
Syriuss
Pasjonat-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Syriuss

-
Witam Pytanie: Na jaki olej wymienić? Moja żona ma w Corsie B '98 1,0 12V olej TOTAL QUARTZ 7000 15W50 - cudo jakieś którego nie ma na Allegro, a nawet jak jest inny o takich parametrach to od syntetyka do mineralnego. Z takim olejem Corsę dostała, żeby nie było, że to ja wlewam takie "wynalazki". :-) Czy może być: MOTUL 5100 Ester 15W-50 Motul 6100 Synergie 15w-50 MOTUL 4100 POWER 15W50 Z góry dziękuję za odpowiedź. Wiem :-) ;-) Ale gdybym dał do innego działu to by było: "to nie Audi", "pomyliłeś forum", "poszukaj"... a tak jest neutralnie w dziale "różne różniste". Poza tym nie mam zamiaru rejestrować się na forum Corsy (to by było chyba ósme forum i z leksza mam już dosyć rejestrowania się wszędzie).
-
Witam. Proszę o opisanie co łączą zaznaczone połączenia. http://wstaw.org/w/SJ7/ Z góry dziękuję.
-
[B5 AHU] Drugi wentylator na chłodnicy - przy jakiej temperaturze się włącza?
Syriuss opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam. Jak w temacie: Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się drugi wentylator na chłodnicy? Z góry dziękuję za odpowiedź. -
Witam. Proszę o podanie numeru części (kawałek gumowej rury :-) ) zaznaczonej na zdjęciu strzałką. Jak ta część się nazywa - żeby wiedzieć o co pytać w sklepie. http://wstaw.org/m/2011/10/09/GOTOWE.jpg Zdjęcie nie przedstawia mojego silnika (choć mam chyba identyczny), jak również nie jestem autorem zdjęcia. Z góry dziękuję.
-
[B5 AHU] Proszę o podanie numeru katalogowego przegubu wewnętrznego
Syriuss opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam. Jak w temacie. 1,9 TDI, AHU (66kW), '97, Avant. Kolega (mechanik) będzie mi wymeniał przeguby wewnętrzne (drgania budy w zakresie 1800-2100 - akt desperacji... ). Chcę na własną rękę je kupić i w związku z tym proszę o podanie numeru katalogowego ori przegubów (może być konkretny numer np SKF), żeby nie było "niespodzianki" podczas remontu. Jakiej firmy? SKF może być? Z góry dziękuję za odpowiedzi. -
Nie otrzymałem odpowiedzi (satysfakcjonującej ). Wrzucam temat na 1 stronę - Adminie wybacz!. Ostrzeżenie sam sobie dałem.
-
Witam. Z powodu kryzysu już kilka baków BIO z Bliskiej przejeździłem. Większej różnicy w spalaniu, jak i w mocy nie widzę (bo jaka też u mnie moc). Tylko ten smród jakbym na przepalonym oleju po frytkach z McDonalda jeździł mnie denerwuje. W zimie też nie miałem problemów (z dodatkiem do palia). Przestałem się bać tego "wynalazku". Kolega napisał: "Poza tym wyższa liczba cetanowa" - mnie się wydaje, że w ulotce liczba była mniejsza (ale mogę się mylić). W piątek BIO - 2,94 (śląskie), wczoraj ON - 3,68 (opolskie) (ceny skrajne).
