
KamilHTC
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O KamilHTC

-
Niepopularne sposoby na znacznie tańsze OC - Moje i Wasze.
KamilHTC odpowiedział(a) na KamilHTC temat w Ubezpieczenia, odszkodowania, kolizje, wypadki
Przy pobieraniu danych z UFG wychodzi że szkoda parkingowa z AC na aucie służbowym 3 lata temu, gdzie nie wykryto sprawcy wisi na mnie bo ja ją zgłaszałem! Poczytałem trochę i sporo osób ma to samo, z pojazdu poprzedzającego wypadła śruba, uszkodziła szybę i zgłaszającemu szkodę z AC się dostało poprzez wpis do UFG. Inny zaś miał kamerkę i przez sąd musiał udowadniać że kamieniem dostał z auta poprzedzającego. Po "ręcznej korekcie" historii szkód wychodzi mi OC 600zł (od 24 maja) a po korekcie kodu pocztowego " Gdzie parkujesz pojazd w godzinach nocnych? " na 07-430 (miejscowość w mazowieckim ale przy granicy warmińsko-mazurskiego) 477zł całkiem dobry wynik jeżeli ktoś mieszka w tamtych stronach -
Witam, Potrzeba matką wynalazku... Szukam ubezpieczenia OC dla A6 C5 2.5TDI i trafiłem na ciekawą zależność, im dłuższy czas do chwili ubezpieczenia auta tym lepsza cena, a dokładniej: - Auto: A6 C5 2.5 TDI | 180km | 2002r | 374 tys. km | Avant | Automat - Człowiek: 31 lat, Prawko 10 lat, bez szkód, 60% zniżek, miasto graniczące z Warszawą. Sposób 1.: W Kalkulatorze AXA bez NNW i innych dodatków, z zniżką za zakup przez internet + zniżka za płatność kartą z góry za cały rok: - Jeżeli bym chciał ubezpieczyć od dziś (08.03.2019r.): 969zł + ewentualne NNW 10tys. (58zł), 30 tys. (67zł), 50 tys, (77zł), 150tys. (107zł) - Jeżeli bym ubezpieczył z wyprzedzeniem 77-115 dni (23.05.2019r.?656zł. NNW jak wyżej. 313zł różnicy jeżeli ubezpieczę auto z 3 miesięcznym wyprzedzeniem ! - Haczyk ? Jeżeli chcesz przedłużyć umowę w AXA na kolejny rok to nie ma bonusów które przysługują przy pierwszej rejestracji, na rok musisz się przenieść gdzie indziej i znowu do AXA, ja tak robiłem od kilku lat. Sposób 2.: mfind.pl przy tych samych parametrach z datą ubezpieczenia od 23.05.2019r. podaje cenę 648zł. Przy zakupie przez mfind.pl z użyciem kodu motodoradca dostajecie dodatkowo zwrot 50zł na konto w ciągu chyba 2 miesięcy, nie podaję linku wpisz w google "mfind motodoradca" i wszystko jest. Jakieś wasze źródła ciekawych tricków i zniżek ?
-
Witam, Czy uszkodzony aku. (5 letnia CENTRA CB802) może generować problem z ładowaniem ? Prąd ładowania jest na poziomie 0,3A, napięcie ok 14V przy odpalonym aucie, po odłączeniu klemy od aku. alternator zasila prawidłowo elektronikę auta w tym światła (nie przygasają po odpięciu aku.) Czy jednak mimo wszystko uszkodzenie aku raczej nie będzie generowało spadku napięcia ładowania do 0,3A ?
-
Witam Będę wymieniał kompletne przednie zawieszenie na pewne oryginalne Lemfordery, natomiast stan amortyzatorów mam na poziomie 53/57% Jazda po nierównościach mnie irytuje i nie wiem czy to kwestia wahaczy czy amortyzatorów, mam porównanie z firmową Astrą II kombi i mimo 150 tysięcy super wybiera a nic z zawieszenia nie było w niej robione od nowości. Pytanie czy stan amortyzatorów na poziomie tych 53% będzie w znaczący sposób wpływał na wahacze ? i czy aby wymienić wahacze w tym modelu należy wymontować kolumnę amortyzatora ? Rozważam czy nie dołożyć jeszcze 650zł na amortyzatory ze sprężynami jeśli mechanik wymieniając wahacze będzie musiał wyjąć amortyzatory to wkładając nowe nie skasuje mnie zbyt wiele więcej niż jak później będę chciał wymienić same amortyzatory ze sprężynami.
-
Przy drugiej wymianie już wszystko w miarę prawidłowo się zachowywało, jedynie w skrajnych położeniach kierownicy rzęzi ale tak z resztą było dotychczas, pewnie kolejny wydatek na pompę albo magiel albo może pasek.
