więc wdzięczny za każdą poradę. Z góry Dziękuję i Pozdrawiam
  14. Witam Noszę się z zamiarem obniżenia autka A4 B5 Avancik. Na początku miał być gwint, ale to trzeba było turbinkę zmienić a to jeszcze coś i jednak padło na sprężyny. Teraz pytanie jak sprężynki z tytułu sie sprawdzą na autko? Pewnie latem na 18" będzie fajnie tylko na dziury uważać, ale jak jazda zimą przy seryjnej 16"? Może ktoś już to przerabiał i podpowie czy takie obniżenie zda egzamin czy jednak szukać jakichś sprężynek max -30mm? Z góry Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam
  15. Yova

    Olej i turbo do regeneracji

    Turbo od AWXa siedzi teraz pojeździmy i poobserwujemy czy wszystko ok. Tylko mam pytanie, gdyż mam wrażenie że autko jak by trochę lepiej się odpycha, czy to możliwe bez zmiany programu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...