-
Witam. Dziś stojąc w korku (ok 50 minut) zobaczyłem ze zgrozą, że temperatura płynu chłodzącego makabrycznie wzrosła powyżej 90 *C (na zegarach). Nie zastanawiając się długo włączyłem w klimatriniku c49 - ze strachem w oczach odczytałem 111. Od razu wyłączyłem klimę i radio (dodatkowe obciążenie silnika). Momentalnie temperatura zaczęła spadać do 102 *C i na całe szczęście właśnie w tym momencie korek się rozładował, więc ruszyłem dalej, by gdzieś stanąć na poboczu i dać odsapnąć silnikowi - o dziwo temperatura w kilka sekund spadła do 91*C. Jadąc autostradą temperatura utrzymywała się w granicach 89*C-92*C, a krótko po zatrzymaniu pojazdu do 94*C. Pytanie: Co jest grane? Termostat do wymiany? Dodam, że jestem tydzień po wymianie rozrządu wraz z pompą wody (w dobrym warsztacie ). Ma to może coś wspólnego? Z góry dziękuję za odpowiedzi. ------------------------------------------------------- Mam prośbę - pytanie. Jeżeli się nie mylę, to wiązka przewodów z wiatraka elektrycznego idzie do złącza, które jest pod osłoną oleju hydraulicznego (proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę). Czy mogę "na twardo" na chwilę podłączyć wiatrak do akumulatora by sprawdzić, czy działa? Jeśli tak, to proszę o informację (np fotka), które to są przewody, bo nie chcę czegoś spalić. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
Witam. Jak w temacie. Mój silnik AHU '97 66 kW Avant. Od biedy można by zrobić "partyzanta" w postaci dłuższej śruby "na przestrzał" z jakimiś podkładkami gumowymi, które wytrzymały by temperaturę i dawały odpowiedni dystans, ale na razie chciałbym poszukać ori części. Zna ktoś może cenę w ASO? Jakieś inne propozycje (zamienniki)? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
[B5 AHU] Nie działa ogrzewanie pomimo nagrzanego silnika, wentylator sprawny
Syriuss odpowiedział(a) na Audi A4 B5 1.9 TDI temat w 1.9TDI
Nie panikuj! Zobacz to: Odp: [b5 AHU] Kody klimatronika - nie grzeje . Nie tylko ja mam z tym problem :-) « Odpowiedz #8 : 26 Wrzesień 2008, 16:15 » Cytuj Modyfikuj Usuń U mnie problem rozwiązany! Opisałem sposób który ja zastosowałem - nie wiem czy jest to "zdrowe" dla Niuni... u mnie zadziałało! Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe poprzez stosownie tej metody W akcie desperacji ponowiłem płukanie nagrzewnicy - tym razem wyleciało sporo brązowej wody (nie wiem dlaczego wcześniej prawie nic nic nie wyleciało! - może było za niskie ciścienie wody? Nie wiem....) i po poskładaniu wszystkiego spowrotem grzeje jak w piekle! Zrobiłem to tak: 1. Odłączyłem 2 przewody gumowe od nagrzewnicy. (To te 2 przewody na prawo od akumulatora stojąc przodem do samochodu) Do odłączenia przewodów potrzebna jest klucz "żabka" z regulowanym rozstawem szczęk bo zwykłe kombinerki mają za mały rozstaw szczęk. Gumowe przewody schodzą z wyprowadzenia nagrzewnicy dosyć łatwo. Przewody odchyliłem nie zatykając - niewiele płynu się wylało. 2. Podłączyłem wąż ogrodowy do lewego wyprowadzenia z nagrzewnicy. (Proponuję zmierzyć średnicę wyprowadzenia z nagrzewnicy suwmiarką - jeśli się nie mylę to u mnie 20 mm - żeby nie bawić się z zapalniczką w celu rozszerzenia zbyt wąskiej średnicy węża (ja nistety tak musiałem zrobić). Lewe wyprowadzenie to z tego co czytałem odprowadzenie płynu. Czyli podpiąłem wodę do odpływu - zrobiłem odwrotny przepływ. I o dziwo wyleciało sporo brązowo rdzawego syfu.. Dziwne bo jakiś czas temu to robiłem i nic podobnego nie wyleciało... kurde nie pamiętam czy podpiąłem wtedy przewody zgodnie z kierunkiem przepływu czy "pod prąd"... Do prawego wyprowadzenia podłączyłem węża ok 2m żeby woda miała którędy wylatywać poza samochód Węże zacisnąłem tymi zaciskami, które wcześniej zdjąłem z ori przewodów - trzymają jak diabli - nie są to cibandy jednorazowe made in ChRL 3. Po "płukance" przedmuchałem nagrzewnicę powietrzem pod ciśnieniem. (mam dostęp do kompresora ). Dmuchałem w 2 strony tzn do dopływu i odpływu na przemian aż leciało samo powietrze beż brązowych kropel. Ciekawe jest że jak dmuchałem zgodnie z obiegiem to nic nie leciało a jak w przeciwnym kierunku to wylatywało... Nie wiem czy dmuchanie powietrzem pod dosyć dużym ciśnieniem jest wskazane... 4. Punkt drugi i trzeci powtórzyłem trzykrotnie. 5. Podłączyłem przewody na ori cibandach. 6. Odpaliłem samochód - przejechałem chyba 1,5 kilometra i...... Jest ciepło! Nie obyło się oczywiście bez chwilowej załamki - podczas składania poprosiłem kumpla żeby odpalił samochód i zaczął się bawić klimatronikiem w "ciepło- zimno"... Liczyłem, że podczas włączenia na ciepło od razu poleci płyn do nagrzewnicy... niestety nic nie leciało. Pomyślałem sobie "no to nici z odpowietrzania nagrzewnicy" - liczyłem, że odpowietrzę nagrzewnicę tą dziurką na przewodzie odpływowym tak jak zaleca jeden z forumowiczów. Niestety płyn nie płynął... więc i o odpowietrzaniu nie było mowy.... Wkó.....ny odpaliłem samochód i pojechałem... niech się dzieje co chce! Po chwili.... GORĄCO! Opisałem sposób który ja zastosowałem - nie wiem czy jest to "zdrowe" dla Niuni... u mnie zadziałało! Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe poprzez stosownie tej metody -
[B5 AHU] Grzanie się koła, nierównomierne zużycie klocków.