-
Zalałem ponad max ale po odpaleniu silnika ściągnęło niemal wszystko o ile nie wszystko, szybko wyłączyłem silnik i jeszcze dolałem pochodziło trochę głośniej i się ustabilizowało ale czasem silnik spadł z obrotów na chwilę i powstała piana, przy skręcaniu na podniesionych kołach widzę że też pianka się robi i głośniej chodzi wspomaganie. Pasek nigdy mi nie piszczał. Płyn mam odpowiedni mineralny FEBI zielony 6162
-
1. Silnika nie uruchamiałem, koła podniesione, kręciłem kierownicą w jedną i w drugą, wypompowałem co się dało, zalałem nowy płyn do zbiornika (mniejszy krócieć cały czas zaślepiony) i ruszałem kierownicą ale nic płynu mi nie ubywało ani nic nie wypływało z cieńszego węża. Pyt. 1. Czyli kręcąc kierownicą na podniesionych kołach nie przepompuję całego płynu z obiegu. Myślałem że wygląda to tak iż wyciągnę wszystko ze zbiorniczka gruszką, podłączę się gruszką pod powrotny, wyciągnę co się da, następnie zaleję nowy płyn do zbiorniczka i ruszając kierą wszystko przepompuję aż na powrocie będzie mi leciał czysty jak niemal lany z butelki. To chyba tak nie działa... A działa w sposób: 1. Wyciągam wszystko ze zbiornika gruszką. 2. Cieńszy przewód kieruję do butelki (krócieć zbiornika zaślepiam), wypompowuję kierą co się da. 3. Wlewam nowy płyn do zbiorniczka i kręcę kierą, płyn jest ściągany do pewnego granicznego momentu i zatrzymuje się na pompie/maglownicy ale nie wraca mi powrotnym bo to pompa musi go dalej popchnąć. 4. Jak już więcej nie jest pobierane to podłączam wąż powrotny, zalewam zbiornik niewiele ponad max i odpalam silnik. 5. Czekam kilka minut aż się przepompuje i zaczynam ruszać kierą. Tak ? P.S. Z elektryki, elektroniki, IT to sporo zrobię ale z mechaniki to jedynie hobbystycznie więc idzie jak idzie
-
Dzięki "baw" za kompetentną odpowiedź. 1. Płynu przybyło tylko raz podczas tych -17 st C, nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem. Silnika wówczas raczej nie odpalałem gdy sprawdzałem tą obiętość ale pewien już nie jestem 2. STP z uszczelniaczem zalewam ponieważ jedynie taki był na szybko w sklepie, ale chyba przypadkiem znalazłem nieszczelność, przy zbiorniczku przewód o mniejszej średnicy po niewielkich walkach zsunąłem reką mimo że były 3 obejmy, obejmy chyba jeszcze fabryczne bo wyglądają na zaciągane jakimś przyrządem a nie skręcane wkrętakiem czy to płaskim czy gwiazdkowym. 5. Poszukam jaki dostęp jest do pompy pod cewką zapłonową i może od tej strony go wezmę. U mnie wyglądało to tak: 1. Odpompowałem gruszką cały płyn ze zbiornika 2. Zdjąłem cieńszy wąż ze zbiornika, podłączyłem do niego pompkę gruszkę i wyciągnąłem jeszcze trochę ale po chwili gruszka już nie miała siły odsysać, lecz jak ruszałem kierownicą to jeszcze trochę szło ale po zalaniu zbiorniczka już nowym płynem niestety ani trochę go nie zasysa niezależnie czy próbuję gruszką czy też gruszka + kręcenie kierownicą. Przypadkiem jakiś zawór zwrotny gdzieś mnie nie blokuje ? chociaż wydaje się że zasysam z kierunkiem przepływu. 3. Spróbuję zdjąć przewody z chłodnicy wspomagania, w tym przypadku również powinienem ściągnąć cały płyn ? (o ile w obwodzie brak zaworów zwrotnych) I co do pewności czy przewód powrotny to powrotny. Cieńszy przewód wchodzi na króciec za którym jest sitko, i przez to sitko płyn przedostaje się do zbiornika a grubym przewodem na czysto wychodzi do obiegu, nie powinno być odwrotnie ? że to przez sitko powinno być zasysane na mniejszy wąż wtedy patrząc z z góry wszelkie zanieczyszczenia gromadziły by się NA sitku a nie wychodziły na gryby wąż, przeszły obieg i wtedy zostawały pod sitkiem patrząc z naszej perspektywy. Załączam zdjęcie.
