Skocz do zawartości

A3_Fordon

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O A3_Fordon

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 DI
  • Kod silnika
    AJM
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia A3_Fordon

0

Reputacja

  1. Witam, poszperałem troche w internecie na temat regulacji sztangi, itd. niestety nie do końca wiem co dalej zrobić. Tematy na forum dotyczą innych rzeczy, ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem. Zacznę od początku, A4 B5 1.9tdi AJM Avant, 433tys.km, samochód łapał notlaufy powyżej 2500obr/min. Postanowiłem więc rozebrać turbine i wyczyścić kierownice. Auto przed ruszeniem wszystkiego, zbierało się już od samego dołu, 1100 1200obr ciągnęło i reagowało fajnie na gaz, potem przy 1400 1500obr turbo już fajnie ładowało i dostawało kopa.....az do notlaufa. Generalnie jeździło się bardzo fajnie. Wyjąłem turbo na stół. Luzy na wirniku, wzdłużny delikatnie był, poprzeczny też, ale wirniki i korpusy nie tknięte. Rano po odpaleniu puscił delikatnie niebieską chmurkę - czyli olejek już przełaził przez uszczelnienie. Potem już ani chmurki. Przy rozbieraniu niestety coś poszło nie tak, wirnik turbiny zakleszczył się. Po rozebraniu okazało się że już się nie obraca tylko strasznie haczy. Chwila wku....nia, ale zdecydowałem, oddaje do firmy, niech zrobią całe kompleksowo i będę miał świety spokój. Po 3 dniach odebrałem turbo. Wymienili wałek z turbiną, komplet łożysk uszczelnien itd, wirnik sprężarki został mój, bo był idealny. Poczyścili wszystko poskładali wyregulowali do wart. nominalnych. Normalnie dostałem do rąk nówke sztuke (tak wyglądała). Po zamontowaniu okazało się że jest lipa. Auto ma muła od dołu, turbo zaczyna ładować od około 2000 2200obr. Do tych obrotów total muł a reakcja na gaz żadna. Wyjazd ze skrzyżowania z trójki niemożliwy. Dziś zrobiłem logi, i pogmerałem w regulacji, ale tak żeby wrócić do oryginału w razie co. Niżej są logi, i wykres jak wygląda stan o którym mowa. Od 1000 do 4tys na 3cim biegu http://vaglogi.pl/log-010_011_003_7cC0xA.html Na 4tym biegu http://vaglogi.pl/log-010_011_003_4huPWFl.html Z tego wszystkiego wychodzi taki wykres. Zielona linia to wart doładowania zadana, żółta wartość aktualna, jak widać potężna turbo dziura. Skróciłem stangę o około 1mm, i miejsce ładowania przesunęło się do miejsca zaznaczonego grubą kreską na drugim wykresie. Jest duuużo lepiej, ale to jeszcze nie to, skrócenie o kolejny 1mm powoduje pogorszenie doładowania. Pytanie co zrobić żeby było tak jak przed naprawą, żeby nie było takiej dziury na niskich obrotach. Czy tutaj znaczenie ma regulacja zderzaka? Wykręcić go żeby bardziej przymknąć kierownice i doprężyć turbinę? Wiadomości wyszukane potwierdzają moją teorie, zderzak regulije doładowanie na niskich obrotach, sztanga na wysokich. Jednak praktyka troche odbiega chyba. Gdyby znalazł sie ktoś kto jest w stanie wytłumaczyć co zrobić z tym fantem był bym bardzo wdzięczny.
  2. Witam, Czy ktoś posiada może w A4 B5 Avant (najlepiej ciemny lakier) felgi 16" z A6 C5? Obecnie mam założone Oryginalne BBS RX 220 i średnio mi się widzą. Nie lubie specjalnie BBSów, a mam na zamiankę felgi z A6. Ciekawi mnie jak to wyglada i czy warto się bawić w przekładki. W internecie nic nie mogę znaleźć więc był bym wdzięczny jeśli ktoś ma jakąś fotkę albo zrobił by mi fotkę w takiej konfiguracji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...