Skocz do zawartości

morenos

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O morenos

Informacje

  • Imię
    Moren
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    2.8 V6 30V
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam Panowie czy wie ktoś gdzie i czy znajduje się jakiś odpływ kanalik rurka w grodzi miedzy podszybiem a silnikiem tam gdzie siedzi akumulator? Dziś zajrzałem bo padł aku a tam aku stoi do połowy w wodzie, gdzieś się coś zapchało że nagle woda po deszczu nie spłyneła? Wie ktoś w którym miejscu jest jakiś odpływ?
  2. Problem rozwiązany. Uszkodzony był 5-ty kanał w sterowniku od gazu, a dokładnie przekaźnik, to powodowało zakłucenia w pracy 5 wtryskiwacza benzynowego podczas pracy silnika na benzynie. Sterownik naprawiony i w końcu auto odżyło a i sondy które na początku wymieniłem też bardzo się przydały bo auto i na benzynie i na gazie chodzi o wiele lepiej Dziekuje kolegom za pomoc w rozwiązaniu problemu
  3. Zrobiłem dziś pomiary na wtryskach. Stałe zasilanie na każdym wtrysku podczas pracy na benzynie na biegu jałowym wychodzi 14.06V Jeśli chodzi o piny nr 2 to wtryski 1, 2, 3, 4, 6 falują napięciem 13.64 - 13.98V natomiast wtrysk 5 stoi cały czas z napięciem 13.94V Nie byłem w stanie sprawdzić opornosci mniedzy pinami na wtrysku a ECU ponieważ mój ECU nie ma takiej ilości pinów, jest ich wszystkich 80 wiec pinu z numerem 89 i 113 nawet nie ma gdzie szukać. Zrobiłem natomiast taki szybki test omijając instalację elektryczną gazu. Oryginalna kostka audi która była kiedyś podłączona bezpośrednio do wtrysku 5, teraz jest wpięta do kostki od instalacji gazowej i dopiero z wiązki el gazu jest kostka wpięta do wtrysku, czyli jakby miedzy ECU Audi a wtryskiem 5 benzyny gazownicy wpieli instalacje elektyczną i wygląda to tak jak któryś kolega wspomniał że nawet jak silnik pracuje na benzynie to sygnał do wtrysków przechodzi przez ECU od gazu i dopiero trafia do wtrysku benzynowego. Wracając to testu, odłączyłem instalacje gazową i wpiąłem się oryginalną kostką z ECU Audi prosto do wtrysku i co, silnik pracuje równiutko czyli wychodzi na to że coś padło w sterowniku od gazu bo po ponownym wpięciu się przez instaacje gazu znowu kuleje... Wkońcu udało się dojść z czym jest problem tylko teraz nie wiem czy wchodzić w to dłubanie dalej z gazem czy podjechać tam gdzie mi gaz zakładali i powiedzieć o co chodzi a oni pewnie podmienią sterownik na początek i jesli przyniesie skutek to zaproponują wymiane na nowy ?
  4. Panowi dziękuje za nakierowanie i podpowiedzi, jestem bardzo wdzięczny Sprawdze jutro opory miedzy stykami kostek a ECU i dam znać co wyszło. Co do podmiany sterownika też można spróbować ale bedzie raczej niemozliwe znalezienie takiego samego sterownika a tym bardziej możliwość podmiany. Jest to instalacja EcoTech robiona z 8 lat temu, było to malo popularne wtedy a teraz pewnie wogóle niespotykane już
  5. a wiec po kolejnych testach jest tak: wtryski zamienione miejscami miedzy 5 a 6 cylindrem i bez zmian, nadal na 5 kuleje czyli nie wina wtrysku. Odłaczając kostkę zasilającą od wtryku 5 bez zmian, odpinając kostkę od wtrysku 6 znowu kuleje bardziej i teraz tak, na chwile zamieniłem kostki czyli kotką z wtryku 6 zasiliłem wtryskiwacz na cylindrze 5 a kostką z wtrysku 5 zasiliłem wtrysk na cylindrze 6 i teraz jak odpinam wtrysk na cyl 5 kuleje bardziej a jak odpinam na cyl 6 jest bez zmian czyli wychodzi na to że coś jest ze sterowaniem od strony elektrycznej wtrysku. Wróciłem do pierwotnej konfiguracji i zrobiłem pomiary miernikiem na kostkach. Na kostce z wtrysku 5 czyli tej która rzekomo szwankuje pomiędzy dwoma pinami jest napięcie ok. 8.9V , miedzy pinem 1 a masą jest 14V, między pinem 2 a masą jest ok. 5.1V. Dokladnie to samo jest na kostce z wtrysku nr 6 który teoretycznie działa normalnie. Dalej nic z tego nie rozumiem, jak by było coś nie tak z zasilaniem to powinna być jakaś róznica w pomiarach miedzy kostką 5 a 6 a tu dokłądnie tak samo, o co tu chodzi???