-
Witam Przed chwilą przeczytałem sporo tematów ale ile tematów tyle opinii. U mnie problem polega na tym że przy ujemnych temperaturach tak od ok -5 a może nawet -10 do rozgrzania buczy mi wspomaganie po uruchomieniu silnika niezależnie czy stoję w miejscu czy się poruszam, ostatnio zaobserwowałem że przy -17 płynu w zbiorniku jest całkiem sporo ponad maximum gdy przy normalnych temp czy po rozgrzaniu jest prawidłowy stan. Co jakiś czas dolewam pierwszego z brzegu ST Steering z uszczelniaczem. Jutro chcę się zabrać za wymianę płynu, podejrzewam że jest to czerwony wlany, na wymiankę mam Febi zielony 3 litry. I tu kilka pytań. 1. Co sądzicie o zwiększaniu się obiętości płynu w zbiorniku, czy zbyt wiele wody się tam znalazło z niewyjaśnionych przyczyn ? 2. Da radę się do pompy (celem zdjęcia wężyków i spuszczenia obecnego płynu) dostać bez kanału a z góry czy też podnieść auto na klocki drewniane ? 3. Czy to ma sens czy z góry macie przesądzony skutek wymiany płynu ? 4. Nie wyciągnę płynu z pompy poprzez ręczną pompkę gruszkę podpinając się pod jeden z króćców/wężyków wychodzących ze zbiorniczka ? Wydaje się że jest to całkiem dobre rozwiązanie. 5. Ile płynu może mi zejść (A4 B5 2.8 V6), mam 3 litry czyli z nawiązką na przepłukanie obwodu 6. Po wyciągnięciu trochę płynu i odlaniu na kartkę wydaje się byc nijaki zupełnie podobny do nikogo, tj. chyba żółtawy (co by wskazywało na to że wcześniej był zielony wg legend z for) ale sporo wlałem w międzyczasie ST Steering który wydaje się być bezbarwny, ogólnie w zbiorniku płyn wygląda na ciemny. 7. Przy maksymalnym skręcie w lewo czy w prawo słychać iż pompa ciężej pracuje ale trzeba się naprawdę wsłuchać. ---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 15:36 ---------- Próbowałem przeciągać płyn poprzez podpięcie pompki ręcznej (gruszki) do przewodu o mniejszej średnicy dochodzącego do zbiorniczka (krócieć w zbiorniku zaślepiłem) i dolewałemo nowego płynu, niestety nie chce iść, pompka nie ma siły, kręciłem kierownicą (na podniesionych kołach) lecz też płynu nie ubywa a zalałem zbiornik do pełna, coś źle robię ? próbowałem się dostać do pompy wspomagania ale za cholerę nie wiem gdzie ona jest lub w 2.8 V6 mam tak dużo tego wszystkiego że mogę nie jej zauważyć. Wężyk powrotny w B5 to ten węższy czy szerszy ?
-
Dzięki za odpowiedzi, decyduję się na WR A3 które na allegro są już po 299,99zł za sztukę co daje 1200zł - 5% za płatność z Alior Sync = 1140 i odbiór osobisty I jeszcze łańcuchy kupić na sylwestra w Zakopanem aby się nie zdziwić na miejscu.
-
Witam Proszę o wasze (tych co jeżdżą na tych oponach a nie tych co słyszeli to czy tamto lub dopiero tydzień temu kupili te opony) opinie o oponach asymetrycznych, szukam w google i wersje są różne, że asymetryki ściągają jedną czy drugą przy przyspieszaniu / hamowaniu, oczywiście mowa o prawidłowo założonych asymetrykach. Zauważyliście może wyższe spalanie na asymetykach ? Rozważam zakup Nokian WR A3 lub Continental ContiVikingContact 5 z asymetryków lub coś z testu zimówek ADAC Test ADAC: opony zimowe 205/55R16 H (10/2012) jak np. Continental TS850 lub Nokiany WR D3, jechałem ostatnio autem na Nokianach (nie wiem jaki model) ale huczą niemiłosiernie, nówki to nie były ale stare też nie.
-
U mnie po odciążeniu z koła zapasowego w bagażniku i PB na 1/4 baku (gaz pełny zbiornik) na gazie ok 9,5s na benzynie ok 9s błąd pomiaru do ok +/-0,5s
-
Piszmy o przyziemnych rozwiązaniach tj od 1.8T do rozsądnego 3.0 V6, Podaj jak z przyspieszeniem u Ciebie w manualu.
-
Witam serdecznie Rozważam zmianę mojego A4 na coś mocniejszego (na myśli B6 sedan 3.0 V6 automat), dajcie krótkie odpowiedzi jakie macie osiągi od 0 do 100km/h ewentualnie jak ktoś testował wyżej to ile U mnie ciężkie A4 B5 w automacie z wszystkimi szybami elektrycznymi, klimatyzacja, skóra, podgrzewane fotele do tego gaz z conajmniej połową zbiornika, zapas w bagażniku i z 65% zbiornika benzyny (wszystko trochę waży). W wolnej chwili sprawdzę jak będzie na rezerwie i bez zapasu. Reasumując: A4 B5 Sedan Automat 2.8 V6 z LPG Na PB95 ok 9,5s Na LPG ok 10,5s Katalogowo 7,6s