Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4] problem z klimatyzacja.... pomocy!!


PabloA4

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem z klimą....

mialem rozszczelniana klime gdyz byla peknieta jedna z rurek! napelnilem i wszystko chodzilo 2 tygodnie! po tym czasie klima jakby niegdy nic przestala dzialac.... sprawdzilem ja na VAG i byly drobne bledy czujnikow typu "czujnik temp w podbitce czasem przerwa". Jedyny powazny blad to czujnik temp plynu chlodniczego ktory mial niby zwarcie do masy! Wywalilem czujnik sprawdzilem go omomierzem i podobno dziala... wykasowalem bledy i teraz nic sie nie pojawia a klima nie chodzi! Wiem ze sprezarka dziala bo kiedy zalanczam klime na auto to delikatne spadaja obroty czyli jest jakis pobor... moze ma ktos jakis pomysl...

zamowilem juz czujnik temp moze to on ma tu wine! wiem ze jest zwiazany z jej dzialaniem...

[ Dodano: 2006-08-23, 08:44 ]

dodam ze bylem na sprawdzeniu szczelnosci i gosc powiedzial ze czynnik jest i cisnienie wporzadku... mysle ze jak byloby inaczej to czujnik od cisnienia zskazal by na VAG ze jest zbyt niskie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PabloA4, piszesz, ze klima chodzi bo zalancza sie sprezarka, a za chwile piszesz, ze nie chodzi. Skoro jestes pewien, ze sprezarka chodzi to i powinna chlodzic.

Przypadkiem nie zaciely Ci sie klapy od regulacji i poprostu daje cieple powietrze :?:

Sprawdz bledy w klimatronicu za pomoca kodow.

Albo moze sprezarka sie zalancza ale tylko na chwile bo czujnik jest walniety i mysli, ze jest ponizej +5 C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem kody na klimatronicu i jest 0.0 Przed wykasowaniem byly bledy tylko kilku czujnikow tak jak pisalem wyzej! jak zalanczam klime na AUTO to oboty ida lekko w dol a z nawiewow leci takie same powietrze jak na trybie ekon.... slychac jednak jak by klapy sie ruszaly! stawiam caly czas na ten czujnik! moze faktycznie sprezarka zalancza sie tylko na chwile... sam juz nie wiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PabloA4, a po wykasowaniu bledow podlanczales ponownie Vag-a?? Ja kiedys zapomnialem podlaczyc wtyczke od czujnika i mi klima nie banglala. Po pierwszym wykasowaniu nic nie pomoglo bo blad nadal sie pokazywal, dopiero za 3 razem sie udalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie z tym VAG jest tak ze bledy niby wykasowalem.. tylko zapomnialem tez dodac ze nieraz mam problem z komunikacja ze sterownikiem od klimatronica.... ale wczesniej bylo podobnie a klima chodzila! sam juz nie wiem co i jak.... moze podmienie sterownik od klimatronic...

[ Dodano: 2006-08-23, 12:02 ]

troche to wszystko zagmatwane.... wszystko wskazuje ze klima powinna dzialac ale nie chodzi... :( nie raz udaje sie polaczyc ze sterownikiem a nieraz nie... ale przedtem mialem tak samo i klima chodzila.... zreszta nie ma zadnych bledow wchodzac przez kody do klimatronica!

[ Dodano: 2006-08-23, 18:08 ]

moze sprzeglo nie zasprzegla.... jak to sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie czy Klima chodzi jest najlepiej tak:

Idziesz rano i po otwarciu maski sprawdzasz ręką rurki, jaką mają temperaturę, potem jeździsz z włączoną Klimą minimum 10min. I sprawdzasz rurki, bodajże jedna z nich powinna być zimna, może wykropić się na niej woda. Jak tak się stanie to sprężarka chodzi i masz zablokowane klapy. Jak nie to musisz sprawdzić ciśnienie na niskim i wysokim. Tzn.:

Próba powinna zostać wykonana przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy 20° a 30°C.

• Zamknąć wszystkie drzwi i szyby.

• Uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 1250-1300 obr./min.

• Podłączyć do układu urządzenie do uzupełnienia czynnika (lub manometry), w ten sposób, aby możliwe stało się odczytanie wartości wysokiego i niskiego ciśnienia.

• Ustawić regulator temperatury w pozycji maksymalnego chłodzenia.

• Ustawić prędkość elektrowentylatora w połowie wydajności.

• Wybrać rozdział strumienia powietrza przez centralne wyloty powietrza.

• Włączyć recyrkulację.

• Upewnić się, że sprężarka jest wyłączona.

• Sprawdzić na obydwu manometrach, czy ciśnienie wynosi 5-6 bar.

• Włączyć sprężarkę.

• Sprawdzić, czy w ciągu jednej minuty, pojawia się niskie ciśnienie równe 2.5-3 bar oraz wysokie ciśnienie równe 15-16 bar.

• Sprawdzić, czy po włączeniu elektrowentylatorów ciśnienia osiągną następujące wartości : 1.5-1.8 bar (niskie ciśnienie) oraz 10-12 bar (wysokie ciśnienie).

Jak masz inne to:

Obydwa ciśnienia są zbyt niskie. N0.5-1,0 W7-10 -> Zbyt małe chłodzenie. -> Niewystarczająca ilość czynnika chłodzącego.

Obydwa ciśnienia są zbyt wysokie. N2.5-3.5 W20-25 -> Zbyt małe chłodzenie. -> Zbyt duża ilość czynnika chłodzącego lub niewydajny skraplacz.

Niskie ciśnienie od razu równe zero. N(próżnia) W5-6 -> Układ nie chłodzi. ->

Zatkany układ.

Wysokie „niskie ciśnienie” i niskie „wysokie ciśnienie”. Po wyłączeniu sprężarki ciśnienia natychmiast się wyrównują. -> N4-6 W7-10 -> Mała wydajność. ->

Usterka sprężarki.

Wysokie ciśnienia I gorący przewód ssania sprężarki. -> N2.5-3 W20-25 -> Mała wydajność. -> Powietrze w układzie.

Wysokie ciśnienia i zmrożony przewód ssania sprężarki. -> N3-4 W20-25 -> Mała wydajność. -> Usterka zaworu rozprężnego.

P.S. To jest już precyzyjna metoda sprawdzania, ale po prostu podnieś maskę i przekonaj się czy na pewno sprężarka się włącza, bo możesz niemieć czynnika w układzie i czujnik niskiego ciśnienia nie włącza sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego chyba nikt sie nie spodziewał........ KLIMUSIA RUSZYŁA...

mialem juz najgorsze mysli co do sprezarki... w planach byla wymiana sterownika ... przedwczoraj otwieram maske....przednia czesc od sprzegla lezy sobie luzem okazalo sie ze sprzegielko sie rozkrecilo i nie zasprzeglało.... zapodalem nowa srubke i klimusia lata az brzydko... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...