  6. testując wtryski dosłownie żaden nie rozpylał inaczej, kazdy tak samo takim samym kątem strumienia mgiełki. Co prawda nie przedmuchiwałem listwy wtryskowej ale zaglądałem w nią i średnica wewnętrzna jest na tyle duża że wrecz niemozliwe by było żeby coś tak dużego mogło zablokować wylot na 5 wtrysk, rozumiem jak by to miało być ziarnko piasku ale tam średnica rurek w listwie ma chyba z 5-6mm wiec przeleciałoby i zatkało końcowo sam wtryskiwacz. Podmienie wtryski i sprawdze
  7. Dziś się wziąłem za sprawdzanie. Wychodzi na to że problem ma się na 5tym cylindrze. Na pracującym siniku na benzynie odpinałem pokolei fajki od świec, na każdym cyl po odpięciu sinik pracował bardziej kulawo, tylko na piątym nie było żadnej różnicy. Wyciągnąłem fajkę ze świecy i do masy, iskra przeskakuje. Wykręciłem świece z piątego włożyłem do fajki, gwint świecy do masy, iskra na świecy ładnie skacze czyli ogólnie iskra jest. Spowrotem świeca na miejsce w gniazdo, podłączony przewód do świecy, zaczynam odpinać od pierwszego cylindra zasianie wtryskiwacza, i tak wszystkie jeden po drugim. Znowu a kazdym przy odpiętym zasilaniu sinik pracuję bardziej nierówno ale na piątym nie ma różnicy, czyli myśle pewnie uwalony wtrysk. Zabrałem się za wyciąganie. Wyjąłem wszystkie podpisując każdy gdzie siedzial i sprawdzam. Podpinam do wtrysku wężyk z pojemniczkiem z benzyną i zasilam go ciśnieniem ok. 5bar., na zasilanie wtrysku daje ok. 9V, ładnie słychać cyk i rozpyla dwa widoczne strumienie mgiełki, a dwa dlatego że kazdy wtrysk ma jakby dwa małe punkciki z których rozpyla paliwo. I byłem przekonany że na piątym wtrysku będę miał jakieś zacięcie że wtrysk się nie otworzy albo chociaż bedzie lał ale d*pa, wtrysk pięknie daje mgiełką... :/ Pomyślałem że pewnie na zasilaniu przy listwie nie ma napięcia na ten wtrysk i dlatego tylko ten piąty nie reaguje jak się odepnie kostkę podczas pracy wiec skłądam wszystko do kupy i biore sie tym razem za pomiary napięcia na kostkach i w wyniku testów na każdej z nich na biegu jałowym napięcie wskazuje jakieś 8.2-8.5V, przy podniesieniu obrotów przepustnicą pewnie gdzieś do 3-4tyś napięcie podnosi się do 9.2-9.5V tak mniej wiecej, i na piątym jest dokładnie tak samo. Rece opadły i brak pomysłu dlaczego tak się dzieje że iskra jest, paliwo jest, napięcie dochodzi, wtrysk działa a na tym garze dalej silnik kuleje, a jak przełącze na gaz to wszystko jest o.k. Wyciągając fajkę od swiecy na piątym na silniku pracującym na gazie zaczyna pracować tak samo kulawo jak na benzynie gdy jest wszystko podlączone jak nalezy. Ma ktoś jakiś pomysł???
