Skocz do zawartości

krzysztofj5

Pasjonat
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O krzysztofj5

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Podczas jazdy następuje nagłą utrata mocy silnika. Przywrócenie mocy następuje nawet po krótkotrwałym wyłączeniu i załączeniu silnika (bez zatrzymania auta). Usterka występuje kilka razy w miesiącu i nasila się. Brak błędów po diagnozie VAG-iem. Poproszę o jakieś sugestie przyczyny usterki.
  2. Dziękuję za informacje. Bardzo mi pomogłeś. Dobrałem się do 12-pinowej czarnej wtyczki do modułu komfortu i znalazłem kabelek o kolorze brązowo-białym. Kabelek ten był na skrajnym pinie wtyczki, więc mógł to być pin inny niż 2, ale sygnały elektryczne pojawiające się na tym pinie rzeczywiście zmieniały się w zależności od otwarcia/zamknięcia którychkolwiek drzwi.
  3. Poszukuję kabla, złącza lub pinu w okolicach okablowania z przednich drzwi kierowcy lub w innym miejscu samochodu, na którym będzie sygnał otwartych drzwi kierowcy - najlepiej masa lub +12 V, czyli drzwi zamknięte - nie ma masy (lub brak 12 V), drzwi otwarte - jest masa (lub jest 12 V).
  4. Jakie mogą być koszty zamiany zawieszenia 1BE na 1BA (części + robocizna) ?
  5. Na tabliczce znamionowej w bagażniku mam symbol 1BE zawieszenia, czyli sportowe, obniżone o 20 mm. Zamierzam podnieść zawieszenie do standardowych rozmiarów, czyli do rozmiarów określonych symbolem 1BA. Czy wystarczy wymienić tylko komplet sprężyn, czy komplet sprężyn i amortyzatorów ?
  6. VAG-iem lub VCDS-em możesz sprawdzić działanie przycisków sterujących ruchem szyb. W VCDS musisz połączyć się z modułem komfortu, następnie opcja Measuring Blocks - Group 011 - pola Driver side i Thermal protection active. Naciskając przyciski sterujące szybami po stronie kierowcy obserwujesz te pola: Prawidłowo powinno być: Driver side: Not oper - szyba nieruchoma, Auto Close lub Auto Open - przy głębszym naciśnięciu przycisku sterowania szybą kierowcy, Manual Close lub Manual Open - przy płytszym kliknięciu przycisku sterowania szybą kierowcy. Thermal protection active - analogicznie jak wyżej, tylko dla przycisku przy kierowcy dla sterowania szybą pasażera. Dla pojedynczego przycisku sterującego szybą pasażera od strony pasażera - nie znalazłem opcji w Measuring Block.
  7. Tego różowego plastiku nie trzeba wyjmować. Aby wyjąć kostkę po stronie pasażera należy nacisnąć uchwyt blokujący, który znajduje się z boku kostki (niewidoczny) po drugiej stronie twojego wzroku od strony przodu samochodu. Musisz tam włożyć palec ręki, wyczuć ten uchwyt i nacisnąć do siebie i wyjąć kostkę. Od strony kierowcy akurat ten uchwyt jest po stronie wzroku - widoczny, więc możesz zobaczyć jak wygląda. Aby sprawdzić stan całej wiązki musisz zdjąć tapicerkę drzwi przednich. W tym celu należy zdjąć (odciągnąć) plastikową listwę umocowaną w górnej części drzwi po ich szerokości. Listwę należy odciągać od jej szerszej części od przodu drzwi. Po tej czynności ukażą się 4 śruby, które należy odkręcić. Kolejne dwie śruby do odkręcenia znajdują się: jedna pod uchwytem drzwi - jest tam otwór, następna na dole drzwi po środku - należy spojrzeć od dołu drzwi. Po odkręceniu wszystkich śrub całą tapicerkę należy odciągnąć do siebie, poodpinać wtyczki i sprawdzić całą wiązkę, która będzie widoczna.
  8. Problem z niedziałającym sterowaniem szybami i lusterkami - rozwiązany ! Otóż wczoraj w miejsce termicznego bezpiecznika zabezpieczającego obwody silników podnoszących szyby wpiąłem żarówkę 12V 5W, która od razu się zaświeciła. Oznaczało to zwarcie w obwodzie silnika podnoszącego szyby po stronie kierowcy lub pasażera lub w obu obwodach. Odpiąłem wiązkę przewodów przy nadwoziu z drzwi kierowcy - żarówka świeciła się nadal. Następnie odpiąłem wiązkę przewodów z drzwi pasażera - żarówka zgasła. Wniosek był taki, że zwarcie jest w wiązce przewodów umieszczonych w drzwiach pasażera. Zdemontowałem tapicerkę drzwi pasażera. Rzeczywiście wiązka