Skocz do zawartości

Arkom

Pasjonat
  • Postów

    448
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Arkom

Informacje

  • Imię
    Emil
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Arkom

    SWAP z 1.6 na 1.8T

    To tera tak czy dobrze myślę, oprócz silnika i skrzyni przy mi się: wiązka silnika, sterownik, pół osie, zwrotnice ? (chyba zostają stare), kaseta zmiany biegów (tego nie wiem) - i to chyba na tyle.
  2. Arkom

    SWAP z 1.6 na 1.8T

    Kaseta zmiany biegów też musi być zmieniona? czy podejdzie od skrzyni 5 -cio biegowej?
  3. Arkom

    SWAP z 1.6 na 1.8T

    Robociznę to sam sobie ogarnę, kompletny silnik z osprzętem i skrzynią moge mieć za 2000 zł więc narazie się zastanawiam
  4. Arkom

    SWAP z 1.6 na 1.8T

    Witam, Wiem, że temat był na forum poruszany kilka razy dlatego ale postanowiłem założyć nowy wątek. Moje pytanie jest następujące czy komplet: silnik 1.8T AUQ plus skrzynia 6-cio biegowa podejdzie p&p do mojej A4B5 1.6 ? wiem, że pół osie muszą być inne, zwrotnice chyba zostają stare, do tego wiązka plus osprzęt silnika (ale ten miałbym w komplecie z silnikiem). Pytanie nr 2 czy po podmiance sterownika wziętego z 1.8T auto odpala bez problemu? Moje audi to przed lift 95r.
  5. Witam, od razu mówię, że nie jestem mechanikiem, dłubię przy aucie hobbystycznie. Do rzeczy w rodzinie pojawiło się w/w Audi. Generalnie wszystko ok tylko na walonych obrotach bardzo telepie się silnik, sprawdzone już było wszystko kompresja, świece, cewki, poduszki, dwumasa. Dokładniej to właściciel auta mówi, że zostało wymienię już: kompletne sprzegło z dwumasą, cewki bo szwankowały plus świece, kompresję sprawdzałem na każdym 12 - 13 bar, poduszki silnika są ok sam je sprawdzałem, Fakt faktem, że silnik chodzi dziwnie, tzn pracuje równo tylko strasznie drga, tak jakby jakaś masa wirująca wpadała w rezonans, przy wyższych obrotach jest spokój. Doszedłem do wniosku, że przyczyna musi tkwić w wałkach wyrównoważających. Zdjąłem miskę i..... ewidentnie ktoś tam grzebał i te wałki zdejmował bo widać czyjeś znaki na kole zębatym lewego wałka. Poza tym koło zębate pompy oleju jest wydarte. Moje pytanie jest takie jak te wałki względem wału korobwego powinny być ustawione. Z tego co mi wiadomo to tłok pierwszego cylindra w górze czyli przeciwwagi pierwszego cylindra wału korowego w dole i tak samo wałki niezrównoważające tzn masy wałków też w dole. Obecnie zaznaczyłem sobie położenie wałków względem wału i zdjąłem koło zębate pompy oleju. Po zdjęciu owej zębatki (tłok pierwszego cylindra był w GMP) wałki wyrównoważające samoistnie opadły. Witam, w w/w aucie mam taki problem, że na walonych obrotach bardzo telepie się silnik, sprawdzone już było wszystko kompresja, świece, cewki, poduszki, dwumasa. Dokładniej to właściciel auta mówi, że zostało wymienione / sprawdzone: kompletne sprzegło z dwumasą, cewki bo szwankowały plus świece, kompresję sprawdzałem na każdym 12 - 13 bar, poduszki silnika są ok sam je sprawdzałem, Fakt faktem, że silnik chodzi dziwnie, tzn pracuje równo tylko strasznie drga, tak jakby jakaś masa wirująca wpadała w rezonans, przy wyższych obrotach jest spokój. Doszedłem do wniosku, że przyczyna musi tkwić w wałkach wyrównoważających. Zdjąłem miskę i..... ewidentnie ktoś tam grzebał i te wałki zdejmował bo widać czyjeś znaki na kole zębatym lewego wałka. Poza tym koło zębate pompy oleju jest wytarte. Moje pytanie jest takie jak te wałki względem wału korbowego powinny być ustawione. Z tego co mi wiadomo to tłok pierwszego cylindra w górze czyli przeciwwagi pierwszego cylindra wału korowego w dole i tak samo wałki niezrównoważające tzn masy wałków też w dole. Obecnie zaznaczyłem sobie położenie wałków względem wału i zdjąłem koło zębate pompy oleju. Po zdjęciu owej zębatki (tłok pierwszego cylindra był w GMP) wałki wyrównoważające samoistnie opadły. Podejrzewam, że mógł przeskoczyć łańcuszek lub ktoś to złe złożył, dlatego chcę się upewnić jak powinno być to dokładnie ustawione.
  6. Silnik jak w temacie 1.9 TDi AHF - generalnie auto jedź ale jakby słabiej - na vagu był błąd 00575 "ciśnienie w kolektorze dolotowym" - podejrzewam, że mam nieszczelny dolot ale postanowiłem zrobić logi. Są to moje pierwsze logi dlatego proszę o wyrozumiałość - i jeżeli są one złe to zrobię drugie. Wiem, że powinno się je robić na 3 biegu z pedałem w podłodze, ja zrobiłem od "zera" ponieważ jechałem sam autem. http://www.vaglog.pl/log-011_010_003_Qhj68FH.html
  7. Sprawdź rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego jaka idzie do ECU. Podepnij VAG - a i looknij w blokach pomiarowych.
  8. Arkom