Syriuss opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam. Problem: Grzeje mi się (aż śmierdzi) dosyć poważnie przednie prawe koło. Historia choroby: Zauważyłem, że grzeje mi się koło, ściągnąłem kołpak i zobaczyłem, że klocek mi się prawie skończył (a że tarcze też nie były pierwszej młodości z wyczuwalnym rantem) to pomyślałem, że metal z klocka już trze i dlatego się grzeje. Nie myśląc długo kupiłem nowe tarcze i klocki. Nic nie powiedziałem niestety o grzaniu mechanikowi. ;( Oglądając "stare" klocki rzuciło się w oczy, że te ze strony grzejącej się są zdecydowanie bardziej zużyte niż te z lewej strony. Po założeniu nowego kompletu (założone przez mechanika, pasty miedziane, wyczyszczenie takich małych prowadnic (sic!), wszystko zgodnie z zasadami sztuki) przejechałem z 20 kilometrów nie szalejąc, bez gwałtownych hamowań, ogólnie je docierając. Zaparkowałem pod domem i ŚMIERDZI I JEST GORĄCE! Dodam, że nie czuję żeby mnie ściągało w prawo przy hamowaniu. Pytanie: Co może być tego przyczyną? Zapowietrzona lewa strona i całość hamowania jest przenoszona na prawą stronę? Łożysko? Czy co? -
Witam. Kolego Marhiw - pamiętaj, że poniżej pewnej temperatury (ok. zera) klima się nie włącza, ma jakieś takie dziwne zabezpieczenie (ja tego nie wiedziałem i wpadłem w panikę, że klima mi siadła ). Co do pustych wyświetlaczy to raczej awaria...
-
[B5 AHU] Jakie konkretnie żarówki do podświetlania zegarów ?
Syriuss opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam. Spaliły (spaliła) mi się żarówki podświetlające poziom paliwa i temperatury płynu (zegary na środku u góry). Szukałem i znalazłem, że mają to być bodajże 1,2W R5 czy jaki to tam one mają symbol... Polbiegłem do sklepu i babka wyciągnęła mi 4 pudełka po jakieś 24 przegródki z żarówkami (Osram) - ok 100 modeli oprawek... Miałem sobie wybrać! :> Proszę o podanie KONKRETNEGO modelu bądź numeru, który będzie do mojej Niuni pasował... 1,9 TDi, AHU '97 Avant Z góry dziękuję. -
Kupiona używana - 700 PLN + 300 robocizna (miesiąc pełnej gwarancji)
-
Witam. Ku przestrodze innym... Miałem takie oznaki: - pojedynczy stuk przy ruszaniu - stuki jednorazowe przy dodawaniu gazu (wcześniej) Dodając gaz lub go puszczając (szczególnie na 3 biegu) słychać było pojedynczy stuk - stuki cykliczne przy jeździe na 3 biegu (pózniej) (dziwnie nieprzystające do szybkości jazdy - stuk raz na 2 sekundy przy prędkości ok 60 km/h) - sporadycznie (2 razy) problem z wrzuceniem 5 biegu Byłem u różnych "magików" i padały przeróżne diagnozy: - przegub - zawieszenie silnika - odbój przedni silnika - wahacz - luźne plastiki (nadkola, osłony silnika) - inne "kosmiczne" Rozwiązanie: Rozwaliła się skrzynia biegów, zazgrzytało, strzeliło, trzask i prask! Dźwięk jakby ktoś garść nakrętek wrzucił do silnika, brak 3 biegu i 1000 mniej w portfelu... Koniec. ;( Nie jestem rozgoryczony. Nie ma czego współczuć. Napisałem tą wiadomość dla wszystkich, którzy mają niezidentyfikowane stuki i nie wiedzą już gdzie szukać przyczyny... Może moja wypowiedz będzie wskazówką gdzie szukać...