przewodów wewnątrz drzwi pasażera wyglądała na wcześniejsze tam manipulacje (poprzedni właściciel - Niemiec). Umieszczona była luźno bez mocowania do drzwi, w ten sposób, że podczas pełnego otwarcia szyby w dół, opuszczana szyba przycięła wiązkę do dolnej metalowej rynienki. Nastąpiło uszkodzenie izolacji wiązki i zwarcie żyły przewodu zasilającego do masy i do innych uszkodzonych żył - zadziałał wtedy bezpiecznik termiczny. Naprawiłem uszkodzone żyły, zaizolowałem, umieściłem we właściwy sposób wiązkę wewnątrz drzwi tak aby nie kolidowała z ruchem szyby używając do tego plastikowych opasek ściągających. VAG-iem skasowałem wszystkie błędy. Sterowanie szybami i lusterkami działa prawidłowo.
  9. Bezpiecznik termiczny ma styki rozwarte. Prąd o ograniczonej wartości płynie przez drucik grzejny bezpiecznika co utrzymuje styki główne bezpiecznika w stanie rozwarcia. Tak jest również po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zdjąłem metalową obudowę bezpiecznika termicznego i na chwilę zwarłem jego styki robocze - nastąpiło natychmiastowe zwarcie i zniszczenie termiczne bezpiecznika termicznego oraz stopienie jego plastikowego gniazda (bezpiecznik wraz z gniazdem jest teraz do wymiany - mam nadzieję, że nie uszkodził się przez to zablokowany silnik szyby). Tak - odpięcie po kolei wiązki przewodów wychodzących z drzwi kierowcy i pasażera powinno wskazać po której stronie jest zwarcie w silniku. Możliwe, że nie odpuścił przycisk otwierania/zamykania szyby, bo stało się to po naciśnięciu po stronie kierowcy przycisków na otwieranie obu przednich szyb, szyby opuściły się całkowicie i już nie można było ich podnieść.
  10. Bezpiecznik 15 A odpowiedzialny za sterowanie szybami jest dobry. Moduł komfortu nie jest zalany, wiązki przewodów pomiędzy drzwiami, a nadwoziem - nieuszkodzone. Wygląda jakby sterowniki w drzwiach nie miały napięcia zasilającego. Może po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ? ---------- Post dopisany 17-07-2013 at 09:06 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2013 at 23:05 ---------- Ponadto zauważyłem, że zadziałał, tzn. przerwał obwód jeden z termicznych bezpieczników (taki zielony, 30 A o symbolu 443 937 105 A) umieszczony pod modułem centralnej elektryki. Jego metalowa obudowa jest bardzo gorąca. Czy ten bezpiecznik termiczny znajduje się w obwodzie sterowania silnikami od podnoszenia/opuszczania szyb ? Czy ktoś ma schemat elektryczny tego układu ? Przypuszczam, że ten bezpiecznik może być w obwodzie sterowania silnikami od podnoszenia/opuszczania szyb. W obwodzie silnika mogło nastąpić zwarcie lub np. przycisk otwierający szyby się zablokował i cały czas daje rozkaz dla silnika do opuszczania szyby i stąd zadziałanie bezpiecznika termicznego w celu ochrony silnika przed uszkodzeniem.
  11. Nagle jednocześnie oba silniczki w dwóch drzwiach i w lusterkach również ? Nieprawdopodobne.
  12. Przestało nagle działać elektryczne podnoszenie / opuszczanie przednich szyb w drzwiach kierowcy i pasażera oraz elektryczne sterowanie lusterkami bocznymi. Bezpieczniki - sprawne. Błędy z modułu komfortu są następujące: 00532 - Supply Voltage B+ 37-10 - Faulty - Intermittent 01811 - Supply Voltage for Door Controller; Drivers Side (J386) 37-00 - Faulty 01812 - Supply Voltage for Door Controller; Pass. Side (J387) 37-00 - Faulty Gdzie należy szukać usterki ?
  13. Też tak zrobiłem i mimo to, gdy przychodzi połączenie, odbieram naciskając przycisk "odbioru" w telefonie, a zestaw głośnomówiacy nie przejmuje rozmowy. Odwrotnie, w przypadku połączeń wychodzących jest OK. Może masz nowszego Solida. Mój to Samsung Solid B2100.
  14. Czy połączenie przychodzące można odebrać przyciskiem w samochodzie (tylko jakim ?), co następnie uruchomi zestaw głośnomówiący ? Czy wyłącznie można odebrać połączenie tylko w telefonie, co powinno uruchomić rozpoczęcie rozmowy w zestawie głośnomówiącym ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...