  8. Zagląda tu ktoś ?
  9. a wiec sondy były obydwie padniete, dziś wymienione na nowe ori lecz problem nadal jest jak był, chodzi jak by nie palił na jednym cylindrze a na gazie wszytko smiga ok. Mam sugestie co do wtrysków od benzyny, czy jest możliwość sprawdzenia VCDSem czy wtryski nie leją? lub czy w ogóle są sprawne? jesli tak to która grupa i które pole dokładnie? Czy jest również mozliwość sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej celem wyeliminowania słabej kondycyjnie pompy?
  10. Witam. Panowie, nie wiem jak sobie z tym poradzić, jakiś czas temu zdarzało się to bardzo sporadycznie a od tygodnia jest tak że na benzynie silnik pracuje jak by nie palił na jednym garze, czy to na wolnych czy na wysokich obrotach, pod obciązeniem ciężko ruszyć bo prycha i brak mocy, zaś na gazie wszystko o.k, moc jest równo pracuje. Błędów brak, nic nie wyskakuje. Próbowałem coś poszukać w blokach pomiarowych na VCDSie ale nie moge znaleźć żadnej rozpiski bloków do ACK, to co w necie jest od innych sterowników i podane bloki i kolumny pokazują zupełnie inne pomiary co za tym idzie nie wiem co jest dobrze a co źle. Podpowiedzcie co posprawdzać, porobie screeny i powrzucam może ktoś zdiagnozuje lub nakieruje gdzie szukać przyczyny
  11. Witam. Czy ktoś podpowie jak dezaktywować testowanie żarówek w światłach do jazdy dziennej? Wchodziłem w centralny układ elektryczny ale nie ma możliwości wejścia w kodowanie tak jak to robiłem w swoim drugim aucie A3
  12. Tak auto lpg ale nie ma różnicy, na pb moze ciut lepiej idzie ale ogół jest taki sam, zimno super, ciepło muł. Piszesz "po skasowaniu korekt" , jak to zrobić?
  13. Witam kolegów Panowie, jeżdzę tym autkiem już kilka lat i ogólnie jestem zadowolony ale zastanawia mnie jedna przypadlość. Właśnie zaczął się okres chłodniejszych dni i co zauważyłem po raz kolejny jak każdej jesieni czy zimy ze kiedy temperatura otoczenia jest gdzieś poniżej 18C auto jak by odżywa, dostaje kopa i ma wiecej mocy, jak bym wsiadł do innego auta i tak moge jeździć pół dnia z bananem na twarzy , zaś kiedy temp otoczenia podskoczy powyżej powiedzmy 20C ( nieważne ile może to być 25 a moze i 33) auto sprawia wrazenie jak by ciągnęło za sobą przyczepe z jachtem, wkreca się na obroty na biegu jałowym zupełnie normalnie zaś na obciązeniu czy to pierszy czy 2 czy 3 bieg wkreca się tak pomału jak by bmu ciężko było. Od czego jest zależna tak diametralnie odczuwalna zwinność silnika że w chłodniejsze dni jeździ się jak bym autem zjechał z chiptuningu a jak jest cieplej to jak bym czołg ciągnął ? ? Mam dostep do VCDSa wiec jesli potrzeba jakieś logi z konkretnych kanałów to proszę o podpowiedź z których a sprawdze i podam.
  14. Witam. Udało mi się kupić ładne oryginały 19x 8.5 w ET45. Felgi w drodze ale i opony trzeba zamówić i tu dylemat. Zapewne dystanse trzeba bedzie dopasować (chyba że ktoś coś wie jakie) to zastanawia mnie czy 235/35 wejdą czy raczej być spokojniejszym i brać 225/35 ? Auto seryjne zawieszenie bez obniżania. Co do 235/35 jest lepsza oferta opon, 225/35 jakby droższe i mniejszy wybór wiec nie ukrywam że wolałbym w 235 ale czy wejdzie?
  15. Aha, to tak ma byc nawet w ciepłe dni ze na tym ssaniu chodzi przez jakiś czas? Nie wiem może się myle ale kiedyś jakoś tego nie zauwazałem ze po odpaleniu na zimnym chodził na wyższych obrotach...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...