ciemkanet Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 audi a4 1.8 20v bez turbo, ADR z 1998 r czesc sprawa wygląda tak, mieszkam w irlandii, mialem ostatnio przegląd auta, wsio ok poza jednym, masakryczne wyniki emisji spalin, to jest na wolnych obratach 6 % ponad norme plus zla wartosc sondy lamda i na wysokich obrotach (3000) 5% plus zla wartosc sondy lamda.. podpielismy kompa, pokazal: - czujnik temperatury - sonda lamda - brak napiecia - przeplywomierz wymienilem te rzeczy plus, olej, filtr oleju, filtr powietrza, swiece ( zblizal sie okres to zrobilem to za jednym zamachem) auto zaczelo chodzic lepiej do czasu.... pojechalem na drugi test i okazalo sie ze wyniki są jeszcze gorsze !!!!!!!! do tego od kilku dni auto czasami, (silnik cieply) traci moc, tak jakby zabraklo paliwa, zwalnia np ze 100 km/h do 0 (reakcja na gaz w tym momecie jest zadna, tak jakby go nie bylo, czy lekko go dotke czy wcisne do podlogi), silnik potrafi zgasnąc, co dziwne odpala odrazu i trzyma obroty biegu jalowego ale gdy dodam gazu swiruje sam miedzy 1500 a nie wiem, ok 500-600 i jak dalej bawie sie gazem to sie zdusi i zamiera, gdy odpale i zostawie go to po ok 1 min czasu wszystko wraca do normy i jedzie dalej jak gdyby nigdy nic.. po podpieciu pod kompa jeszcze raz okazalo sie ze są te same bledy plus jeszcze jeden - regulacja nikskich obrotow - gorna wartosc granicza z oględzin silnika zauwazylem jeszcze, ze (nie wiem jak to sie nazywa a nie mam tutaj nikogo kto moze mi pomoc) po prawej stronie z przodu jest taki zawor, ktory w jakis sposob łaczy sie z przepustnicą, nie ma on u mnie oslonki z przodu, jest tam taki plastik ktory przy dodaniu gazu, chowa sie do gory i zaraz powraca, on powinien ciągnąc taki cypelek ale ten plastik jest pekniety i chodzi sobie sam, chcialem sie spytac co to jest ? to jest zawor EGR ?? co z tym zrobic, czy tylko do wymiany czy pokombinowac i to pokleic ?? co z tym spalaniem, czy ten zawor ma wplyw na wszystkie inne odczyty z sondy lambda i przeplywomierza ze to sie tak jebie czy jest inny problem dodam ze zamontowalem sonde uniwersalną, 4 pinową taką jak u mnie, jest mozliwe ze auto jej nie akceptuje ? nie wiem naprowadzcie mnie od czego zaczac dzieki i pozdr
wojtek26 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Ten zawór to zawór par paliwa, odłacz go zeby nie zasysał lewego powietrza, sprawdz odme czy jest OK oraz cały dolot czy jest szczelny. Rozbierz i wyczysc przepustnice i ja zaadoptuj, sprawdz czy czujnik temp do ECU pokazuje właściwe wartosci. Sprawdz jakie czasy wtrysku masz na wolnych obrotach po tych zabiegach co napisałem oraz sprawdz czy prawidłowo działa TPS w przepustnicy.
ciemkanet Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 czesc dzieki za info, biore sie za to co napisales, bedzie to sla mnie nie lada wyczyn ale damy rade poki co znalazlem czesc o ktorą mi chodzi : http://cgi.ebay.co.uk/Inlet-manifold-drive-unit-Passat-A4-A6-1-8-20v-/110559927806?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19bde29dfe jest jakis myk na ktory trzeba zwrocic szczegolną uwage by czegos nie pochrzanic przy wymianie ??? dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się