    Błędy do poprawki

    Zaczął bym od czujnika halla w aparacie a w zasadzie rozdzielaczu zapłonu jeżeli u Cb takowy występuje. Co do lambdy oraz przepływomierza - wypadałoby sprawdzić na vag-u jak faluje sona i jakie wskazania pokazuje przepływomierz, i jeszcze jedno masz LPG? Co do czujnika halla da się go sprawdzić miernikiem - jest to opisane w książce audi A4B5 sam naprawiam - znajdziesz ją w sieci bezproblemowo.
  9. Arkom

    Błędy do poprawki

    A generalnie auto jak się zachowuje po odpaleniu ?
  10. Arkom

    Olej silnikowy

    Miałem zalany 10W40 i było ok, teraz mam 5W40 i tez jest dobrze. Generalnie te silniki opuszczały fabrykę z 5W40 ale na 10W40 nic złego nie powinno się dziać.
  11. Skąd takie przekonanie że ANA nie nadaje się na płukankę? Co do kosztów remontu i jego bezsensowności to się zgadzam w 100%, najczęściej ludzie przekładają silnik bo używany silnik do swojego auta wyrwiesz za porównywalne lub mniejsze pieniądze co chcą za głowicę. Nie rozumiem tylko czemu kolega napisał, że dobrze zrobiony generalny remont może nie zmniejszyć ilości "zjadanego" oleju. Rozumiem, że każdy silniki trochę oleju będzie brał wynika to z samej budowy i zasady jego działania, ale wg mnie porządny remont powinien ograniczyć zużycie oleju do minimum.
  12. Trudno mi powiedzieć dokładnie ale same częsci czyli, uszczelki, filtr, ole, płyn chłodzący, plus pierścienie i planowanie głowicy to już trochę wyjdzie. U zwykłego mechanika bez znajomości sądzę, ze w 1000 zł się nie zmieścisz.
  13. Jeżeli uszczelniacze są nowe no to pozostają pierścienie lub wyciek, innych opcji znikania oleju nie ma. Jedyną opcją żeby coś zrobić bez rozbierania to płukanka. Jak stoją pierścienie to dobra płukanka powinna to ruszyć ale też nie koniecznie. Jak to nie pomoże to głowica w górę, miska olejowa w dół i tłoki na wierzch.
  14. samego pierścienia to chyba nie dostanie
  15. Arkom

    Co to jest?

    Ale tam jest podciśnienie a nie płyn hamulcowy, więc nawet jak rozszczelnisz ten układ to hamulce się nie zapowietrzą, zwyczajnie nie będzie działało serwo - widocznie się pomyliłęm z tym, że pedał będzie twardy - widocznie wtedy jest miękki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...