Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Niechce odpalać, pływają obroty na ciepłym silniku


ispee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem z ktorym niemogę się uporać pojawił się dwa dni po wymianie rurki (pociła się) wchodzącej do króćca (termostatu?) i połączonej z trójnikiem ktory pozniej prowadzi wodę do góry silnika oraz do chłodniczki oleju. Podczas wcześniej wykonanych prac rozbierany był kawałek dolotu,wyciągnięty zriorniczek wyrownawczy, usunięte webasto (piecyk czeka na naprawę na stole w piwnicy), odkręcony i uniesiony filtr paliwa. Podczas prac (z racji braku miejsca) dotykałem co chwilę wężyków prowadzących paliwo z pompy do wtrysków, odpinałem kostkę wtryskiwacza głownego oraz wyjmowałem chyba czujnik temperatury wody z górnej rury przy silniku. Po ukończeniu prac auto jeździło ok przez 3 dni po czym zaczęły się problemy z odpalaniem i obrotami. Silnikiem trzeba krecic około 30 - 40 sek żeby odpalił (aku nowe zdrowe, auto stoi najczęściej w garażu wiec to raczej nie wpływ temperatury, świeczki wymieniane niecały rok temu). Zdarzy się na 6-7 odpaleń że zagada odrazu jak wcześniej. Bywa że niechce odpalić już nawet po minucie od zgaszenia. Gdy auto rozgrzeje się do około 75stopni na cyferblacie obroty zaczynają pływać, na wolnych obrotach silnik jakby się poddusza po czym po chwili gasnie i znow jest problem z uruchomieniem go. Czy ktoś ma jakieś sugestie co do tego co to może być, ewentualnie co jakimis domowymi sposobami mogę sprawdzić? Mam vaga ale słaba bateria w lapropie (trzyma 4 minuty) uniemożliwia trochę wykonanie logów dynamicznych. Jakie logi statyczne zrobić? ps. nastawnik był robiony w wakacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może poprzez ruszanie filtrem paliwa spowodowałeś uszkodzenie (lub początek uszkodzenia) któregoś wężyka odprowadzającego/doprowadzającego paliwo i układ się zapowietrza.

Sprawdź również, czy żadna wtyczka nie została luźno podłączona lub czy nie wyrwałeś z której jakiegoś pinu.

Najlepiej zrób komplet logów statycznych i dynamicznych (szczegóły w dziale VAG/Diagnostyka).

Do lapka możesz kupić jakiś prosty zasilacz podłączany do gniazda zapalniczki. Istnieje również opcja bezpośredniego podłączenia lapka do gniazda zapalniczki (jednak w tym wypadku radzę bardzo uważać i upewnić się odnośnie napięcia wyjściowego oryginalnej ładowarki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem problem z odpalaniem założył bym nieszczelność układu paliwowwego natomiast dlaczego obroty po nagrzaniu silnika zaczynają pływać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nagrzaniu węże stają się bardziej elastyczne i być może wtedy do układu dostaje się więcej powietrza.

Sprawdź wtyczki elektryczne i zrób logi - powinno się więcej wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...